Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka "ankara" olet auton ratissa, jos...

Vierailija
03.03.2012 |

Eteesi tulee vasemmalta toinen auto? Jos et kuitenkaan joudu jarruttamaan, mutta selvästi auto on tullut todella "viime hetkellä" sieltä...Entä jos joudut vähän löysäämään kaasua tai jopa painamaan jarrua?

Tai sitten jalankulkija ylittää tien muuten kuin suojatietä käyttämällä (suojatie vähän matkan päässä) ja vähän pelästyt ja vaistomaisesti löysäät kaasua? Entä jos joudut painamaan jarrua?

Eli tööttäisitkö noissa tilanteissa?

Minkälaisissa tilanteissa olet yleensä joutunut "painamaan torvea"?:D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortti mulla on ollut vuodesta 1993 ja monenlaisia tilanteita tullut eteen

Vierailija
2/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan jos on todella vaaratilanne. Usein niissäkin sitä pelästyessään ei kerkiä tööttiä painamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on huono päivä (ja lapsi ei ole autossa) olen kyllä aika v*ttupää liikenteessä..

Jos mua ohitetaan turhaan painan tööttiä, jos tullaan kolmion takaa eteen (vaikka mun takana ei tulis ketään) ja sitten ei löydetä ite sitä kaasuu ohitan ja painan tööttii, jos on 80km/h tie ja edellä oleva ajaa 60-70 tööttään ja ohitan heti kun on mahdollista.....

Jos mua ohitetaan niin että on vaaratilanne tööttään niin p*rkleesti.

Vierailija
4/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käyttäydy noin, kun oma lapsesi ei ole autossa?? Mitä vit**a se sulle kuuluu, jos joku ajaakin 60-70 jos pääset ohittamaaan? Mitä jos on esim. liukasta tai sataa? Käyttäydytkö noin silloinkin?

Vierailija
5/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy hyvin usein niin, että eräässä risteyksessä ajetaan törkeästi päin punaisia ja jopa niin, että nämä punaisia päin ajavat jäävät jonon hännille roikkumaan keskelle risteystä tukkien minun suunnastani tulevien tien. Näin käy suunnilleen pari kertaa viikossa. Kyllä täytyy myöntää, että silloin usein torvi soi. En voi kerta kaikkiaan käsittää, millainen taukki ajaa valojen jo vaihduttua keskelle risteysaluetta "jonottamaan", vaikka tietää että tasan yhtä kiire on kaikilla muillakin töihin aamulla.

Vierailija
6/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käyttäydy noin, kun oma lapsesi ei ole autossa?? Mitä vit**a se sulle kuuluu, jos joku ajaakin 60-70 jos pääset ohittamaaan? Mitä jos on esim. liukasta tai sataa? Käyttäydytkö noin silloinkin?

Minä ihan kuvittelin että kirjoitin että jos lapsi EI ole kyydissä ja on huono päivä.

On hiukan eri asia hidastella kuivalla kelillä ja ajaa varovasti liukkailla.

Jos ei uskalla ajaa, voisi pysyä kotona tai kulkea julkisilla.

Vierailija
7/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman roadragea niin vois pysyä kotona

Vierailija
8/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelisnn menemään hoitoon = terapiaan

kuinkakohan monta ketju- ym. kolaria sinunlaisesi henkilöt aiheuttavat?!?

huh huh...

Vierailija
9/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mieltä.

Minusta kaikki jotka tulevat toisten eteen kolmion takaa hidastelemaan, ohittavat vaaratilanteissa, ja ne ketkä eivät osaa ajaa niin kovaa kuin nopeusrajoitukset sallii (kuivalla kelillä) voisivat jäädä kotiin =D

Vierailija
10/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka tulee kolmion takaa eteen on varaatilanteen aiheuttaja.

Se että minä ohitan sopivassa paikassa ei aiheuta vaaratilannetta, paitsi jos ratin takana istuu puolisokea vanhus joka saa sydärin kun painan tööttii.

Se joka ajaa 60-70km/h kun saa/pitää ajaa nopeemmin aiheuttaa sen vaaratilanteen kun taakse syntyy kamala jono.

Se joka ohittaa vaaratilanteessa.. niin se kyllä aiheuttaa sen vaaratilanteen, eik' se että minä painan hänelle tööttiä =D

Vierailija
11/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pitkään sinulla on ollut kortti, paljonko ajat kilometrejä vuodessa ja kuinka monta kolaria olet ajanut?

Vierailija
12/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelonen on PM ei kannata jatkaa se vain innostuu

Vierailija
13/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v ollut kortti, n100km/pvä välillä enemmän harvoin vähemmän, ei yhtään kolaria.

En ole myöskään yhtään kolaria aiheuttanut.

Pidän turvaväliä edessä olevaan (ja kyllä, painan tööttiä kun joku ohittaa ja tulee siihen mun turvaväliin).

Väistän jalankulkijoita ja pysähdyn suojatien eteen ja ajan erityisen varovasti asuinalueella missä tielle voi juosta lapsia tai eläimiä.

En käyttäydt joka päivä kuvailemallani tavalla, sanoin että JOS ON HUONO PÄIVÄ ja OLEN YKSIN AUTOSSA olen herkkä painamaan torvea, ja ohitan niitä jotka kiilaavat eteeni hidastelemaan.

Jos ajattel yhtä hyvin kun luette ja paheksutte toivon että jätätte auton pihalle ja käytätte julkisia =D

Vierailija
14/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku nainen törttöilee, ajaa sinänsä liikennesääntöjen mukaan, mutta epäsulavasti (tämä on naisille tyypillistä), niin ajan usein ohituskaistaa liian läheltä naisen autoa, tai kiilaan eteen, tai ajan ihan perässä hetken aikaa. Nautinnollista ajatella kuinka se kana siellä ratissa on ihan pissat housussa. Naisia ei pitäisi päästää liikennettä pilaamaan.

Tietenkin teen tätä lähinnä silloin, kun lapset eivät ole autossa. Jos lapset ovat autossa, niin ajan kuin esimerkillinen isä.

Vierailija
15/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie

Siinä Anglia katolleen kääntyi

Vielä vinossa liikennemerkkikin lie

Joka ohjausvirheestä vääntyi

Etupenkiltä lasin läpi lennettyäni

Olin pyörinyt piennarta pitkin

Ojan pohjalla hampaita sylkiessäni

Minä oksensin verta ja itkin

Tässä naamassa arpikin kaunistus olisi

Ja hampaat voi uusiksi laittaa

Mut ajokortin ja Anglian kilvet vei poliisi

Se harrastustoimintaa haittaa

Rallikuskiksi pääsystä toiveita elätän

Turha on äitien sankaripoikia neuvoa

Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään

Maalissa juhlitaan voittajapoikaamme Teuvoa

Viikonlopuksi autoa etsiessäni

Otin lainaksi naapurin Sierran

Pikatiellä mä rekkaa päin törmätessäni

Kai törmäsin viimeisen kerran

Teuvo, ota meidät kyytiin

Teuvo, sun Angliasi myytiin

Vierailija
16/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan tööttään, jos edelläoleva ei ole huomannut punaisten vaihtumista vihreiksi, tai jos joku on vaihtamassa kaistaa mun kylkeen. Tööttään siis merkinanto- ja varoitusmielessä, en koskaan haista v***u -mielessä. Onko siitä aggressionpurkutööttäämisestä muka jotain hyötyä?

Vierailija
17/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vihreä valo vaihtunu ja edellä oleva ei lähde.

Kerran isossa risteyksessä, jossa kääntyville vain hetken vihreä, edellä olevassa autossa selvitettiin jotain lapsille takapenkille. Siinä ne sitten vihreet oli ja meni. Ja taas ootettiin... Sen jälkeen en ole ootellu vaan töräyttäny jos huomaan, ettei edellä oleva aio lähteä.

Vierailija
18/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kirjoittaa että miksi et käyttäydy noin silloin, kun lapsi on kyydissä? Etkö tajua, että liikenteessä on myös esim. niitä, jotka ajavat ensimmäisiä kertoja yksin ilman autokoulun opettajaa vieressä, joka on vastuussa??! On täysin tervettä, että ajo on vielä vähän epävarmaa, vaikka se kortti onkin taskussa!!!!!!!!!Vai väitätkö kenties, että oma jo ensimmäisillä kerroilla yksin oli samantasoista kuin monen vuoden kokemuksen jälkeen??Enpä usko!Tai sitten voin hyvin kuvitella että olit varsinainen riski liikenteessä, kun oli noussut pissa heti päähän ajokortista!Toiset ihmiset ne vaan on vähän epävarmoja ekoilla kerroilla, kun taas niillä toisilla (todennäköisesti juuri sinun kaltaisesi) nousee heti pissa päähän pienimmistäkin asioista vaikka ei edes ole aihetta...Ja jälkimmäiset juuri on niitä jotka heti alussa jo ajaa toisen perään tai jalankulkijan päälle...

Vierailija
19/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka tulee kolmion takaa eteen on varaatilanteen aiheuttaja.

Se että minä ohitan sopivassa paikassa ei aiheuta vaaratilannetta, paitsi jos ratin takana istuu puolisokea vanhus joka saa sydärin kun painan tööttii.

Se joka ajaa 60-70km/h kun saa/pitää ajaa nopeemmin aiheuttaa sen vaaratilanteen kun taakse syntyy kamala jono.

Se joka ohittaa vaaratilanteessa.. niin se kyllä aiheuttaa sen vaaratilanteen, eik' se että minä painan hänelle tööttiä =D

Onko joku väittänyt, että ohittaminen sopivassa paikassa aiheuttaa vaaratilanteen?

Jos joku ajaa alinopeutta, ja taakse syntyy jono, niin vaaratilanne varmasti syntyy mutta se johtuukin siitä että suurin osa jonossa ajavista ei osaa pitää turvaväliä, vaikka kortti ollut kymmeniä vuosia! Siitä voit syyttää vain niitä!

Vierailija
20/23 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ajamista voi harjoitella syrjäisillä metsäteillä joilla ei häiritse ketään.

Ja sinä olet varmaan niitä jotka eivät vaivaudu katsomaan tuleeko tielä ketään kun sohit radiota kun tulet kolmion takaa, ja sitten sinulle ei ole mikään kiire minnekään joten voit ajaa 40kh/h kuudenkympin alueella kun etsit sitä oikeaa radiokanavaa, tai sytytät tupakan, tai puhut kännykkään....

Jep, eli riski ei ole missään nimessä se ohittelija, tai se joka tulee kolmion takaa jne vaan EHDOTTOMASTI se joka painaa tööttiä kun ohittaa hidastelija ajoka on kiilannut eteen =DDDD

Ei luoja mitä juttua.....