Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä häänne ovat tulleet maksamaan?

Vierailija
03.03.2012 |

Ollaan järjestämässä häitä ensi syksynä ja nyt aletaan olla kauhuissamme kustannuksista.

Tilavuokra 2000 euroa.

Morsiamen puku 2000 euroa.

Sulhasen puvun vuokra varmaan jotain 250 euroa.

Ruoka 120 hengelle 6000 euroa.

Juomat lähemmäs toinen 6000 euroa. Jos onnistumme junailemaan juomien tilauksen itse, niin 4000 euroa.

Bändi n. 2000 euroa.

Ilotulitus n. 500 euroa.

Pianisti 300 euroa.

Päälle kukat ja muut koristeet. Jos tila olisi jokin muu, vaikka urheiluhalli, vuokraa menisi vain 500 euroa - mutta koristeluun varmaan palaisi ainakin 1000 euroa, lisäksi astiavuokra, pöytäliinat, jne. Auto on omasta takaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

497e. Uusien sormusten hankintaan kummallekin saatiin tuo kulumaan.
Matkakulut autolla maistraattiin, yht. n. 10 km.

Vierailija
2/22 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita edullisiakin paikkoja. Ainakin Turussa päin juhlatila http://www.kristallivintti.fi/haat/

Todella upea ja edullinen paikka. Eli jos sieltäpäin haette, niin kannattaa ottaa yhteyttä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakulut maistraattiin, eli varmaan pari euroa. Auton parkkimaksua ei tarvinnu maksaa kun jätettiin lähimarketin parkkihalliin poonuskortilla ilmaiseksi.

Vierailija
4/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkiminen ja juhlat mun vanhempien talossa, eli ei kuluja. Itse häiden jälkeen lähdettiin pienellä kaveriporukalla mökille, joka myös ilmainen.

Morsiamen puhu 60€, miehellä vanha musta puku, eli ei tarvinut erikseen ostaa.

Ruoka varmaan jotain satasen pintaan tai vähän alle, kaikki tehtiin itse, ihan peristeistä kotiruokaa + kakkukahvit

Juomat kaksi kuohuviinipulloa, en muista hintaa mutta ei mistään kalliimmasta päästä, ehkä 20/kpl.

Sitten mökillä parin päivän ruoka 6 hengelle makkara+peruna- jne linjalla, varmasti alle satasen.

Eli alle kolmella sataa päästiin, eikä mitenkään pihistelty vaan mentiin ilman budjettia, saatiin kaikki mitä haluttiin,

Vierailija
5/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kustannuksia tulee valokuvauksesta, sormuksista, kampaus ja meikki. Mitäs muuta vielä?

Pitopalvelu ja juomat vievät mielestäni kohtuuttoman paljon budjetistanne. Maksatte ruoasta ja juomasta 100 €/vieras!!

Vierailija
6/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkiminen ja juhlat mun vanhempien talossa, eli ei kuluja. Itse häiden jälkeen lähdettiin pienellä kaveriporukalla mökille, joka myös ilmainen.

Morsiamen puhu 60€, miehellä vanha musta puku, eli ei tarvinut erikseen ostaa.

Ruoka varmaan jotain satasen pintaan tai vähän alle, kaikki tehtiin itse, ihan peristeistä kotiruokaa + kakkukahvit

Juomat kaksi kuohuviinipulloa, en muista hintaa mutta ei mistään kalliimmasta päästä, ehkä 20/kpl.

Sitten mökillä parin päivän ruoka 6 hengelle makkara+peruna- jne linjalla, varmasti alle satasen.

Eli alle kolmella sataa päästiin, eikä mitenkään pihistelty vaan mentiin ilman budjettia, saatiin kaikki mitä haluttiin,

että rakkaus oli se tärkein asia, ei se juhla. Olet varmasti sellainen joka ei ole haaveillut häistänsä pienestä asti.

Ihanaa sinäänsä, mutta minä haluan sen rakkauden lisäksi ne isot juhlat.

ei meillä kyllä ikinä tule olemaan varaa ap:n kuvailemiin yli 10 000euron häihin...

t. ei ap

Vierailija
7/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi 0 euroa. Mentiin naimisiin maistraatissa työpäivän päätteeksi ihan vain kahden kesken, todistajatkin oli talon puolesta. Kukaan lähipiiristämme ei tiedä. Anopit ja apet luulevat meidän olevan edelleen vain avoliitossa....

Vierailija
8/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi 0 euroa. Mentiin naimisiin maistraatissa työpäivän päätteeksi ihan vain kahden kesken, todistajatkin oli talon puolesta. Kukaan lähipiiristämme ei tiedä. Anopit ja apet luulevat meidän olevan edelleen vain avoliitossa....

Vierailija
9/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurakuntatalo ja kahvitus voileivillä pitopalvelulta- tilavuokrat 0 e, pitopalvelu 1000 e, hääkimppu 17 e, hääpuvut haloselta ja Aleksi 13 yht 100 e ja koristeet luonnonkukkia

Vierailija
10/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tiiviit suhteet sukuun (joka minulla varsinkin on iso) ja ystäväpiiriin. Haluamme juhia häitä yhdessä heidän kanssaan. 120 hengen hääjuhla on meillä siis ihan minimi.

Olemme yrittäneet etsiä juhlapaikkaa, jossa pääsisi alle 2000 euron vuokralla. Se olisi sitten joku urheilusali, 500 euroa. Nyt vuokraamamme tila on kauniisti sisustettu 1800-luvulla rakennettu ravintola meren rannalla. Sen koristeluun ei tarvitse laittaa siis rahaa. Mutta jos vuokraamme urheiluhallin, sinne pitää vuokrata astiat, hankkia tarjoilijat, jne ja koristella tila, joten tilavuokrasta ei varmaan säästäisi sitten kuitenkaan.

Ravintola ottaa n. 45-50 euroa ruoasta/hlö. Se menisi varmaan missä paikassa tahansa, jos ottaa pitopalvelun. Ainakin, kun tilattiin vuosi sitten yksille synttäreille pitopalvelu, niin oli tuo 40 euroa/hlö ja saman tuntui olevan vastaavilla tarjoiluilla muuallakin. Lisäksi piti maksaa tarjoilijoiden palkat, jotka nyt sisältyy tuohon tilavuokraan.

Alkoholi olisi ainoa, missä säästettäisiin varmaan noin 4000 euroa, jos löytyisi tila, jossa saa olla omat juomat. Minun puolestani voitaisiin järkätä vaikka raittiushäät, mutta sulhaselle ei sovi.

Teetän puvun. Tällä aikataululla en enää saa kokoistani valmispukua, näin mulle sanottiin parissakin liikkeessä. Ja koska olen hyvin rintava (G-kuppi), pukua pitäisi muokata niin paljon, että siihen valmispukuunkin uppoaisi kamalasti rahaa. No, teetän puvun, jonka osia voin käyttää sitten jatkossa muissa juhlatilaisuuksissa.

Meillä suku rakastaa tanssimista. Bändi on häiden sielu. Jos ei ole bändiä, voidaan pitää pelkät kakkukahvitukset ja mulle hankkia jakkupuku. Ja mitkä häät ne sitten on?

En tiedä, missä säästää?! Mistä löydettäisiin Turun läheltä kaunis tila, johon voisi tuoda omat juomat, jonka vuokra ei olisi kamalasti ja johon 120 ihmistä mahtuu samaan tilaan ruokailemaan?

Nuo minimibudjetin häät mökillä kuulostaa symppiksiltä ja on varmaan hyvin teidän oloiset olleet. Mutta me kutsutaan muutenkin kavereita mökille - joten ei olisi oikein häät, kun olisi vaan perusmökkiviikonloppu.

Nyt ollaan laskettu, että häihin menee 22 000 euroa. Jos me maksettaisiin sulhasen kanssa

10 000 euroa yhdessä, pitäisi vanhemmilta kinua loput. Ja jos häälahjaksi toivoo vaan rahaa (mitään ei tavaraa tarvita, kun oltu 10 v yhdessä), niin tulisikohan siitä 3000 euroa...

Missä ja miten te olette viettäneet häät, joilla budjetti tuo 10 000 euroa?! Jos kuitenkin on olleet ihan perinteiset tanssi/ruokahäät.

Vierailija
11/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden pariskunnan joka on kertonut kai useimmille kavereilleen, vanhemmat ja sukulaiset ei tiedä.

Vierailija
12/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me menimme salaa maistraatissa naimisiin ja pidimme sitten juhlat erikseen puoli vuotta myöhemmin koko suvulle. Vieraita oli reilut 60 henkeä, sukulaisia ja muutamia kavereita. Juhlapaikkamme oli vanha juhlakäyttöön remontoitu tilausravintola, jossa itse juhlatila ei maksanut mitään, ei myöskään astiat, palvelu jne. Ruuat ja juomat (ei perinteistä pitopalveluruokaa vaan todella herkullista gourmetruokaa) maksoivat noin 40 e/hlö. Sovin paikkakunnan kukkakauppiaan kanssa, että hän saa toteuttaa itseään ja tehdä kukka-asetelmia niin paljon kuin haluaa ja juuri sellaisia kuin haluaa, ja hän myös vei ne juhla-aamuna juhlatilaan. Kukat maksoivat 300 e. Juhlissamme oli tosi hyvä tanssiorkesteri, joka maksoi 900 e. Kampaajalla kävimme juhla-aamuna, hän kampasi ja meikkasi meidät molemmat, hinta yhteensä noin 120 e. Eniten rahaa meni juhla-asuihin, kummankin kamppeet maksoivat 500 e, ja lisäksi ostimme puvut parille köyhälle työttömälle sukulaiselle, ettei heidän tarvitse tulla rikkinäisissä verkkareissa. Itse kustansimme myös istumapaikkakortit, hääkarkit ja kutsukortit, joita askartelimme itse kotona, ja myös hääkuvan otti juhlapäivänä juhlapaikan pihassa eräs valokuvauksesta innostunut kaverimme (hinta 0e). Kokonaishinnaksi tuli joku 5000 e. Juhlamme olivat meidän näköisemme, ja mielestämme tosi onnistuneet ja hauskat. Juhlatila oli upea, ja koska kukkakauppias oli ennenkin tehnyt tilaan kukka-asetelmia, hän osasi suunnitella juuri oikeanlaisia talon vanhaan tunnelmaan sopivia kimppuja. Muuten meillä ei olisi ollut tuollaisiin häihin varaa, mutta asuntokauppojen yhteydessä olimme jääneet 10 000 e voitolle, ja käytimme siitä puolet häihin ja puolet häämatkaan.

Vierailija
13/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tasan 250 euroa kaikkineen. Kirkkovihkiminen lähimpien sukulaisten ja ystävien (n. 40 vierasta kaikkineen) läsnäollessa. Kakkukahvit jälkeenpäin meillä kotona, tarjoamisiin upposi ehkä isoin raha.

Tosin meidän piti alkujaan vain kävellä kirkkoon kahden todistajan kanssa ja mennä näiden kanssa sitten hyvään ravintolaan syömään jälkeenpäin, joten sinänsä budjetti levisi käsiin ja häistä tuli aivan liian isot. ;)

Vierailija
14/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiamen mekko, (siis tavallisesta vaateliikkeestä pellavan värinen,mutta ei pellavaa eikä täysin matta, sellainen pitkä nilkkoihin saakka), sormus, miehen paita, kakku, kuohari, skumppalasit, kampaus, sulhasen kukka, morsiamen kukka(ranteessa, niinkuin am. elokuvissa päättäjäisissä)mökkivuokra 2vrk, häälounas = n. 1000 €.

Pappila 0€, kaksi todistajaa oli. Ihanat häät.

Sängyn koristeisiin meni muutamia euroja.Siellä mökissä oli sellainen rautapääty sänky johon kiedoin valkoista organzaa ja muita koristeita. Hobby hallista olin jo etukäteen ostanut kullanväriset petivaatteet ja pyyhkeet.

Vähemmälläkin hössötyksellä saa kivat ja mieleenpainuvat häät. Meillä tietysti vaikutti sekin, että olivat minulle kolmannet ja miehelle toiset. Mentiin salaa naimisiin, lapsille ilmoiteltiin vihkimisen jälkeen ja muille sukulaisille ilmoitettiin sitten mökiltä.

Vierailija
15/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työyhteisö on akateeminen ja lähes kaikki näinä vuosina, kun olen kyseisessä firmassa työskennellyt, ovat avioituneet 'ruokatunnilla'.

Vierailija
16/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yllättävää, miten varattuja esim. kirkot oli vielä syyskuussa, jos kaikki menee vaan maistraatissa naimisiin.

Mä ainakin haluan kirkkohäät ja tanssia.

T. ap

Vierailija
17/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaus kertoo että ainakin turun keskustan tuntumassa on Submarina-niminen paikka, jonka pitäisi olla kohtuuhintainen, kaunis, saa tuoda omat juomat ja oman pitopalvelunkin. Sivuilta en hintaa löytänyt mutta kannattaa tsekata ja kysyä.

Vierailija
18/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap voisi säästää ainakin juomissa. Kuohuviinimaljat ja 2 lasia viiniä / henkilö, mikä minusta on ihan tarpeeksi (itse asiassa paljon enemmän kuin useimmissa niistä häistä joissa olen ollut vieraana), maksavat korkeintaan 30 eur / henkilö. Lisäksi joukossa on varmasti lapsia, jotka eivät alkoholia juo. Enemmän haluavat voivat hyvin ostaa lisää omalla kustannuksellaan.

Vierailija
19/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaus kertoo että ainakin turun keskustan tuntumassa on Submarina-niminen paikka, jonka pitäisi olla kohtuuhintainen, kaunis, saa tuoda omat juomat ja oman pitopalvelunkin. Sivuilta en hintaa löytänyt mutta kannattaa tsekata ja kysyä.

lisää: Harjattulan kartano, tilavuokra 650€.

Vierailija
20/22 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi saatiin bändi lahjaksi, hinta oli 800 euroa. Sama bändi maksaa nykyään 1000 euroa, että 2000 e bändistä on kyllä huima summa.

Meillä tila oli ilmainen ja teimme itse ruuat ja haimme juomat Tallinnasta. Siinä säästimme hurjasti rahaa. Kukkien ja koristeiden kanssa kipuilin kovasti, mutta päädyin lopulta neilikoihin, jotka ovat edullisia ja äitini teki asetelmat, vaikka aluksi olin suunnitellut, että hän saisi siitä hommasta vapautuksen. Kukkiin meni muutama satanen. Mutta tila oli sellainen, että koristella piti paljonkin, joten niissä en sitten säätellyt, vaikka keksimme kyllä edullisia, mutta kauniita viritelmiä :) Melkein kaikki teimme itse, kun ollaan muutenkin vähän sellaisia TSI-ihimisiä.

Minun teetetty pukuni maksoi 1000 euroa, mutta ehkä Morsmaikku teki sen jotenkin tosi halvalla :O MIehen puku oli jo olemassa ja uusi kravatti siihen hommattiin. Jossain oli pakko säästää :)

Lisäksi meni rahaa keittiöapulaisten palkkaan, mutta itseasiassa sekin saatiin lahjaksi. Mutta se olisi ollut 200 euroa, pimeästi.

Itse pidän ilotulistusta lähinnä naurettavana ja hirveänä rahan ja luonnon tuhlauksena, joten sellaiseen ei tarvinnut laskea rahaa. Meillä keskityttiin hyvään ruokaan, juomaan ja musiikkiin. Yhdessäolo tuli kaupan päälle ja saimme ikimuistoiset häät :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi