Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä mamamt nyt vaahtoo, kun ollaan viemässä muutaman sada hotiolisää pois

Vierailija
03.03.2012 |

Eniten tässä yhteiskunnassa ärsyttää se, että asioista kiinnostutaan vasta sitten kun ne koskettaa omaa elämää.

Toi on kotihoidon tuen lakkauttaminen on n iin pieni juttu miedän yhteiskunnassa. Suoraan sanottuna ihans ama onko sitä vai ei.

Kiinnostukaa oikeista ja tärkeistä asioista ja marssikaa niiden puolesta. Joillakin ei ole kotia ja ruokaa ja te jaksatte valittaa tollasesta.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoidossa ei ole kyse parista satasesta, vaan n. 800-1200 eurosta kuukaudessa. Tästä olen minäkin huolissani, vaikka en Suomeen veroja maksakaan (tai mitään sieltä saa, sen puoleen)

Jos hallitus haluaa säästöjä, tulee kotihoidontuen lisäksi leikata myös subjektiivista päivähoito-oikeutta. Näillä järjestelyillä yhteiskunnan kulut tulevat todennäköisesti vain kasvamaan.

mistä sä olet noi summat pierassu? Kotihoidontuki on n. 300 e ja siihen päälle on mahdollsita saada kaupunkilisää ja hoitolisää...

Nuo summat ovat kustannuksia kunnalle päivähoitopaikan järjestämisestä. Jos haluat itse tarkistaa, niin kaivapa muutama yksityisen päiväkodin budjetti esiin ja laske niistä keskiarvo. Kunnallisen taksan saat lisäämällä tuohon 10-20%.

Vierailija
2/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä lasta ja pisimmillään olen ollut yhdestä lapsesta 1,5 vuotiaaksi kotona.

Enää mulle ei pienokaisia tule.

Ja kävin allekirjoittamassa adressin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä lasta ja pisimmillään olen ollut yhdestä lapsesta 1,5 vuotiaaksi kotona.

MINÄ minä minä, mun pienokainen, mulle tulee, minä, minä minä. Ymmärrätkö mikä mun aloituksen pointti olI?

Vierailija
4/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuki ja hoitolisä ovat eriasioita.

Vierailija
5/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele sinä kirjottamaan ennenkuin teet aloituksia tänne, kiitos.

Vierailija
6/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona hoidetut lapset ovat kuitenkin parhaita, lähes kaikessa

Vierailija
7/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukset puhuvat näiden vauhkoojien puolesta :D Kyllä on elämän piiri suppea, jos tämä on ensimmäinen asia elämässä, jonka puolesta viitsii marssia

Vierailija
8/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona hoidetut lapset ovat kuitenkin parhaita, lähes kaikessa

ja sulla on varmaan antaa tutkimustietoa tästä?

mun mielestä kotona hoidetusta lapsista tulee lössyköitä

Vierailija
9/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaaehtoisesti tehdyistä lapsista pitäisi maksaa yhtään mitään kenellekkään.

Vierailija
10/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidetut lapset ovat vähän nössöjä, päiväkodissa kun opitaan niitä tärkeitä taitoja ja "viidakon lakeja" eli kuinka pidetään omia puoliaan tarvittaessa vaikka väkivaltaisin keinoin. Meidän pihapiiristä näkee ketkä ovat kotihoidossa ja ketkä päiväkodissa, päiväkotilapset lyövät, tönivät ja kiroilevat, ah mikä autuaaksi tekevä varhaiskasvatus ;)

Vierailija
11/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti oli siis se, että itsekkäät mammat vaahtoavat asioista vasta sitten, kuni heidän mutuama sat euroa on uhatuna. Niin itsekäsatä ja ällöttävän keskiluokkaista!

Vierailija
12/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olennainen merkitys sille, millaisen lapsuuden ne pienet joutuvat elämään, joilla ei ole enää mahdollisuutta kasvaa kotihoidossa. 2-vuotiaat tungetaan nytkin jo ylitäysiin päivähoitolaitoksiin, mitä se tekee lasten kehitykselle ja kasvulle aikuisiksi? Sillä on siis aivan toisenlainen merkitys kuin vain muutaman sadan euron menetys perheelle.

Vierailija
13/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaaehtoisesti tehdyistä lapsista pitäisi maksaa yhtään mitään kenellekkään.

Sinä se et vaan tajua :) ketjusta toiseen tää sama laulu. Siinä maksetaan siitä että pidetään ne lapset kotona eikä heitetä päiväkoteihin. Yhden hoitopaikan perustaminen maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin yks kht. Tajuatko jo?

Vierailija
14/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti oli siis se, että itsekkäät mammat vaahtoavat asioista vasta sitten, kuni heidän mutuama sat euroa on uhatuna. Niin itsekäsatä ja ällöttävän keskiluokkaista!

Vierailija
15/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina kiehtonut se, miksi osa yhteiskunnan jäsenistä saa olla osallistumatta yhteiskunnan ylläpitoon, heittäytyä täysillä tukiverkon varaan ja rutista sitä, että ei ole kotia ja ruokaa. Miksi heidän asiansa olisi kenellekään tärkeä, jos edes he itse eivät itsestään välitä?

Vierailija
16/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sinä sen tiedät mistä ovat aikaisemmin vaahtonneet?

Onko sinulla joku kristallipallo josta näet että ne kotiäidit jotka nyt valittavat eivät ole ottaneet kantaa mihinkään ennen?

Joillekin tosiaan se on todella tärkeää olla oman lapsen kanssa kotona, ja sitten tingitään muusta.

Esim ei ravintolailtoja, ei elokuviin, ei ulkomaanmatkoja vaan panostetaan siihen että on mukavaa olla yhdessä, syödään kotiruokaa, sellaista jota saa halvalla laitettua jne...

JOillekin on todella pienestä kiinni, tiukalle laskettu budjetti että pystyvät olemaan kotona lapsen kanssa, ja sellaiselle perheelle se kotihoidontuki on iso raha.

Vierailija
17/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoidossa ei ole kyse parista satasesta, vaan n. 800-1200 eurosta kuukaudessa. Tästä olen minäkin huolissani, vaikka en Suomeen veroja maksakaan (tai mitään sieltä saa, sen puoleen)

Jos hallitus haluaa säästöjä, tulee kotihoidontuen lisäksi leikata myös subjektiivista päivähoito-oikeutta. Näillä järjestelyillä yhteiskunnan kulut tulevat todennäköisesti vain kasvamaan.

Vierailija
18/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotan lukemaan niitä uutisia, niin tiedät mistä puhutaan.

Vierailija
19/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ minä minä, mun pienokainen, mulle tulee, minä, minä minä. Ymmärrätkö mikä mun aloituksen pointti olI?

Itse et jaksa lukea.

Suomessa kukaan ei ole vuosiin kuollut nälkään. Apua saa.

Jos nyt ajattelet yleis maailmallisesti asioita, niin silloin ei voi millekkään tehdä mitään, kun on aina huonompiosaisiakin.

Vierailija
20/31 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina kiehtonut se, miksi osa yhteiskunnan jäsenistä saa olla osallistumatta yhteiskunnan ylläpitoon, heittäytyä täysillä tukiverkon varaan ja rutista sitä, että ei ole kotia ja ruokaa. Miksi heidän asiansa olisi kenellekään tärkeä, jos edes he itse eivät itsestään välitä?

no koska jotkut sattuvat syntymään parempaan ympäristöön kuin toiset. Pikkusen vaikeempi ponnistaa sieltä asuntovaunualueelta kuin omakotitaloalueelta Espoosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän