Rv27+5 ja lämpöä/kuumetta
Eli särkyä, lämpöä ja kuumetta ollut torstaista lähtien. Normaaliahan tämä sikäli, mutta missä kohtaa pitäisi sikiön puolesta olla huolissaan vai tarviiko?
Oikeastaan olen ollut koko alku vuoden lievemmässä ja rajummassa flunssassa ja yrittänyt sinnitellä, kaksi kertaa olen käynyt lääkärissä. Eka kerralla poskionteloiden vuoksi ja toisella silmätulehduksen. Kummallakin kerralla neuvoivat, että paras olisi, jos selviän ilman antibiootteja ja olenhan selvinnyt, mutta meinaa väsyttää jatkuva kipeänä oleminen. Oksennustautikin tuli helmikuussa sairastettua:(
Ja kun ekassa raskaudessani olin niin terve, että...
Kommentit (2)
Itse tulee vain mietittyä, että hysterisoiko sitä liikaa, jos kyselee... mutta kun nyt ei ole vastuu ja kyse vain itsestä.
Toki tiedän, että vauva hengissä, kun liikkethän luonnollisesti tuntuvat:) mutta täytyy huomenna soittaa tk:hon ja tarvittaessa ma neuvolaan. Paikkakunnalla sikäli hankala tilanne, että normi päivystys vk-loppuna ainoa vaihtoehto.
Soita neuvolaan ja pyydät päästä kuunteleen sydänääniä ja mittaatte tulehduksia pissasta.
Streptokokki vaikka voi tehdä kuumeen ja kohdussa voi olla tulehdus jolloin se voi olla kohtalokasta sikiölle. En lähtisi vähättelemään asiaa vaan tutkimaan, neuvolasta saat myös lähetteen sairaalaan tai voi laittaa sut verikokeisiin yms.
Itsekseen näitä ei kannata jäädä miettimään. Kuume ei ole normaali oire raskaudessa.