Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4v sai Tamiflu-kuurin, kannattaako kuuri aloittaa?

Vierailija
03.03.2012 |

Poika oli tänään lääkärissä ja hänellä on MAHDOLLISESTI influenssa, mutta sitä EI ole todennettu mitenkään. Lääkäri antoi Tamiflu-reseptin JOS HALUAMME aloittaa lääkityksen. Mies on sitä mieltä ettei kannata antaa (kun ei varmuutta itse sairaudesta eikä lääkkeen tehosta siihen), itse en tiedä mitä ajatella. Tuo lääkärinkin mielipide oli vähän diipadaapa. Eli mitä haittaa ja hyötyä laakkeestä on? Löytyykö kokemuksia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

labrakokeella varmistettuun sikainfluenssaan. En kyllä antaisi jos ei ole labrassa todennettu.

Vierailija
2/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamiflu täytyy entaa 48 h ensioireiden alkamisesta tai siitä ei ole hyötyä. Meillä oli juuri influenssa ja kesti 6v koko viikon. Tosi kova kuume monta päivää ja päälle yskä. Onko sinulla mahdollisuus hoitaa lasta kotona yli viikon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko on sairastanut? Onko infektiokierteessä?

Itse en perusterveelle lapselle alottaisi kuuria jos särkylääkkeellä saa kuumeen ja säryt kuriin

Vierailija
4/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti oli aika helvetillinen enkä edes halua tietää, millainen olisi ollut ilman Tamifluta.

Vierailija
5/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti oli aika helvetillinen enkä edes halua tietää, millainen olisi ollut ilman Tamifluta.

onko kyseessä influenssa.

Vierailija
6/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on syksyllä ollut korvakierre mutta nyt ei ole sairastanut vuoden vaihteen jälkeen. Lapsi on kotihoidossa ja tällä hetkellä me molemmat vanhemmat olemme kotona joten lapsen hoito ei ole ongelma.

Eli nyt on vain kyse siitä, että onko lääkkeestä enemmän hyötyä vai haittaa. Kuume alkoi eilen iltapäivällä eikä laske alle 38 lääkkeillä. Toistaiseksi on vain surkea, ei kärsivä mutta tiedä sitten miten se tuosta kehittyy. Ja tosiaan tuota influenssaa ei ole labrassa toettu, joten sekin mahdollisusu on ettei se sitä olekaan... ap

Vierailija
7/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan aina lääkkeen, itsellä ollut elämäni aikana kolme kertaa ja lapsilla jokaisella kertaalleen. Mutta, en ottaisi ellei influenssaa olisi ensin varmistettu labrassa. Pikatestistä saa tuloksen nopeasti, miksi ihmeessä sitä ei voitu pojallenne tehdä?

Vierailija
8/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun sitä viimeksi oli. Emme antaneet tamifluta. Lääkäri sanoi itse, että myös kuurissa on haittavaikutukset mm. pahoinvointia ja jos lapsi muutenkin huono juomaan niin oksentelu ei ole hyvä asia. Lapset oli tuolla 2v ja 4v. hyvin paranivat ilman lääkettäkin.

Vierailija
9/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapselle nousee kuume, hetikö viette lääkäriin? Ehkä olen saanut vanhanaikaisia ohjeita mutta vasta jos kuume ei laske kolmen päivän kuluttua, olemme menneet lääkäriin, ja aina on vain todettu, että lepäämällä menee ohi ja voi olla influenssaa ja antakaa särkylääkettä tai sitten on saatu antibiootit korvatulehdukseen.

Ei tullut mieleenkään, että pitäisi todeta 48 tuntia puhkeamisesta, koska sittenhän juoksisimme jokaisesta nuhakuumeesta lääkärille ja näitä meillä on 2-5 kertaa vuodessa. En siis antaisi varmaan lääkettä, jos vointi on kuitenkin vielä normaalin kuumeen mukaista eikä sen pahempaa. Tosin en tiedä sitten tuosta 48 h rajasta. Sittenkö ei enää tehoa?

Vierailija
10/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän joutui sairaalaan alle vuorokaudessa kuumeen nousemisesta, koska meinasi kuivua. Hänellä oli myös jo alkava keuhkokuume. Hänelle määrättiin Tamiflu-kuuri, jonka myös aloitti pian. Poika palasi entiselleen kolmessa vuorokaudessa. Ei ollut mitään sivuoireita. Labratulos taudista varmistui vasta n. viikon kuluttua ja oli siis positiivinen. Pikatestin mukaan hänellä ei olisi ollut influenssaa.

Vierailija
11/11 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamiflu-kuurin sikainfluenssaan. Ei varmistettu testeillä mutta perussairautena astma, joten lääkäri näki hyväksi aloittaa. Korkea kuume ja oli huonovointinen. Olen iloinen että aloitettiin koska parissa päivässä olo parani selkeästi. Kun lääke alkoi vaikuttamaan, alkoi keuhkoista nousemaan tummanharmaata (?) räkää erittäin paljon. Ties mitä olisi tehnyt keuhkoille ilman lääkitystä.

Mutta kuten sanoin, meillä lapsella on astma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi