Onko mulla ollut narsistiäiti? Tässä joitain juttuja..
- Vanhempani erosi, muutettiin toiselle paikkakunnalle, äitini ei koskaan kysynyt mun tunteista mitään
- olin yksin monesti yöhön asti, jääkaapissa ei useinkaan ollut ruokaa.. valvoin ala-asteikäisenä monesti yökahteen, aamupalaa ei ollut, äiti ei huolehtinut
- kun äidin miesystävä tuli kylään, minun piti mennä ulos.. vaikka kerran olin kovassa kuumeessa niin minun piti mennä istumaan talon taakse talvella.. ei ollut paikkaa minne mennä, niin istuin tunteja ulkona. Miesystävälle äiti teki ruokaa, minulle ei
- äiti haukkui että minulla on leveä perse ja näytän albiinolta, että minun pitäisi peittää vartaloani mustilla löysillä vaatteilla
- kaverini oli äitini mielestä "huoria", olin 12v
- äiti piti mua terapeuttina, selitti seksiongelmiaan ym... kertoi kuinka isäni on tuntunut äitini päällä hämähäkiltä ja kuinka seksi oli vastenmielistä isäni kanssa
- äiti haukkui isääni ja yritti estää tapaamiset
- kun isäni sai sosiaalityöntekijän kiinnostumaan tilanteestani niin äitini manipuloi että joudun lastenkotiin hirveisiin oloihin jos kerron mitään mitä kotona tapahtuu
- äitini repi tukasta, heitti lautasella, hakkasi halolla käteen hiusmurtuman
- jos joskus yritin puhua väkivallasta äitini sanoi: olet kiittämätön paska, kunpa pääsisin sinusta eroon
- jos laitoin meikkiä tai ostin uuden, edullisen vaatteen olin typerä idiootti kana
- jos minua itketti joku asia äitini vaiensi minut heti sanomalla että lopeta saatana tuo vollottaminen
- minun unelma oli tulla sairaanhoitajaksi, äitini mollasi että en ikinä tule pääsemään kouluun
- kun todistukseni keskiarvo oli 8,8, äitini tuijotti sitä ja sanoi, että veljelläskin oli parempi ja ojensi takaisin minulle
- on sanonut että olen tullut haudassa mätääntyvään hulluun isääni
:(
Kommentit (3)
Ihan kauhea äiti sulla!
Onneksi pärjäät itse!
se kesti kolme vuotta ja on jo ohi. Sain siitä aika paljon apua. Vasta jälkeenpäin olen tajunnut, että äidissäni on paljon myös narsistisia piirteitä.
onko ollut narsisti vai muulla tavalla mielenvikainen, mutta pahasti häiriintynyt ihminen kuitenkin.
Ihan hirveältä kuulostaa. Toivottavasti olet saanut jostain apua käsitellä näitä asioita?
Tsemppiä ja kaikkea hyvää.