Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rauhaton luokka

Vierailija
02.03.2012 |

lomilta palattu kouluarkeen ja sama levoton meininki jatkuu. Luokka on rauhaton muutaman oppilaan takia (ollut jo vuosia). Ei parannusta näköpiirissä. Miten tätä ratkoisi eteenpäin? Onko ainut vaihtoehto vaihtaa koulua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokalle integroitu muutama todella kiivas tapaus - koko rauha mennyt. Opettaja ei kykene opettamaan, koska aika menee järjestyksen pitoon. Koulumme on jättikoulu:(

Vierailija
2/10 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 3 tavallista luokkaa ja 2 erityisoppilaita sisältäviä. Tuolta erityisten puolelta ei tunnu olevan mitään pääsyä " normaalien "pariin. Ainakin vaikuttaa siltä. Lapseni halusi musiikiiharrastuksen vuoksi toiselle (musiikkipainotteiselle) luokalle, siirto ei onnistunut ja hän joutuu käymään musiikkiluokkaa omalta luokaltaan. Näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös lapsellani. Mitään ei ole tehty asian eteen. Tuntuu, että häiriköt saavat häiriköidä ja sen lisäksi he suhteessa muihin saaavat tasoaan paremmat arvosanat. Kumma miten koulut sallivat luokkahäiriköinnin??!!

Vierailija
4/10 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat saada kunnon opetusta.

Vierailija
5/10 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka porukassa. Kyllä muutosta tulee jos sitä riittävän moni peräänkuuluttaa - yhdessä ihmiset yhdessä = joukossa on voimaa. Soittakaa halukkaat vanhemmat mukaan ja vaatikaa muutosta heti!

Vierailija
6/10 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kovan kurin pitävä ope. Tunneillani on pitää olla työrauha. Jos joku ei taivu sääntöihin, laitan ulos luokasta tai avustajan(joskus apuna) kanssa eri tilaan. Minulla on melkein nollatoleranssi. Yksi oppilas mietityttää. Iso palaveri on tulossa ja minun on ajateltava koko ryhmän etua. todennäköisesti tämä kaveri lähtee pienryhmään, koska ei ole edistynyt(käyttäytyminen) riittävästi.

Vierailija
7/10 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kovan kurin pitävä ope. Tunneillani on pitää olla työrauha. Jos joku ei taivu sääntöihin, laitan ulos luokasta tai avustajan(joskus apuna) kanssa eri tilaan. Minulla on melkein nollatoleranssi. Yksi oppilas mietityttää. Iso palaveri on tulossa ja minun on ajateltava koko ryhmän etua. todennäköisesti tämä kaveri lähtee pienryhmään, koska ei ole edistynyt(käyttäytyminen) riittävästi.

onnistuuko siirto?

Vierailija
8/10 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka porukassa. Kyllä muutosta tulee jos sitä riittävän moni peräänkuuluttaa - yhdessä ihmiset yhdessä = joukossa on voimaa. Soittakaa halukkaat vanhemmat mukaan ja vaatikaa muutosta heti!

aloitetaanko muutaman lapsen ajojahti pois luokasta vai vaaditaanko opettajaa tekemään hommansa paremmin vai jotain muuta?

Vierailija
9/10 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 3 tavallista luokkaa ja 2 erityisoppilaita sisältäviä. Tuolta erityisten puolelta ei tunnu olevan mitään pääsyä " normaalien "pariin. Ainakin vaikuttaa siltä. Lapseni halusi musiikiiharrastuksen vuoksi toiselle (musiikkipainotteiselle) luokalle, siirto ei onnistunut ja hän joutuu käymään musiikkiluokkaa omalta luokaltaan. Näin.

niin siitä ei pääse eroon.

Vierailija
10/10 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös lapsellani. Mitään ei ole tehty asian eteen. Tuntuu, että häiriköt saavat häiriköidä ja sen lisäksi he suhteessa muihin saaavat tasoaan paremmat arvosanat. Kumma miten koulut sallivat luokkahäiriköinnin??!!

mutta kun näihin pahimpiin häiriköihin eivät puhe, rangaistukset eivätä palaverit vanhempien kanssa auta. Sama meno jatkuu vaan viikosta toiseen ( = huutelua tunneilla, toisten kiusaamista ja häiritsemistä välitunneilla ja käytävässä).

Rangaistukset = jälki-istuntoja, miettimishetkiä, kirjoittamista, siivoamista, luokasta erottamista määräajaksi. Tämä kaikki siis tehty, ja silti sama meno jatkuu muutamalla oppilaalla. Ja muut kärsivät melusta ja lyönneistä.

Nämä oppilaat kouluttamattomien eroperheiden lapsia...

t. luokanope