Clomifen ja vatsakivut
Onko muille tullut Clomifen-kuurista vatsakipuja tms. ? Itselleni määrättiin Clomeja 2x50mg kp 5-9 ja ilman mitään seurantaa/ultrausta. Em. tavalla tulin raskaaksi 2003 ja nyt sitten toista on yritetty yli puoli vuotta.
Munasarjat tuntuvat olevan todella kipeät (kp 15-17), tuntuvat lähinnä kun istuu tai tekee jotain äkkinäistä. Lämmöt eivät ole nousseet, joten ovulaatiokaan ei vielä ole ollut. Muita oireita ei ole ollut enkä muista, että viimeksi tällaisia olisi tullut !
Liekö lääkäri määrännyt liian ison annostuksen? Normaalisti minulla kuitenkin ilmeisesti ovulaatio tapahtuu (lämpökäyrästä päätellen), mutta kierto on vaan liian pitkä n. 40pv.
Uskallanko syödä Lugeja, jos munasarjat ovat ihan sekaisin ?
Kommentit (4)
Kyllä pitäisi seurantaa olla ja vielä tuolla annostuksella.
Mulla on ollut 1x50mg tbl. 3-7pv. ja seurannassa olen ollut.
Sun oireet tosiaan saattaa viitata kystiin ja silloin on heti lopetettava Climin syönti,koska se kasvattaa lisää niitä kystiä.Näin sanottiin mulle v-97,jolloin mulle tuli heti kysta ekasta Clomi kierrosta,pieni mutta sen kasvua seurattiin joka kk.Jos ois kasvanut niin ois poistettu.Ja tuolloin mulla oli tuo pienin annostus 50mg pvä.Heti oli lopetettava Clomit.
Tulinkin sitten raskaaksi pelkällä keltarauhashormonilla 4kk myöhemmin.
Anteeksi toi ylläoleva sekoiluni!
Kystat juuri aiheuttavat kipua,koviakin.Kipujen takia juuri moni lääkäriin menee,jolloin kystat löytyvät.
Vähän iski paniikki kun huomasin Chanelin saamat vastaukset. Minullakin on ollut tuntuvia alavatsakipuja parin kuukauden ajan. Ensimmäisessä clomikierrossa oli vain pari kovaa vatsakramppia (n.kp 20-21/26) ja nyt tässä kierrossa clomien aloituksesta (kp3) aina n. kp 15 asti jatkuvaa alavatsakipua, joka ei kuitenkaan ole niin tuskallista kuin ensimmäisessä kierrossa. Seuranta on järjestetty verikokeiden muodossa, joten ultrassa en ole käynyt kuin ennen clomien aloitusta. Yritin paniikissa saada lääkäriä tänään kiinni mutta en onnistunut. Huolestuttaa ihan kauheasti, että jos minullakin on noita kystia munasarjoissa. olen jotenkin tähän asti ajatellut että ne ovat vain vatsan ja lantioseudun tuntemuksia, kuten clomien haittavaikutuksissa luki.
Joko Chanel on käynyt lääkärissä? Mitä sinulle sanottiin?
-Tuittu-
Mulla oli kesällä neljän kuukauden clomi-kuuri, annostus oli pienin mahollinen, 1tab./vrk (olisko sitten ollut 50mg tabletteja, en muista). Raskaus ei alkanut, mutta mainitsemiasi vatsakipuja alkoi ilmaantua. Pahimpana eräs yö, jolloin heräsin kauheaan kouristukseen josta ei meinannu tulla loppua.
Kipu meni kuitenkin pois, ja kuittasin sen tulevana menkkakipuna.
No, parin viikon kuluttua ultraäänessä havaittiin kas 3x3cm kystaa toisessa munasarjassa, joita ei kolmea kuukautta aiemmin oltu havaittu.
En tietenkään voi olla varma, onko kipujen ja kystien välillä syy-yhteyttä, mutta kannattaa sinun kuitenkin hakeutua lääkärille tarkistuskäynnille. Jos on isoja kystia munasarjoissa, ei oikein raskauskaan ala, vaikkei ne muuten vaarallisia ookkaan.