Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei liho, vaikka syövät mitä vaan?

Vierailija
02.03.2012 |

Itse olen laihdutuskuurilla eikä minun kärsi syödä juuri mitään. Kaksi työkaveriani ovat langanlaihoja ja yli 40-vuotiaita, mutta syövät kaikkea ja paljon. Joka päivä he herkuttelevat karkilla, kakkupaloilla, pullilla tms. Silti ruokakin maistuu ja sitä pitää hakea aina lisääkin. Kumpikaan heistä ei harrasta liikuntaa.

Itse liikun joka päivä, eikä minun kärsi syödä yhtään herkkuja. Epäoikeudenmukaista ja tylsää!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vain lihoo, kun syö enemmän kuin kuluttaa.

Vierailija
2/6 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vain lihoo, kun syö enemmän kuin kuluttaa.

Kyllä siinä nyt vaan on eroja, ei voi pitää paikkansa että kyse olisi vain syömisen ja kuluttamisen suhteesta. Nuorempana mua luuli lääkärikin anorektikoksi, vaikka oikeasti söin aivan hullun lailla ja yritin lihottaa itseäni. Olin reilusti alipainoinen, vaikka join käytin aina rasvaisimpia mahdollisia ruoka-aineita, voitelin leivät molemmin puolin, söin joka päivä runsaasti karkkia,...

Mutta ikäkin vaikuttaa. Nyt 3-kymppisenä huomaa että eipäs sitä voikaan enää syödä miten lystää. Nyt olen juuri keskimääräisen normaalipainoinen, vaikka syön vähemmän kuin ennen.

Silti uskon, että on olemassa vielä joitakin muitakin tekijöitä kuin ikä ja energiansaannin ja -kulutuksen suhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuollainen ennen, yritin toistuvasti olla lihotuskuurillakin kun kärsin muodottomuudesta, josta huomauteltiinkin, sekä kun en meinannut tulla raskaaksi.

Lähellä 40v tuo alkoi muuttua. Nyt olen päiväkausia joka kuukausi jopa syömättä, ja muutenkin syön aika vähän, eikä kilot karise mihinkään.

Vierailija
4/6 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olla syömättä tai syödä todella vähän. Kroppa menee säästöliekille, eikä silloin todellakaan laihdu. Syödä pitää, mutta tärkeämpää on katsoa mitä siitä suusta tunkee kurkkuunsa.

Vierailija
5/6 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin liikun paljon, noin 8 tuntia viikossa ja koko ajan vahtaan mitä syön, mut silti olen pullero...180/86...ja toiset saa syödä mitä vaan ja paljon lihomatta

Vierailija
6/6 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta usein sellaiset "voin syö mitä vaan"-tyypit eivät oikeasti syö niin paljon kuin luulevat tai liikkuvat enemmän kuin luulevat. Esim. mun mies, joka on hoikka ja "syö mitä vaan" lihomatta syö yleensä 2 kertaa päivässä, joskus vaan kerran (ei ole koskaan aamuisin nälkäinen eli ei syö aamiaista) jos lounas on tosi iso. Ostaa usein karkkia, suolapäihkinöitä yms. mutta syö niistä pari kourallista ja sitten unohtaa ne kaappiin kunnes ovat vanhentuneet. Ei harrasta liikuntaa (esim. jalkapalloa, lenkkeilyä tms.) mutta kulkee joka paikkaan kävellen tai pyörällä (työmatka 4 km suuntaansa), ja viikonloppuisin tulee usein käytyä kävelyllä, uimassa tms. perheen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi