Oli pakko lähetä töistä kesken päivän ns sairastamaan. Nyt hävettää.
Meillä työpaikalla kauhee stressi päällä. Itse olen aika loppu kun yölläkään ei saa unta vaikka koko ajan väsyttää.
Työpäivät puksen läpi poskeen purren ja itkua pidätellen. Tänään en vaan jaksanut enää pidätellä itkua, joten kävin ensin vessassa itkemässä. Yritin jatkaa töitä, mutta itku vaan puski silmiin.
Pakko oli lähetä pois, ei vaan kertakaikkiaan jaksanut enää olla siellä. Niin paljon ahdisti koko paikka.
Kaikenlisäksi oli pakko heittää valkoinen valhe syystä kun pomolle en halua kertoa oikeaa tilannetta ja syytä.
Nyt olen täällä kotona ja kävelen ympyrää. Yritin nukkua, mutta en vaan saa unta. Nyt hävettää, että lähdin. Nyt itkettää ja hävettää ja mietin mitä kaikki ajattelee. Miksi helvatassa olen näin heikko ihminen?
Kommentit (14)
hyppää pois oravanpyörästä ennen kuin on liian myöhäistä. Nimim. burnoutin kokenut ja edelleen sairas vaikka jo lähes 5 vuotta romahduksesta.
justf tollasta, unettomuutta ja kävin itkemässä työpaikan vessassa monta kertaa päivässä.
Sitten tajusin, ettei tämä näin voi jatkua, jäin sairauslomalle, joka auttoi.
Pelkään, että mua leimataan heikoksi ja lintariksi. En myöskään halua, että pomo ja kolleegat saa tietää miksi olen sairaslomalla. Ja jos olen ymmärtänyt oikein burn outin takia saatu saikku on palkatonta. Ei ole varaa jäädä saikulle moneksi viikoksi. Voiko lekuri kirjoittaa jonkun muun syyn siihen lappuun?
ap
ovat aivan oikeaita sairauksia, jotka vaikeuttavat työntekoa. Itse lähdin tuollaisesta paikasta pois, ei siellä ollut mitään tulevaisuutta.
Pelkään, että mua leimataan heikoksi ja lintariksi. En myöskään halua, että pomo ja kolleegat saa tietää miksi olen sairaslomalla. Ja jos olen ymmärtänyt oikein burn outin takia saatu saikku on palkatonta. Ei ole varaa jäädä saikulle moneksi viikoksi. Voiko lekuri kirjoittaa jonkun muun syyn siihen lappuun? ap
tai miksi ei saisi näyttää heikkouttaan?
minusta teit ikävästi työkvereitasi kohtaam kun lähdit töistä. Mutta sitten sun ongelmiin. Sulla on varmaan lapsia? Sovi osa-aikatyöstä. Niin selviät eteenpäin. ja sitten alat etsiä uutta työpaikkaa.
Lääkäri voinee määrätä palkallista saikkua masennukseen sun tapauksessa.
mitään mutta voit menettää terveytesi.
Pelkään, että mua leimataan heikoksi ja lintariksi. En myöskään halua, että pomo ja kolleegat saa tietää miksi olen sairaslomalla. Ja jos olen ymmärtänyt oikein burn outin takia saatu saikku on palkatonta. Ei ole varaa jäädä saikulle moneksi viikoksi. Voiko lekuri kirjoittaa jonkun muun syyn siihen lappuun? ap
syy sairaslomalle, ethän itkuisena pysty tekemään työtä. Mene ihmeessä läkäriin ja kerro tilanteesi, että voit saada apua ja tukea itsellesi vaikeassa tilanteessa. Älä mieti muita. Ei sairaslomaa ole tarkoitettu vaan fyyfiseen sairauteen, myös psyykkinen huonovointisuus on syy.
tuosta diagnoosista, uskon et siihen voi vaikuttaa ainakin jollain lailla.
Jos ei pää kestä, niin on väärässä paikassa hommissa. Hanki helpompi työpaikka.
kun jouduin masennuksesta ja kroonisesta ahdistuneisuushäiriöstä saikulle.
Kun kuullostaa surulliselta, iso halaus sinulle. Ei todellakaan tarvitse hävetä tai tuntea syyllisyyttä. Ihmiset on erilaisia, toiset kestää painetta enemmän kuin toiset. Ja unettomuus pahentaa oloa tietenkin....Olet ilmeisesti parhaasi yrittänyt työssäsi? Jos osaat työsi, olet tehnyt sitä jo kauan, sinut on perehdytetty hyvin jne, niin sitten vika on jossain muussa kuin sinussa. Onko työ tai toimenkuvasi muuttunut lähiaikoina? Onko työpaikkasi jatkuvuus epävarmaa, eli tuoko työpaikan menettämisen pelko lisästressiä? Eikös sekin kerro että olet sitoutunut työntekijä, jos menetät yöunesi työn takia...?
Työelämä on aika hullua nykyään. Miehenikin tekee älyttömiä päiviä ja on stressaantunut, välillä heräilee neljältä aamulla kun on työt vaan mielessä..
Itse olen kaupassa töissä, ja olen ottanut asenteen, että teen parhaani, mutten mieti töitä kun oven takanani kiinni painan. Ei ole minun vikani, että henkilöstöä on vähennetty ja jäljelle jääneet joutuvat tekemään työnsä kiireessä ja hutiloiden. On pakko tehdä vain ne pakollisimmat ja kiireellisimmät asiat ja jättää muu huomiotta, vaikka se harmittaakin. Palkka on matala, joten turha olettaa, että antaisin työlle sieluni ja ruumiini ja vielä yöunenikin!
Kiersin ympyrää täällä kotona ja välttelin itkua lapsen nähden. Pyykkiä laittaessa istahdin vaan lattialle itkemään kun taas kaikki sukat nurin päin. Sukat sai mut siis itkemään ihan vallattomasti.
Aloin siinä sitten miettimään uskaltaisinko varata ajan lääkärille. Sain itseäni niskasta kiinni ja soitin työterveyteen ja ajanvarajalle kerroin asiani. Sanoin että itken töissä enkä tiedä mikä mua vaivaa ja mitä hoitoa olen vailla.
Hän sanoi heti ettei tuollaista saa olla töissä. Pahoitteli ettei saa nyt näin nopeasti ajan lääkärille, mutta terveydenhoitajalle minun pitää mennä heti maanantaina aamulla. Varasi tunnin ajan.
Nyt hieman helpompi olla. Katsotaan mitä saan irti maanantaiselta käynniltä.
Pomon reaktion teidän jo etukäteen kun työterveyteen mennään viikon kiireisempänä päivänä.
ap
Ei kenenkään tarvitse ajaa itteään noin loppuun jonkun työn takia! Sulla on selvästi masennusta, stressiä, burn outia. Mene ihmeessä heti maanantaina työterveyteen. Se työ on vaan työtä, mut sun terveys ja henkinen hyvinvointi on omissa käsissäsi! Ei pomoa se oikeesti kiinnosta, joten jos et itse pidä itsestäsi huolta niin kukaan ei pidä.
Tsemppiä! Jos et saa unta, niin mene kuumaan suihkuun, saunaan tai vaikka ulos lenkille. Tee jotain mistä pidät ja yritä nyt hetkeksi unohtaa se työ.