Maitoa nännin vierestä
Imetän nyt ensimmäistä kertaa. Maitoa tulee liian vähän vauvalle. Ja kaikenhuipuksi maitoa tulee nännipihasta, mikä ei ole vauvan suussa. Siis noin kaksi senttiä varsinaisen nännin ulkopuolelta. Onko muilla ollut näin? Toisesta rinnasta tulee normaalisti eli vaan nännistä. Joku ihme ylimääräinen tiehyt tuossa ilmeisesti.
Kommentit (5)
Mä kauhistuin samaa asiaa imettäessäni. Neuvolan terkaltakin sitä kysyin ja ei ollut ikään kuullutkaan moisesta, mitä jälkeen päin todella ihmettelen! imetystukihenkilöltä sitten kuulin että kyse on Montgomeryn rauhasista, joita kaikilla naisilla on nännipihassa. Niiden tarkoitus on erittää valkoista voidemaista ainetta joka voitelee rinnan ihoa. Ilmeisesti imetysaikana niistä voi tulla maitoakin ja se on ihan normaalia. Googlettamalla löytyy tietoa. Muistan kuinka itse olin aivan varma että mulla on joku epämuodostuma. :) No panic!
Nyt sanoin väärin eli rauhaset erittävät öljymäistä ainetta, ei valkoista. Mutta imetyksen aikana niistä tulee hieman maitoa.
Joo, mulla kans suihkusi nännipihasta jostain pikku reistä maitoa :) Tuli hauska muisto mieleen tästä aloituksesta, olinkin jo ihan unohtanut ton!
Minäkin luulin, että maitoa tulee vain yhdestä reiästä, mutta sitähän tuleekin vaikka kuinka monesta..! Esikoisen kanssa jouduin pumppaamaan, ja siinä Aventin läpinäkyvästä pumpudta näki hyvin miten maitoa tuli eri puolilta... Mulla sivulta tulee ihan vaan pisara sillon tällöin, ja nyt kun vauvan suu on kasvanut, niin nännipihakin mahtuu enimmäkseen sinne.
ainakin silloin aluksi kun maito alkoi nousta kunnolla rintoihin ja ne oli tosi täynnä. En muista että sitten myöhemmin enää olis ollu tuolle "ylivuotoventtiilille" käyttöä.
Mä kauhistuin samaa asiaa imettäessäni. Neuvolan terkaltakin sitä kysyin ja ei ollut ikään kuullutkaan moisesta, mitä jälkeen päin todella ihmettelen! imetystukihenkilöltä sitten kuulin että kyse on Montgomeryn rauhasista, joita kaikilla naisilla on nännipihassa. Niiden tarkoitus on erittää valkoista voidemaista ainetta joka voitelee rinnan ihoa. Ilmeisesti imetysaikana niistä voi tulla maitoakin ja se on ihan normaalia. Googlettamalla löytyy tietoa. Muistan kuinka itse olin aivan varma että mulla on joku epämuodostuma. :) No panic!