Oikeastiko joku tuntee MYÖTÄHÄPEÄÄ, jos työkaveri alkaa
itkeä väsymystään kokouksessa?
Minä ainakin menisin halaamaan ja lohduttamaan (ja olen mennytkin vastaavassa tilanteessa). Tosin olen kyllä huomannut, että suurin osa porukasta menee vain lukkoon ja pyörittelee peukaloitaan, jos jotain toista itkettää. Ikävää, että näitä tunnevammaisia riittää.
Kommentit (5)
ja aina on joku lohduttanut, eikä kukaan ole nolostellut tai herra jestas - hävennyt! :O Kyllä kanssaihmistä pitää kohdella kuten toista ihmistä, eikä mitään automattityökonetta, jonka sijoituspaikka on samassa työpisteessä. Ei se nyt niin vaikeaa voi olla.
Kuinka tavallista kokouksissa on itkeä väsymystään?
ja ns. työkaverit lähinnä suuttuivat. "Ei toi oo kyllä enää normaalia!" ja tuhahtelua ja sipinää. Olin ollut aika vähän aikaa töissä ko. paikassa ja sen ikävä henki nujersi kolmessa kuukaudessa.
muistaakseni kerroin omasta myötähäpeän kokemuksesta työpaikallani, mutta tuossa ei kyllä ollut kyse siitä, että kollega olisi alkanut itkemään väsymystään. Tuohan on vain inhimillistä.
Kyse oli jostain ihan muusta. Todella nolo, harkitsematon tapahtuma ja vielä pomon edessä. Ja silloin kyllä ihan aidosti tunsin myötähäpeää, sillä ko. käytös ei ole todellakaan normaalia ihmiselle, mutta tunsin henkilön jo sen verran hyvin, että ymmärsin, ettei hän voinut sillä hetkellä ihan hyvin tai ollut oma itsensä...
Ehkä myötähäpeän tunteeni juonti siitä, että itse en ko. episodin jälkeen olisi pystynyt enää menemään töihin.
ap.