Kokemuksesi seuraavista lentoyhtiöistä:
Finnair
Thomas Cook Airlines
Air Finland
TuiFly Nordic
Omasta puolestani voin sanoa, että ykkösen Thomas Cook ja hyvänä kakkosena TuiFly.
Air FInland pettymys.
Finnair tulossa taas kokeiluun kesällä monen vuoden tauon jälkeen.
Kommentit (20)
1,5h myöhässä lähdettiin, kun ensin oltiin jonotettu tunnin verran selvitykseen
Finnair on toiminut ok.
Finnairia lukuunottamatta keskittyneet lomalentoihin, joten en pysty arvioimaan.
Terv. Omatoimimatkailija.
Erottaa perheen toisen vanhemmista erilleen istuu ja toinen ja lapset toiseen päähän koneessa. Palautetta kun annoin matkan jälkeen vastaus on ihan diipadaapaa. Laitoin toisen viestinperään turvallisuudesta kysyin yms ja pyysin saada vastauksen esimieheltä niin sama täti vastas samalla tavalla kuin ekaan kysymykseen. Murrr!
Viel on kanan kyniminen-kesken ton lafkan kanssa!
Erottaa perheen toisen vanhemmista erilleen istuu ja toinen ja lapset toiseen päähän koneessa. Palautetta kun annoin matkan jälkeen vastaus on ihan diipadaapaa. Laitoin toisen viestinperään turvallisuudesta kysyin yms ja pyysin saada vastauksen esimieheltä niin sama täti vastas samalla tavalla kuin ekaan kysymykseen. Murrr!
Viel on kanan kyniminen-kesken ton lafkan kanssa!
pystyykö etukäteen varaamaan maksusta, ílman maksua paikkoja?
jos voi, sehän on vastaus kysymykseen.
miyä tekemistä silläon turvallisuuden kanssa, jos yhdessä on kuitenkin 1 vanhempi ja yksi lapsi.
rahalla saa ja hevosella pääsee
Et voisin sanoa että jos jotain ois lennolla sattunut niin ei ois ollu kivaa kun mies istuu toisessa päätä konetta.
Seuraava matkani kestää vaihtoineen kaikkineen 39h, Finnairilla olis mennyt vaan n. 16 tuntia.
palattiin matkalta, jossa lennettiin kuudella eri koneella. Kaikki olivat Lufthansan lentoja, eikä mitään hämminkiä ollut. loistava palvelu ja kaikki meni nappiin. Olemme lentäneet paljon myös Blue1:llä, ei mitään valittamista siitäkään.
Kaikista muista senkin edestä.
Lennolle olisi saanut varata paikat lisämaksusta etukäteen, mutta se ois taas maksanut lisää ja tällä perhekoolla sitä matkustaa vähän budjetilla, missä ei olisi varaa ylimmääräisiin menoihin.
Mutta vanhasta viisastuneena en käytä enää kyseistä lentoyhtiötä ja tulevaisuudessa selvitän etukäteen (jos matkalle taas joskus pääsemme) että saako perhe istua vierekkäin, vai kannattaako varata paikat etukäteen.
Thomac Cook jotain aivan järkyttävää, lentohenkilöstö oli kuin joku teiniluokka olisi päässyt koneeseen "töihin". KLennolla oli lomalle lentävä lentoemäntä kundikaverinsa kanssa, ja muut lentoemot lähinnä keskittyivät palvelemaan ja juttelemaan heidän kanssaan. Heille tarjoilu pelasikin niin hyvin, että parivaljakko oli melkoisessa humalassa perille päästessä, ja paikka jossa he istuivat oli kuin sikolätti.
Sain tietää, että tämä nainen on lentoyhtiön lentoemäntä, koska hän kiilais koko vessajonon ja kun huomautin tästä toiselle lentoemännälle,joka kertoi, että hän on meidän henkilöstöä.
Itse olisin ollut hiljaa, niin nolosti pari käyttäytyi lennolla.
on hyvä halpalentoyhtiö. Lentoemännät mukavia, lentokone siisti, tisu edulliset lennot.
Finnairia haukutaan ja parjataan monesti, mutta kyllä se on minusta paras. Ei ehkä hymyilevin henkilökunta, mutta Finnairilla hommat toimii loistavasti. Kaikki tietävät mitä tekevät ja omaavat rutiinia myös erilaisiin erikoistilanteisiin, ikinä ei mene sormi suuhun.
Kaikessa palvelussa näkyy se, että tiedetään ja osataan hommat. Laatu on hyvä.
Muutkin yhtiöt ok, mutta kyllä esim. noilla lomalentoyhtiöillä on välillä aika kokematonta porukkaa matkustamohenkilökunnassa. Heti jos tulee jotain tavanomaisesta poikkeavaa ollaan ihmeissään.
Olen pitkä mies ja TUI FLY:n koneessa oli aika ahdasta ja vielä muoviset penkin selustat jotka eivät yhtään jousta, ahdasta oli.
on ollut paras ruoka. Muuten käyttämäni lentoyhtiöt (TUI ja Finnair) ihan ok. Varmaan homma toiminut ihan hyvin, koska ei ole mieleen jäänyt mitään erityistä. TUIn lennolla jouduttiin kerran odottamaan sämpylöitä ja kun uusi satsi tuli, niin jakoivat ensin lisäsämpylät niille, jotka sämpylän olivat jo saaneet, vaikka olisi ehkä ollut kohteliasta aloittaa niistä, joille ei ollut vielä ensimmäistäkään sämpylää jaettu.
Aivan turha vertailla halpalentoyhtiöiden palvelua. Sitä saa, mistä maksaa. Jos puhutaan 3-4 tunnin Euroopan lennoista niin aivan sama missä istun, ja millaista palvelua, kunhan pääsen turvallisesti perille. Oma listani maailman parhaista lentoyhtiöistä on Cathay, Singapore airline, Virgin, Qatar ja Qantas
ja lentomatkustamisen parissa työskentelevänä sanon mielipiteeni minäkin, ja ainoa noista, jossa olen sitä "teinihenkilökuntaa" tavannut on TuiFly Nordic. Aivan järkkyä väkeä, olen matkustellut siis todella paljon ja ero noiden välillä oikeisiin ammattilaisiin on ihan jotain järkyttävän suurta. Myötähäpeä on se tunne, joka minulle tuli. Eikä ole pois lähtenyt.
Tein kirjallisen palautteen matkan jälkeen, että ihan vaan vinkkinä heille että myös heidän lennoillaan on ihmisiä "jotka jotain jostain tietävät" eivätkä ole ensimmäistä kertaa "juntti"reissulla olevia jotka luulevat sen käytöksen olevan normaalia, ja se näyttää todella pahalta, eikä luo varsinkaan lentopelkoisille sitä turvallisuuden tunnetta, joka pitäisi lentohenkiökunnasta välittyä ja "huokua".
olen lentänyt vain Finnairilla. Eipä ihmeellisempää mielipidettä suuntaan tai toiseen.
olen kesällä lentämäsä lomalle tällä TuiFyllä, jotain tällaista osasin kyllä odottaakin. Kirjoitin aiemmin Thomas Cookin teinihenkilöstöstä, hieman toivoin että se olisi ollut uniikki kokemus..
ja lentomatkustamisen parissa työskentelevänä sanon mielipiteeni minäkin, ja ainoa noista, jossa olen sitä "teinihenkilökuntaa" tavannut on TuiFly Nordic. Aivan järkkyä väkeä, olen matkustellut siis todella paljon ja ero noiden välillä oikeisiin ammattilaisiin on ihan jotain järkyttävän suurta. Myötähäpeä on se tunne, joka minulle tuli. Eikä ole pois lähtenyt. Tein kirjallisen palautteen matkan jälkeen, että ihan vaan vinkkinä heille että myös heidän lennoillaan on ihmisiä "jotka jotain jostain tietävät" eivätkä ole ensimmäistä kertaa "juntti"reissulla olevia jotka luulevat sen käytöksen olevan normaalia, ja se näyttää todella pahalta, eikä luo varsinkaan lentopelkoisille sitä turvallisuuden tunnetta, joka pitäisi lentohenkiökunnasta välittyä ja "huokua".
eiks noi kaikki muut ole charter-yhtiöitä?
mulla on kokemusta vain thomas cookista ja finnairista, muttei niitä voi laittaa paremmuusjärjestykseen, sillä finski lentää reittejä.
alas? onnettomuuksia? ihan yhtä vähän kuin kalleimillakin.
cathaylla ei pääse helsingistä pariisiin, pahus vie.
kun paljon matkustaa, on aivan sama, missä sen matkan tekee.
ei se ole kaikille vuoden kohokohta.
Kun matkustelin omatoimilennoilla. Tosin SAS ja Finnair liput olivat 2 tai 3 kertaa kalliimpia. Palvelu oli ihan samaa tasoa kuin EasyJetillä.
finnairista ei erikoista sanottavaa