Minut pyydettiin kaasoksi ja inhoan ystäväni miestä enkä usko liiton
muutenkaan kestävän. Mitä tehdä? Miten selvitä kaason tehtävistä kun morsian on onnellinen eikä näe mihin itsensä laittaa? Puhe ei auta...
Kommentit (18)
kun ei sitä ole, toisaalta haluan olla ystävän tukena.
et valitettavasti pysty. Sulla on jo niin paljon muuta ettet ehdi kaasoksi. Samalla kysyt josko morsian voisi pyytää jotain toista kaasoksi, jolla olisi aikaa paneutua kunnolla morsiamen auttamiseen. Jotain tollaista meikä sanoisi - ehkä vielä kauniimmin.
kaason hommista vetoamalla juurikin tuohon etten pysty seisomaan ihmisten edessä ja että en kerkeä paneutumaan tehtävään ja samaan hengenvetoon lisäsin että autan kyllä mielelläni aina kun vaan voin ja kerkeän, ilman sitä kaason titteliä.
mulla on kyllä aikaa ja toiseksi morsiammella ei taida olla muita mahdollsia kaasoja. Hirveä tilanne!! En usko että saan mitenkään sanottua kauniisti että en halua. Apua!!
Mulla oli vähän sama juttu, tulen kyllä toimeen sen miehen kanssa mutta olen sitä mieltä, että vähän väärä tyyppi... Muutenkin mulla oli välillä kaasona vaikeaa, mun mielestä sormus ja morsiuspuku olivat aivan ultimaattisen karseita. Mutta ei ne olleet mun vaan morsiamen. Yritin sitten hehkuttaa, miten ihanalta morsian näyttää ja lässyn lää.
Jokaisen pitää tehdä omat virheensä itse, mulla oli silti kaasona mukavaa ja kaasoilu syvensi morsiamen ja minun suhdetta kovasti.
mulla on kyllä aikaa ja toiseksi morsiammella ei taida olla muita mahdollsia kaasoja. Hirveä tilanne!! En usko että saan mitenkään sanottua kauniisti että en halua. Apua!!
sitten sä olet se kaaso.
MINÄ en tykkää sulhasesta. MINÄ en usko liiton kestävyyteen. Mitä väliä? Eikö tärkeintä ole se, mitä morsian haluaa ja mihin hän uskoo. Ette te elä hänen suhdettaan. Tuollaiset eivät ole tosiystäviä ollenkaan.
" ...eikä näe mihin itsensä laittaa? Puhe ei auta..."
Mitä haluat kertoa tällä? Tiedätkö jotain, mitä morsio ei?? Aavistat pahaa? Miksi?
Siksi kysyn, että itselleni useampi ns. ystävä tuli vasta paljon jälkeenpäin sanomaan, että "oli heti nähnyt ettei tule toimimaan". Vasta sen jälkeen, kun miehen väkivaltaisuus oli tullut toteen. Vasta sen jälkeen, kun toivuin pitkältä sairauslomalta. Vasta sen jälkeen, kun olin kertonut ottaneeni eron.
Mitkä ovat sinun syysi?
Ystäväsi on naimisiin menossa, et sinä. Entä jatkossa? Aiotko "tukea" ystävääsi toitottamalla "jätä se sika" aina kun puolisonsa pahoittaa ystävänsä mielen? Jokainen tekee omat virheensä, mutta jos sinun asenteesi on negatiivinen, se kääntyy sinua vastaan. Oma bestikseni haukkui miestäni koko ajan, lopputuloksena pistin molemmat pois elämästäni.
Haukutaan kaverin miestä minkä keretään, mutta kas kummaa miten sitten onnistuneen torpedoinnin ja eron jälkeen löydetäänkin itsensä saman tyypin kainalosta kun 'se vaan tapahtui'.
on ilkeä, omistavainen, mustasukkainen ja ystäväni ei saa tavata ystäviään eikä sukulaisiaan enää. Jokainen voi tehdä omat virheensä mutta kun yhtälössä on 3 ystäväni pientä lastakin niin toivoisin toisenlaista lopputulosta.
Ystäväni luulee olevansa rakastunut, roikkuu miehessä joka antaa ymmärtää kaikille muille ettei välitä ystävästäni. On kietonut ystäväni pikkusormensä ympärille niin ettei hän tajua mitä on tapahtunut.
En ymmärrä miksi mies haluaa ystäväni kanssa naimisiin, haluaa kai hallita tätä. Ystäväni roikkuu miehessä kuin takiainen vaikka paskaa tulee niskaan. Ole tässä sitten onnellinen.
ap
että minua en sen kamalan ukon kainalosta löydä! En ole kateellinen.
ap
mutta ei se vaikuta meidän ystävyyteen. He onneksi hankkivat koiran ja keksin että pelkään koiria Enää en käy heillä. Ystäväni käy meillä ja nähdään muualla.
Ole kunnia kaason tehtävästäsi ja unohda mielipiteesi sulhasesta.
ottaa tehtävä tehtävänä ja niin että autan ystävääni. On todella harmillista kun en voi olla onnellinen ystävän puolesta.
ap
mutta ei se vaikuta meidän ystävyyteen. He onneksi hankkivat koiran ja keksin että pelkään koiria Enää en käy heillä.
kumpi on parempi, sanoa suoraan, että en tykkää sun miehestä, vai keksiä tekosyitä.
Muiden kokemuksia katsellessa näyttää siltä, että suoraan sanomalla kuolee ystävyyssuhde yleensä lähes kokonaan; kiertelemällä ja kaartelemalla sitä voi ainakin pitkittää.
En edelleenkään tiedä, miten vastaavassa tilanteessa tekisin.
Ja huono ystävä siksikin, että pidät muita ihmisiä omien asioidensa suhteen ihan arvostelukyvyttöminä. Sieltä yläilmoistasi luulet sitten tiettäväsi mielestäsi täydellisenä arvostelijana paremmin.
Kieltäydy, mutta tee se siksi että et sä ole oikea ystävä.
minulla vähän samanlainen...ystäväni on menossa naimisiin miehen kanssa, josta en ole ollenkaan vakuuttunut. Olen heidän suhteensa alussa sanonut aika suoraan mielipiteeni ja kehoittanut etenemään suhteessa hitaasti, varsinkin kun hänen edellinen suhteensa oli juuri päättynyt ja nykyinen mies pelottavalla tavalla samanlainen kuin edellinenkin. Lisäksi hän itse ihmetteli edellisen suhteensa päätyttyä, miksi kukaan ei koskaan hänelle sanonut mitään ja kehoittanut ns. avaamaan silmiään. No, nyt olen sanonunut ja hän on tehnyt omat päätöksensä ja asia ei minulle tämän enempää kuuluu. Pääasia, että itse on onnellinen ja tuen häntä päätöksessään. Silti on vaikea katsoa vierestä kun tuntuu, että toinen on tekemässä (taas) virheen.
en vaikka mulle suututtais. Sano vaikka et et pysty olemaan yleisön edessä tmv.