Mikä olisi sellainen masennuslääke joka ei lihota?
Cipralex ja Zoloft ovat molemmat aiheuttaneet lihomista.
Kommentit (19)
Mulla menee Suprium, ei lisää ruokahalua
Liikunta.
Tutkimusten mukaan tehokkaampi kuin mikään markkinoilla oleva masennuslääke.
E-EPA, C-vitamiini ja D-vitamiini. Näillä voi lähteä laihtumaankin itse asiassa. Isoja annoksia C-vitamiinia on käytetty jopa skitsofrenian hoidossa, mutta siihen kasvaa nopeasti toleranssi, joten sitä voi käyttää jatkuvana hoitona. Pientä annosta, esim 500mg kannattaa kuitenkin ottaa. Suomalaiset syövät niin vähän C-vitamiinirikkaita ruokia, että monilla voi saanti olla liian vähäistä, mikä johtaa krooniseen alavireyteen.
Vierailija kirjoitti:
E-EPA, C-vitamiini ja D-vitamiini. Näillä voi lähteä laihtumaankin itse asiassa. Isoja annoksia C-vitamiinia on käytetty jopa skitsofrenian hoidossa, mutta siihen kasvaa nopeasti toleranssi, joten sitä voi käyttää jatkuvana hoitona. Pientä annosta, esim 500mg kannattaa kuitenkin ottaa. Suomalaiset syövät niin vähän C-vitamiinirikkaita ruokia, että monilla voi saanti olla liian vähäistä, mikä johtaa krooniseen alavireyteen.
Vielä jatkoa: Sokeri pois, alkoholi pois, nikotiini pois, kofeiini pois, rypsiöljy pois (liikaa omega-6:tta). Psilosybiiniä eli taikasieniä voi kokeilla, jos uskaltaa.
Liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta.
Ennen ketjun avaamista yritinkin arvata, kuinka mones vastaus on "liikunta".
Olen itse kärsinyt pitkäaikaisesta masennuksesta pitkälti lapsuuden aikaisten tapahtumien seurauksena. Olen melko liikunnallinen ja muutenkin elämäntapani ovat selvästi keskivertokansalaista terveemmät. Varmaan siksi tuo jatkuva liikunnan tarjoaminen ratkaisuksi kaikkeen tympii. Tutkimustietokin on tarkemmin tarkasteltuna ristiriitaista (niin kuin sillä on tapana). Varsinkin vaikeammissa masennustiloissa liikuntaan kannustaminen on lähinnä pään aukomista.
Jos puhutaan masennuksen hoitamisen lääkkeettömistä keinoista, erilainen ryhmämuotoinen toiminta lienee toimivaa, tapauksesta riippuen. Itselleni ei ainakaan ole tarjottu sellaista, toistuvista kyselyistäni huolimatta.
Itse kysymykseen: Venlafaksiini ja Duloksetiini ovat itselläni olleet lääkkeitä, jotka eivät lihota.
Jos saisi naisen niin voisi harrastaa seksiä ja sehän lisäisi energian kulutusta. Ja auttaisi tähän masenukseen tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
C-vitamiinin ylijäämä tulee kyllä kusen mukana ulos. Kaikki tällaiset puoskarointiyritykset on naurettavia.
Täällä vauva palstalla kyllä taitaa saada mt-ongelmiin lähinnä poppamies tyyppisiä ehdotuksia. Itsellänikin on masennuksen taustalla trauma ja sen tajutessani ymmärsin että mitkään vitamiinit tai liikkunnat eivät yksin sitä paranna. Siihen asti olin jopa kokenut syyllisyyttä siitä kun muiden tietämätön "auttaminen" ei toiminut.
Liikunta on paras lääke masennukseen ja endorfiinit. Masennusta ei saa alkaa harrastaa sillä se harrastus sisältää lääkkeet ja tuhon kropalle. Taistele itsesi lenkkipoluille ulos ja tanssiin ja salille. Älä riitele tai neuvottele lähdetkö sinne vaan vain MENE! Kysele jälkeenpäin vasta no oliko hyvä , vai oikea päätös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
C-vitamiinin ylijäämä tulee kyllä kusen mukana ulos. Kaikki tällaiset puoskarointiyritykset on naurettavia.
Tiedän, että tulee. Et lukenut tuota toleranssikohtaa? Aika eri asia kuin yliannostus.
Vierailija kirjoitti:
VENLAFLAKSIN ,vaikuttavana aineena , olen lukenut tosta n 2 vuotta sitten myös.
Tämän paskempaa lääkettä ei ole olemassa. Mutta jos haluat sähköiskun kaltaisia tuntemuksia aivoihisi, niin siitä sitten vain!
Vierailija kirjoitti:
Liikunta.
Ja tällä kuurilla saataa jopa laihtuakin...
VENLAFLAKSIN ,vaikuttavana aineena , olen lukenut tosta n 2 vuotta sitten myös.