Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako matkalaukkua 4 hengen perheellä etelään?

Vierailija
01.03.2012 |

Meillä oli viimeksi kaksi matkalaukkua. Mulla ja miehellä yhteinen ja kahdella 5 vuotiaalla yhteinen. Oli aika ahtaminen noissa kamoissa. Täytyy varmaan ottaa kolme laukkua ensi kerralla. Onkohan kovin hankalaa huolehtia kolmesta matkalaukusta ja kahdesta lapsesta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on vähän pienempi, sellainen perässä vedettävä malli.

Vierailija
2/25 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yksi iso ja yksi keskikokoinen perässävedettävä matkalaukku, yksi iso kassi, matkarattaat sekä jokaisella reppu + kolme pientä lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselle kaksi laukkua ja toiselle yksi.

Vierailija
4/25 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaksi laukkua.

Enempää ei tarvise, ihan oikeasti. Tiedoksi: siellä voi myös pesettää vaatteita.

Vierailija
5/25 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laukkuja oli kaksi isoa ja kolme pientä.

Vierailija
6/25 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jollain etelän reissulla voi mennä enemmänkin kun ei ole vaihtoja eikä tarvitse itse seikkailla matkatavaroiden kanssa. Mutta mihin sitä tavaraa niin valtavasti tarvii?

Vierailija
7/25 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lasten iästä. Me mentiin 2 pienen lapsen kanssa, toinen rattaissa. Yksi iso ja yksi pieni matkalaukku, rattaat, istumalauta ja molemmilla iso olkalaukku/reppu.

Vierailija
8/25 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on aina kaksi laukkua. Meitä on kaksi aikuista, kolme teiniä ja kaksi pienempää lasta.

Vierailija
9/25 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiseksi ottaa oman, meillä on aina se määrä.

Mä olen ostanut niitä paksuja, muovisia kasseja, joihin mahtuu äärettömän paljon tavaraa ja laukku painaa alle 100 g ja kestää !!!

Itse olen oppinut tämä on pieni vaiva siitä jos kohdemaasta löytyykin vaikka mitä kivaa ostettavaa ja jää sinne vaan sen takia ettei laukussa ole tilaa.

Lentolaukut ovat jokaisella lisäksi, tai vähintään isohko reppu.

Vierailija
10/25 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hyvin riitti. Kesämekot ja uikkarit kun eivät vie paljoa tilaa.

Vierailija
11/25 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta taas kahdelle nuoremmalle lapselle riittänee hyvin 1 yhteinen.

Vierailija
12/25 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 4 ja kaikilla on oma laukku... sellainen missä on pyörät. Ja laukut menee lentokoneen ruumaan niin ei niistä tarvitse "huolehtia".

Vierailija
13/25 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan usein yhden viisi vuotiaan kanssa ja mitään ongelmia ei ole saada mahtumaan minun (aikuinen nainen) ja 1 viisi vuotiaan lapsen 2 viikon tavaroita samaan laukkuun, tilaa jää viellä reilustikin. Viimeksikin viikon alppireisulla, laukussa siis myös molempien laskettelumonot, yksi laukku riitti hyvin ja painoi alle 22kg. Etelän reissulle ei edes tarvitse toppavaatteita mukaan.

Vierailija
14/25 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kun lähdemme viikonloppumatkalle Helsinkiin (se on meistä katsottuna etelä), niin selviämme yhdellä isolla kassilla koko jengi. Kun lähdemme viikoksi Kanarialle (se on tosin meistä katsottuna lounaaseen), niin otamme kaksi isoa lentomatkalaukkua.

Sori piruilu, mutta en tajua tota "etelään" menoa...

Vierailija
15/25 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ymmärrä näitä ihmisiä, jotka pitävät ihanteena ottaa mahdollisimman vähän tavaraa hotellilomalle. Jos lähtee vaeltamaan, sitten kannattaa miettiä vain ihan välttämättömät mukaan.

Me olimme juuri matkalla, 2 aikuista ja 1 lapsi. Mukana oli 2 matkalaukkua, reppu, hoitolaukku ja matkarattaat.

Yksi vanhemmista veti kahta laukkua ja reppua selässä, toinen työnsi lasta rattaissa, hoitolaukku kulki rattaiden mukana. Ei mitään ongelmaa.

Varmaan oltaisiin päästy vähemmälläkin, mutta otettiin tälle matkalle vaipat suomesta mukaan, kun edellisellä matkalla lapsi sai ulkomailta ostetuista Pamperseista (näyttivät ihan samalta kuin suomenkin) hurjan vaippaihottuman! Onneksi oli sen verran vaippoja mukana, että saatiin edes yöksi "normaalit" vaipat.

Ja ihan kamala ajatus ruveta lomalla pyykkäämään tai pesettämään vaatteita, kyllä se matkalaukkujen vieminen sen pari metriä on paljon helpompaa

Vierailija
16/25 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä on kaksi matkalaukkua, ja lapsilla reput matkustamossa.

Vierailija
17/25 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhaa raahata hervottomia pakaaseja

Vierailija
18/25 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meillä ollut kahden aikuisen ja kahden lapsen kanssa kaksi matkalaukkua. Rattaita oli myös ennen mukana, nykyään ei tarvita onneksi enää niitä. Lapset 6 ja 7 v. Kesähepeneet on yleensä niin pieniä ja ohuita, että niitä on helppo pakata pieneen tilaan. Emme ole kovia tavaranroudaajia, mutta silti tuon tullessa myös paljon vaatteita, joita ei sitten tullutkaan pidettyä. Päivät kun ollaan uikkareissa suurinpiirtein ei paljon vaatteita menekään. Tosin meidän reissut on todellakin uinti- ja ranta- ja aurinkopainotteisia, ei mitään kävelyä kaupungilla jne paljonkaan päiväsaikaan. Lapsilla on myös aina omat käsimatkatavaransa, eli reput, joissa lukemista ja muuta sälää.

Vierailija
19/25 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsille 1 puoliksi. Näin meillä mennyt. Rattaat otetaan lisäksi..

Mies on ottanut kaksi laukkua, minä yhden ja rattaat joihin pienin istutettu. Isompi kävellyt sitten rattaista kiinni pitäen vierelläni.

Vierailija
20/25 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka roudaavat koko omaisuutensa mukanaan

Inhaa raahata hervottomia pakaaseja

Ne on näitä materialisteja, joiden elämä tuntuu heti tyhjältä, ellei ympärillä ole hervotonta krääsävuorta...

En minäkään mikään hippi ole, mutta jotain rajaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän