Kauhee ihottuma 14 v pojalla! Auttakaa!!
Poika sanoi että päivällä rupesi päänahka kutisemaan tosi pahasti. Ensin tuli niskaan laajoja patteja ja nyt ne on levinnyt naamaan. Suuria punaisia laakeita näppylöitä. Mikä tuota vaivaa kun ei koskaan ole tälläistä ollut, eikä ole tiettävästi millekkään allerginen ? Ei tuon näköisenä kuulemma kehtaa mennä huomenna kouluun ( kasvot turvonneet ja ylähuuli myös )
Nyt apuja ! Kokemuksia ! Mitä tehdään ?
Kommentit (21)
esim Zyrtec, Histec? Sillä saa pahimmat oireet kuriin. Apteekista saa ilman reseptiä. Jos ei sillä mene ohi, niin kannattaa mennä näyttämään lääkärille. Voi hyvin kyllä olla joku ohimenevä reaktio, joka menee aamuun mennessä ohikin!
Saattaa olla joku kehon stressireaktio. Lapsilla monesti tulee flunssaoireiden yhteydessä.
Annoin Claritynia. Auttaako mitään?
Juuri oli kuumetta, tänään oli koulussa ekaa päivää. Kaksi edellistä oli poissa kuumeen ja flunssan takia. Nuhainen vieläkin.
Juuri oli kuumetta, tänään oli koulussa ekaa päivää. Kaksi edellistä oli poissa kuumeen ja flunssan takia. Nuhainen vieläkin.
Ei ole lääkekuuria.
Poika laittoi itse äsken Bebanthenia. Tehdäänkö kaikki nyt ihan päin honkia ? :D
Itse olisin vastaavassa tilanteessa ottanut/antanut aleergialääkettä ja rasvannut kutisevia kohtia, juuri kuten olette tehneet! Löytyykö hydrocortisonia? Se helpottaa kutinaa.
No hyvä sitten! :-)
Enään ei kuulemma kutise, mutta patit ärsyttävät. Hydrocortisonia löytyy liuoksena ja tuubissa. Sanoin äsken pojalle että ottaa sitä jos kutisee.
juuri flunssan yhteydessä. Tutkittiin lastenpolin erikoislääkäristä lähtien kun ei patit hävinneet vaan uusivat ja totesivat lopulta että nokkosihottumaa joka johtuu flunssasta.
Antihistamiinia ja hydrokortisonia, sillä lähtee ajan kanssa.
meilläkin turpos muuten naama ja huulet ja päänahkaan tuli pahimmat näppylät. Myös jalkapohjat ja kämmenet kutisi pahasti, koko kropassa oli lopulta ihottumaa joka tuli ja meni.
juuri flunssan yhteydessä. Tutkittiin lastenpolin erikoislääkäristä lähtien kun ei patit hävinneet vaan uusivat ja totesivat lopulta että nokkosihottumaa joka johtuu flunssasta.
Antihistamiinia ja hydrokortisonia, sillä lähtee ajan kanssa.
meilläkin turpos muuten naama ja huulet ja päänahkaan tuli pahimmat näppylät. Myös jalkapohjat ja kämmenet kutisi pahasti, koko kropassa oli lopulta ihottumaa joka tuli ja meni.
Pikkasen on laskenut patit otsasta :-)
kyllä jäädä kotiin huomenna, jos vielä patteja ja kutinaa. Ei ole häävi mennä kouluun, jos olo epämukava ja vielä nolottaa kun näyttää hassulta.
Olen itse sairastanu nokkosrokon äärimuodot ja ne pahimmat kohtaukset alkoivat juuri tuollailla nopeasti ja turvottivat yöllä myös huulet, ja siinä suuri riski, että etenee kieleen ja nieluun eli turpoaa hengitystiet umpeen.
Joo ei tänään kyllä mene kouluun.
Patit poissa mutta huulet ja muu naama turvonnut. Apua kun näyttää poika oudolta.
Tietääkö joku, koska helpottaa??
Pojalla olisi tänään kyllä leiri, en tiedä pystyykö osallistumaan. Kovin olisi halukas.
Käydään lääkärissä päivällä jollei turvotus laske. Mitä voin tehdä noille turvonneille kohdille?
niin miksi hemmetissä et ole jo varannut lääkäriä?
Jos toi on tarttuvaa ja vaarallista vaikka raskaanaoleville niin ei sun lapsi voi mennä leirillensä vaikka miten tahtoo koska tartuttaa muut ja sitä kautta se kantautuu jonkun keskenmenoksi.
Nyt se lapsi lääkäriin. Mitään perusvoiteita ette levittele vaan lapsi saattaa tarvita lääkityksen.
Olen itse sairastanu nokkosrokon äärimuodot ja ne pahimmat kohtaukset alkoivat juuri tuollailla nopeasti ja turvottivat yöllä myös huulet, ja siinä suuri riski, että etenee kieleen ja nieluun eli turpoaa hengitystiet umpeen.
kun luin ap:n viestin.
antihistamiini auttaa