Hyväksyttekö poikien pyssyleikit?
Saako hoitopaikassa olla mielestänne pyssyjä? Minä en näe pyssyleikeissä mitään pahaa. Ihmisiä vaan kiellän osoittamasta, muuten saa ampua. Onhan pyssyjä ollut iät ajat, esim. Vaahteramäen Eemelikin kulkee koko ajan pössykkä mukanaan.
Kommentit (12)
en tykkää, että hoitopaikassa on leikkipyssyjä eikä kotiimme sellaisia osteta. räikeänväriset vesipyssyt on ookoo.
Oma 12-vuotias poikani ei ole koskaan osoittanut mitään mielenkiintoa mitään aseita kohtaan. En ole estänyt, mutta ei häntä kiinnosta.
Tyttö 8v. taas leikki pari vuotta sitten pyssyleikkejä ja halusi muovipistoolin, jonkä hälle ostin.
Poikia jotkut kannustavat sotaleikkeihin, sen olen huomannut. Lahjoiksi ostetaan pyssyjä vaikkei osoittaisi mitään kiinnostusta. Tytöille iänikuisia nukkeja, vaikkei antajalla olisi mitään käsitystä siitä mikä lasta kiinnostaa. Se ärsyttää. Lastenkin lahjojen pitäisi minusta olla yksilöllisiä eikä sukupuolilahjoja.
olen pari viimeistä viikkoa yrittänyt ottaa selville missä sellaista voisi harrastaa
en tykkää, että hoitopaikassa on leikkipyssyjä eikä kotiimme sellaisia osteta. räikeänväriset vesipyssyt on ookoo.
samat leikit niillä saa aikaa..en ymmärrä!
Se suotakoon niille ketkä moisia leikkejä haluavat. Itsekin olen lapsena leikkinyt tosi paljon veljeni kanssa nallipyssyillä, vesipyssyillä vaikka olen tyttö :) Säännöt ne on pyssyleikeissäkin, ihan kuten missä tahansa leikissä.
Aina välillä tapaa näitä "apua, aseita, ei koskaan meidän yamppa ainakaan.." ja sitten ne samaiset lapset leikkii kylässä tosi rajusti pyssyleikkejä ja jopa puistossa tekevät sen risusta kun äidin silmä välttää :)
Eihän ne kaikkia poikia kiinnosta kuten ei kaikkia tyttöjäkään kotileikit, mutta leikkikööt ne ken tahtoo.
Leikissä olevia saa osoitella, mutta ei muita.
Se suotakoon niille ketkä moisia leikkejä haluavat. Itsekin olen lapsena leikkinyt tosi paljon veljeni kanssa nallipyssyillä, vesipyssyillä vaikka olen tyttö :) Säännöt ne on pyssyleikeissäkin, ihan kuten missä tahansa leikissä.
Aina välillä tapaa näitä "apua, aseita, ei koskaan meidän yamppa ainakaan.." ja sitten ne samaiset lapset leikkii kylässä tosi rajusti pyssyleikkejä ja jopa puistossa tekevät sen risusta kun äidin silmä välttää :)
Eihän ne kaikkia poikia kiinnosta kuten ei kaikkia tyttöjäkään kotileikit, mutta leikkikööt ne ken tahtoo.
Itsekin painelin muiden muksujen kanssa pitkin metsikköä "sotaa" leikkien. Pyssyillä "ammuttiin" ja heiteltiin käsikranaatteja.
Ihan vakaa persoona minusta siitä huolimatta tuli =)
Oma poikani ei liiemmälti pyssyistä tykkää, miekoista enemmänkin. En ole koskaan kuitenkaan rajoittanut leikkejä. Kunhan aseilla ei huidota muita jne. en koe syytä kieltää.
Hyväksyn myös tyttöjen nukkeleikit, vaikken halua tytöstäni vielä moneen vuoteen äitiä.
Sitä en hyväksy, että pyssyillä osoitellaan leikkiin osallistumattomia.
Sukupuolirooleihin kasvattaminen ärsyttää.
En tiedä, vaikuttaako se kasvatukseen mitään, että kaikki perheen lapset ovat samaa sukupuolta. Silloin kaikki mahdolliset leikit ovat sallittuja sukupuolesta riippumatta, kun omassa perheessä ei lajitella niitä.
Vai vaikuttaako tyttöjen pyssyleikkien ja muiden perinteisten "poikienleikkien" hyväksymiseen tytöillekin enemmän se, jos äidilläkin on oma kivääri ja moottorisaha.