Suomalaismies tienasi keskimäärin 3 495 naisen palkka oli 2 667
Pärjäätkö vertailussa? Miksi meidän palkkamme on niin pieni?
Kommentit (27)
mutta mies ei. Tosin jos minun palkkaani verrataan miesten palkkoihin ja miehen naisten palkkoihin, niin sitten pärjätään aika keskiarvoisesti.
Helposti. Viime vuonna tienasin vähän reilut 100.000 euroa.
Ammatinvalintakysymys:D
Omat tulot 4650 euroa kuukaudessa. Mutta on se kyllä vaatinut ihan jumalattomasti työtäkin. Joskus miettii, että eikö vähempikin olisi riittänyt, mutta kun kunnianhimo (ja kieltämättä vähän holtiton rahankäyttö) ajaa eteenpäin.
Verrattiinko eri aloja keskenään, vaiko samalla alalla työskenteleviä miehiä ja naisia. Jos vertailu tehtäisiin samalla alalla työskentelevistä ero kaventuisi.
Kokonaistilastossa näkyvä ero johtuu yleensä siitä, että naiset opiskelevat ja työskentelevät sellaisilla aloilla, joista maksetaan huonompaa palkkaa. Ero voidaa selittää myös sukupuolisidonnaisilla eroilla työpanoksessa.
mutta mies ei. Tosin jos minun palkkaani verrataan miesten palkkoihin ja miehen naisten palkkoihin, niin sitten pärjätään aika keskiarvoisesti.
miehellä 1000 euroa yli, mutta me ollaan valittu enemmänkin perhe, kuin ura.
ap
eli varsin hyvin pärjään.
Kohta joku nokkela varmaan tulee huomauttamaan, että varmana en tee 3,33 naisen edestä töitä enkä varsinkaan ansaitse palkkaani.
Mieheni taas päihittää kyllä naiset, mutta jää miesten keskipalkasta jälkeen.
Tienaan juuri tuon verran, miehellä menee reippaasti yli.
Jos brutto niin tuohon on tosi pieni palkka!
silti rahasta tekee tiukkaa meidän perheessä.
Jep, oma valinta.
mutta pitäisi oikeasti saada yli miesten keskipalkan, olen palkkakuopassa (pitääkin alkaa vaatimaan vähän lisää...)
Myös mieheni tienaa yli miesten keskipalkan.
Nainen on näyttänyt näissä salsa-skandaaleissa ja muissa ettei ole lähelläkään miestä ihmisenä vielä
palkkani on vähän alle naisten keskimääräisen palkan (2652 €)
miehen palkka sentään on yli 5000 €
Kokonaistilastossa näkyvä ero johtuu yleensä siitä, että naiset opiskelevat ja työskentelevät sellaisilla aloilla, joista maksetaan huonompaa palkkaa. Ero voidaa selittää myös sukupuolisidonnaisilla eroilla työpanoksessa.
Yleensä alalla kuin alalla lähtee palkat (ja arvostus) laskuun jos työvoima naisistuu. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta niin se vaan menee.
Voin kuule sanoa, ettei ne ole mitenkään valintakysymyksiä. Kummatkin voi saada. Sekä minä että mies mennään useammalla tuhannella yli noiden palkkojen. Silti meillä on rutkasti aikaa perheelle. Välillä vuorotellaan kellonaikojen kanssa, mutta kun kumpikin on sitoutunut arkeen, mitään ongelmaa ei ole. Tämän ratkaisun takana on korkea koulutus, hyvä turvaverkko, hyvä puolisonvalinta, joustavuus ja lisäkoulutus aikuisena työn ohella.
miehellä 1000 euroa yli, mutta me ollaan valittu enemmänkin perhe, kuin ura.
ap
palkkatasa-arvossa heikkoa tasoa teollisuusmaissa.
Mutta sen on ammatinvalinta kysymys. Ei voi tuosta suoraan päätellä mitään.