Pienituloiset, opiskelijat yms. muistattehan joka päivä kiittää mielessänne rikkaita
ja hyvin toimeentulevia kaikista niistä palveluista jotka he maksavat teille.
Muistathan vilpittömästi olla kiitollinen lapsilistä, asumis- ja toimentulotuista, ilmaisesta koulutuksesta ja julkisesta terveydenhuollosta.
Tuli vain mieleen kun en ole tälläkään palstalla nähnyt monenkaan ylistävän varakkaita ihmisiä, jotka maksavat nämäkin etuudet juuri sinulle. Pieni kiitos silloin tällöin olisi paikallaan.
Kommentit (24)
niin ulkomailla kuin Suomessa. Monen länsimaisen rikkaan vauraus on tavalla tai toisella kehitysmaiden köyhien selkänahasta tehty. Mitä enemmän käytämme länsimaissa luonnon varoja, sitä enemmän esim Sahara aavikoituu. Köyhiin maihin lähetetään myös ongelmajätteitä. Rikkaat rikastuvat kun ryöstävät näiden maiden luonnonrikkaukset. Työmiehet saattavat saada esim kaivoksilla vain 10-20 senttiä 12-15 tunnin työpäivästä. Ruokatavarat ovat halpoja, kun niitä tuodaan kehitysmaista, maan omat kansalaiset kärsivät nälkää. Iso osa länsimaista vaurautta tuo myös aseteollisuus: niitä sitten myydään lailliseti ja varsinkin laittomasti ryhmittymille, joissa on jopa 5-vuotiaita siepattu lapsisotilaiksi.
Muistathan myös matkoillasi ooa kiitollinen hotellien ym työntekijöille, jotka maksimissaan 1 euron päiväpalkalla raataa sinun hyväksesi.Kun sijoitat rahojasi, niin muistathan olla kiitollinen, kun köyhemmissä maissa joku raataa sinun rahojesi eteen samoin maksimissaan 1euron päiväpalkalla.
Muistathan kiittää myös oman maasi köyhiä ja pienituloisia. Jos kaikesta työstä maksettaisiin reilusti oikeanmukainen palkka, niin köyhiä olisi paljon vähemmän myös kotimaassasi.
Muistathan olla kiitollinen rakenteellisesta epäoikeudenmukaisuudesta: tämä varmistaa sen, että tulevaisuudessakin rikkaat rikastuvat ja köyhä köyhtyvät.
ps. Kuinka varakas ap on? Itse olen tienannut ja sijoittanut niin paljon, ettei enää tarvitse loppuelämän töissä käydä... Olethan kiitollinen minulle, että joku toinen sai hyväpalkkaisen työn.
muistathan rikas kiittää joka päivä mielessäsi pieneituloisia ja köyhiä
niin ulkomailla kuin Suomessa. Monen länsimaisen rikkaan vauraus on tavalla tai toisella kehitysmaiden köyhien selkänahasta tehty. Mitä enemmän käytämme länsimaissa luonnon varoja, sitä enemmän esim Sahara aavikoituu. Köyhiin maihin lähetetään myös ongelmajätteitä. Rikkaat rikastuvat kun ryöstävät näiden maiden luonnonrikkaukset. Työmiehet saattavat saada esim kaivoksilla vain 10-20 senttiä 12-15 tunnin työpäivästä. Ruokatavarat ovat halpoja, kun niitä tuodaan kehitysmaista, maan omat kansalaiset kärsivät nälkää. Iso osa länsimaista vaurautta tuo myös aseteollisuus: niitä sitten myydään lailliseti ja varsinkin laittomasti ryhmittymille, joissa on jopa 5-vuotiaita siepattu lapsisotilaiksi.
Muistathan myös matkoillasi ooa kiitollinen hotellien ym työntekijöille, jotka maksimissaan 1 euron päiväpalkalla raataa sinun hyväksesi.
Kun sijoitat rahojasi, niin muistathan olla kiitollinen, kun köyhemmissä maissa joku raataa sinun rahojesi eteen samoin maksimissaan 1euron päiväpalkalla.
Muistathan kiittää myös oman maasi köyhiä ja pienituloisia. Jos kaikesta työstä maksettaisiin reilusti oikeanmukainen palkka, niin köyhiä olisi paljon vähemmän myös kotimaassasi.
Muistathan olla kiitollinen rakenteellisesta epäoikeudenmukaisuudesta: tämä varmistaa sen, että tulevaisuudessakin rikkaat rikastuvat ja köyhä köyhtyvät.
Ja antaa runsaasti rahaa niin kotimaan köyhille kuin ulkomaidenkin köyhille.
Se on upporikas ja kustantaa mun terveydenhuollon ja ihan kaiken, mitä vaan ikinä tarvitsen. Ylistän isiä mennen tullen ja kiitän joka kerta, kun kännykkä piippaa, että se on laittanut mania mun tilille.
t. Opiskelija
Olen sh, mieheni opiskeilija, joten tällä hetkellä emme maksa lapsista täysiä hoitomaksuja. Asumistukea yms emme tosin saa. Mutta olen mielessäni kiitollinen, että joku varakas maksaa lapsiemme hoitomaksun toistaiseksi puolestamme. Ja mieheni saa opintotuen
Mä olen tuleva veronmaksaja ja sitten on toisten vuoro päästä etuisuuksiin kiinni, eikä niiden tartte olla mulle kiitollisuuden velassa. Niin ja näin se homma menee.
Toisaalta taas mun mies maksaa yrittäjänä enemmän veroja kuin kaksi ihan tavis alaista, joten senkään takia en todellakaan kiittele ketään. Vähiten verottajaa!
Sehän mut elättää. Te muut ette ole maksaneet mulle centin latia.
Se on upporikas ja kustantaa mun terveydenhuollon ja ihan kaiken, mitä vaan ikinä tarvitsen. Ylistän isiä mennen tullen ja kiitän joka kerta, kun kännykkä piippaa, että se on laittanut mania mun tilille.
t. Opiskelija
neuvolan ja hammashoidonkin, kun olit pieni, ja tietysti suomalaisen koulutusjärjestelmänkin? Onpa kiva isi.
Rikkaat yleensä ovat rikkaita pääomatulojen yms. erittäin lievästi verotettujen tulojen ansiosta, joten miksi heitä pitäisi veronkierrosta ja veropakoilusta kiittää.
Kiittäkää mieluummin meitä keski- ja hyvätuloisia, jotka maksamme veroa kalliimmaan mukaan...
neuvolan ja hammashoidonkin, kun olit pieni, ja tietysti suomalaisen koulutusjärjestelmänkin? Onpa kiva isi.
Sinä et tiedä missä olen hampaani hoidattanut ja kouluni käynyt, ystävä hyvä. Kaikki eivät ole syntyneet kultalusikka perseessä. Minä olen ja olen siitä kiitollinen.
Olen jälleen opiskelija kymmenen työvuoden jälkeen ja opiskeluni on mahdollista työvuosien aikana kerättyjen säästöjen ansiosta.
Olen ollut sekä oppilas että opiskelija (yliopisto), mutta nyttemmin ihan hyvätuloinen veronmaksaja.
Ja julkista terveydenhuoltoa en käytä, ellei ole ihan pakko - kuten synnytyksissä. Terkkarihammaslääkärillä en ole käynyt koskaan, en edes lapsena tarkastuksessa. (Hampaani hoidettiin yksityisellä.) Lapset käyvät kyllä ilmaista peruskoulua, kun sille ei tässä lähellä vaihtoehtoa ole. Kiinteistöveroakin maksan niin paljon, että varmaan katan oman lähiympäristöni tiet tms.
Se julkinen palvelu, mikä minulle on tärkeä ja jota käytän paljon on kirjasto. Ilman sitä jäisi moni teos lukematta.
tästä päivästä. Jumalalta olemme kaiksen hyvän saaneet.
Myös pienituloiset ja opiskelijat maksavat veroja.
Niin tämä ajattelutapa on juuri se, mistä nämä provot kumpuavat. Mielestäni kenenkään ei tarvitse erikoisemmin kiitellä ketään, kunhan jokainen tekee osuutensa.
Mutta onhan se hauskaa, kun sanotaan 10 000 vuodessa palveluja nauttiva (tämä summa ei riitä lähellekään, jos on esim. opiskelija ja lapset päivähoidossa) mertoo kattavansa kaiken veroillaan, joita maksaa ehkä pari tuhatta euroa.
Veroja maksetaan sen takia, että kaikilla olisi riittävät peruspelvelut - rikkaat maksaa enemmän ja pienituloiset vähemmän. Näin ollen rikkaat yleensä maksavat enemmän veroja kun kuluttavat palveluja ja pienituloiset maksavat vähemmän kuin kuluttavat.
tästä päivästä. Jumalalta olemme kaiksen hyvän saaneet.
jos ei olisi pienituloisia, ei olisi myöskään rikkaita, koska miten kukaan olisi rikas, jos kaikilla olisi saman verran? Eli se, että joku on rikas, väistämättä vaatii sen, että jollakin toisella on vähemmän kuin rikkaalla...
Eli sen rikkaan pitäisi myös olla kiitollinen siitä, että on pienituloisia, jotka tekevät työt, joita hän ei halua tehdä. Ja toisaalta, pitäisikö lapsettoman rikkaan olla kiitollinen pienituloiselle siitä, että pienituloisella on jälkikasvua, joka huolehtii rikkaasta, kun rikas sairastuu ta vanhana terveys pettää?
Eli emmeköhän me kaikki ole tavalla tai toisella riippuvaisia muista ihmisistätällä pallolla,halusimme sitä myöntää tai emme.
Myös pienituloiset ja opiskelijat maksavat veroja.
Muistathan myös matkoillasi ooa kiitollinen hotellien ym työntekijöille, jotka maksimissaan 1 euron päiväpalkalla raataa sinun hyväksesi.
Kun sijoitat rahojasi, niin muistathan olla kiitollinen, kun köyhemmissä maissa joku raataa sinun rahojesi eteen samoin maksimissaan 1euron päiväpalkalla.
ps. Kuinka varakas ap on? Itse olen tienannut ja sijoittanut niin paljon, ettei enää tarvitse loppuelämän töissä käydä... Olethan kiitollinen minulle, että joku toinen sai hyväpalkkaisen työn.
koulu maksaa $8,000/vuosi+kirjat + muu eläminen. Joka pennin ansaitsen itse. Jos ei ole rahaa niin sitten pitää jättää väliin. Muuta AP tänne Amerikkaan niin ei sinunkaan tartte turhia valitella miten sun verorahat käytetään.
Ihan turha odottaa kiitosta kovemmasta veroprosentista, ahkeruudesta, sinnikkyydestä, kovasta opiskelusta, riskien ottamisesta ja omistautumisesta työlle! Rikkaita kuuluu vaan haukkua.
mutta maksan myös veroja.
t: työssäkäyvä opiskelija