Pienituloiset, opiskelijat yms. muistattehan joka päivä kiittää mielessänne rikkaita
ja hyvin toimeentulevia kaikista niistä palveluista jotka he maksavat teille.
Muistathan vilpittömästi olla kiitollinen lapsilistä, asumis- ja toimentulotuista, ilmaisesta koulutuksesta ja julkisesta terveydenhuollosta.
Tuli vain mieleen kun en ole tälläkään palstalla nähnyt monenkaan ylistävän varakkaita ihmisiä, jotka maksavat nämäkin etuudet juuri sinulle. Pieni kiitos silloin tällöin olisi paikallaan.
Kommentit (24)
isoäitinsä iloisella mielellä kun köyhä mitään omistava pienieläkeinen mummo tulee kunnanpalvelutaloon hoitoon ja tietysti hoitomaksu on pienin mahdollinen, eihän entisellä kotiäidillä paljon eläkettä ole ja omaisuutta ei senkään vertaa, vuokralla on raukka asunut ja siihen asumistukea saanut.
Mihin lie on omaisuus joutunut.
joo laskin tilastosta että 8,9 % väestä eli yli 50 000 vuodessa tienaavat maksoivat vuonna 2010 39,5 prosenttia veroista
Ja tietenkin olen kiitollinen kaikista lapsilisistä ja opintotuista. Halveksin sossupummeja yli kaiken ja olen todellakin sitä mieltä, että jos jostain pitäisi valtion säästää, niin toimeentulotuesta. Opiskelen, jotta pääsisin töihin ja voisin maksaa veroni ja minua ei ollenkaan haittaa ajatus siitä, että verorahani menisi esimerkiksi opiskelijoiden tukemiseen, mutta minua kuvottaa ajatus jonkun sossurotan elämän tukemisesta.
Ai niin, edelleen minusta on epäreilua, että rikkaat maksavat suurimman osan esimerkiksi terveydenhuollon kuluista vaikka he yleensä vähiten niitä käyttävät. Minusta on tulossa sh, eli ei todellakaan mikään tulokuningatar, mutta silti olen tätä mieltä. Sh-toverini ja muut matalapalkkalaiset varmaan hirttäisivät minut, jos tietäisivät mielipiteeni.
Hekin saivat ihan keskituloisina varmaan samat koulutukset ja sosiaalietuudet ja nyt rikkainakin?
Minä kiitän Jumalaa.