Onko sinulla joskus niin rankkaa, että joudut rukoilemaan?
Nyt tuli se hetki minulle. Sairastan ja lapselle pitää opettaa kouluaineita, huomenna on koe, sitä rukoilen, kai se taivaan isä omaansa muistaa tai sitten ei.
Kommentit (10)
mutta olen viime aikoina rukoillut, vaikkei se tapoihini kuulukaan. toivoisin suojelusta jo pois kotoa muuttaneille lapsille. en tiedä miksi nyt huolettaa niin paljon, tätä on jatkunut vasta kaksi kuukautta, vaikka lapset ovat asuneet poissa kotoa jo kolme vuotta (poika) ja vuoden (tytöt).
Äitini on uskovainen, ja ollessani teini-ikäinen kävimme monia väittelyitä Raamatusta, luomisopista ja Jeesuksesta. Itse en siis usko Raamatun sanaan (paitsi lähimmäisen rakkaus on ainoa hyvä asia), uskon evoluutioon ja Jeesuksenkin kohdalla uskon hänen olleen vain tavallinen kulttimaineen saavuttanut henkilö (kuten esimerkiksi kreikan mytologian Herkules). Tämä oli äidilleni usein vaikea paikka.
Se kuitenkin minkä olen ottanut omakseni on rukous.. Olen rukoillut kuolleita sukulaisia, eläimiä ja ystäviä taivaassa, olen myös rukoillut apua ja turvaa vaikeassa tilanteessa. En tiedä onko olemassa mitään suurempaa heppua joka kuulisi rukoukseni, mutta rukoileminen on aina auttanut henkisesti, hetkessä on ollut parempi olo. Ja olen myös kokenut pari enkeli-kohtaamista, joissa on luvattu turvaa ja rakkaiden jälleennäkemistä, joten sinänsä uskonasiat ovat auttaneet minua. Erimielisyyksistäni huolimatta..
Nyt tuli se hetki minulle. Sairastan ja lapselle pitää opettaa kouluaineita, huomenna on koe, sitä rukoilen, kai se taivaan isä omaansa muistaa tai sitten ei.
että rukoilet. miten niin pitäisi olla rankkaa että sit vasta rukoilee. itse rukoilen tosi paljon , olen kyllä uskos ja sillai se on luontaista. ja kyllä ne rukoukset kuullaan.
Vain aito rukoilu auttaa! Se edellyttää että sydän on annettu Jeesukselle.
Jeesuksen seuraajiahan ovat väärinkohdellut nimenomaan ja häntä seuraamaan lähteneet, eivätkä ulkokultaiset kirkkojen jäsenet, jota ajattelevat vain omaa hyväänsä.
Rukous on jatkuvaa juttelua Jeesuksen kanssa. Jeesukselle voi kertoa ilot, surut, ahdistukset ja pyynnöt. Monesti arjessa rukoilen pitkin päivää pieniä huokauksia ja joskus taas sulkeudun omaan "rukouskammiooni" rukoilemaan. On uskoa rakentavaa viipyä rukouksessa, rukoilla kielilläkin ja ylistää Jumalaa.
Siunausta sinulle. Jeesus olkoon kanssanne tänään ja huomenna ja aina.
ja on ollut hyvin rankkoja aikoja. Mutta rukoukseen asti ei ole yltänyt.
tuhlaisin aikaani johonkin niin TURHAAN ja TYPERÄÄN temppuun kuin rukoileminen? Hmmm? Ei ole jumalaa olemassa, satuolento johon heikkoluonteiset ihmiset sortuvat, kun eivät kestä ympäröivää maailmaa pienissä pääkopissaan.
mutta olen viime aikoina rukoillut, vaikkei se tapoihini kuulukaan. toivoisin suojelusta jo pois kotoa muuttaneille lapsille. en tiedä miksi nyt huolettaa niin paljon, tätä on jatkunut vasta kaksi kuukautta, vaikka lapset ovat asuneet poissa kotoa jo kolme vuotta (poika) ja vuoden (tytöt).