Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö ihan oikeasti lainaa siskon tai veljen perheelle lastentarvikkeita???

Vierailija
29.02.2012 |

En IKINÄ olisi kehdannut pantata vauvatarvikkeita varastossa, kun sisareni perhe sai esikoisen silloin kun emme vielä olleet varmoja, onko lapsilukumme täynnä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarillani on tarpeeksi omaa rahaa hankkia varusteet. Niitäkin saa edullisesti nykyään. Toiseksen jos ei ole varaa niin kannattaa jättää lapset hankkimatta.

Ennen lainailtiin sukulaisille (serkuillekin), mutta tavarat tulivat aina takaisin rikkoutuneita ja likasina. Moni jäi sille tielleen vaikka oltiin sovittu, että ko. tavaraa ei anneta heille omaksi.

Haluan lapsilleni puhtaat ja siistit tarvikkeet, joten en lainaa niitä kenellekään.

Vierailija
2/37 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teki selväksi jo odotusaikana, että hänen tavaransa ovat hänen ja niitä ei lainata eikä anneta. Selvä. Sain itse sitten kaksi lasta ja olen antanut ystävilleni yms. jotain tavaraa/vaatetta, jotain myynyt kirppiksellä ja jotain säästänyt.

Sisareni sai lapsen samaan aikaan kuin minä esikoisen, joten me ei keskenämme vaihdeltu sattuneestä syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin vaatteista ollaan sovittu, että antaa takaisin, jos niistä jotain jää. Jotain lastenvaatteita on aivan turha hysteerisenä valvoa, etteivät mene pilalle.

Vierailija
4/37 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole enää sen jälkeen saman kuntoisi. Minun sisaruksilla ei ole viellä lapsia, mutta en myöskään usko että heillä tulisi edes mieleen kysyä mitään lainaan. Ovat kuitenkin sen verran hyvätuloisia että voivat ostaa omat uudetkin.

Vierailija
5/37 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siskoni ei asu Suomessa ja postikulut näille käytetyille tavaroille olisivat olleet ihan liian kalliit että olisi kannattanut postittaa tai muuten lähettää.

Kun käymme heillä tietenkin tuon kaikenlaisia tavaroita mitä vaan silloin on ajankohtaista. Mutta usein tarve saattaa mennä ohi kun ei nähdä ihan joka vuosi pitkän välimatkan vuoksi.

Olen aikoinaan lainanut meidän lapsen tavaroita yhdelle toiselle sukulaiselle. En saanut kaikkia tavaroita takaisin, sillä hetkellä se vähän harmitti. Sitten annoin eteenpäin, koska meillä ei sitten kuulunutkaan kakkosta.

Osan tavaroista myin myös pois.

Nyt jälkiviisaana voin sanoa että onneksi laitoin kaikki kiertoon, sillä kesti yli 10 vuotta kunnes toinen lapsi saatiin. En edes minä niitä sen aikaisia rytkyjä enää kelpuuttais, oli kivaa ostaa uudelle vauvalle kaikki sitten uutena tai kirppikseltä oman muuttuneen maun mukaan.

Ja nyt saamme toiselta tutulta valtavat määrät vaatteita, mikä on tosi kiva juttu. Hän ei halua mitään vastineeksi, vaan on tyytyväinen kun pääse eroon vaatteista.

Ajattelen että näin hyvä kiertää, minä annoin silloin, ja saan nyt muualta vaatteita ja tarvikkeita. Eli en stressaa enää niistä vanhoista vaatteista :-)

Vierailija
6/37 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kerran yksi tuttavapiiriin kuuluva halusi myydä risan (päälliset rikki) istuimen meille. Jouduin sen ostamaan ja maksamaan melkein uuden hinnan. Nyt joku tulee ihmettelemään miksi 'jouduin', no siis hyvää hyvyyttäni kun en kehdannut kieltäytyä.

Mullekin yksi duunikaveri halusi lähes väkisin myydä turvaistuimen. ”kun teillä on nyt ajankohtainen tämä istuin, kun teidän lapsi on kasvanut ulos kaukalosta, te tarviitte tämän nyt”.

Joo, en ostanut siltä, kun pyysi ryöstöhintaa ja ostin mielummin uuden kaupasta.

Välillä olen käyttänyt myös valkoisia valheita näissä tapauksissa. ”Voi kiitos, mutta just kerettiin jo ostaa/saada samanlainen, muuten oltais ilman muuta ostettu tämä sun”.

Vierailija
7/37 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä myynyt sitten sopivassa tilanteessa.

eräästä tarvikkeesta tuli aikoinaan kauheat ongelmat. se oli ollut meillä ja meni sitten sukulaisille (vaikka oltaisiin vielä tarvittu, mutta pitihän se antaa). oltais taas seuraavalle lapselle tarvittu, mutta eihän sitä meille annettu (vaikka eivät oikeasti tarvinneet enää).

juuei, ei kiitos tuollaisia sotia.

Vierailija
8/37 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa voin, mut en anna lainaan koska yleensä ne lainaamiset ei pääty hyvin, ja takaisin tulee tavara siinä kunnossa, ettei sitä itsekään viitsisi enää käyttää. Aivan turhaan pilata ihmissuhteita lastenvaatteiden tai tarvikkeiden vuoksi.

En ota myöskään itse lainaan. Tai siis, kerran otin, ja isompi lapsi rikkoi siitä osan juuri kun se piti seuraavana aamuna antaa takaisin (olin siis purkanut siitä pehmusteet ja pessyt, ja lapsi oli vääntänyt ton rungon rikki). Vaikea tilanne, kun en mä voinut toista samanlaista, uutta heille ostaa koska ei tiedetty vieläkö he lapsia tekevät, ja he väittivät ettei mitään tarvitse korvata (vaikka totta kai odottivat korvausta). Vein sitten uusia lastenvaatteita korvaukseksi, isommalla rahalla kuin uusi tavara ois maksanut. Älytön stressi pikkuasioista.

Nykyään lapset tehdään vanhoina, ja kaikilla on silloin varaa ostaa perustarvikkeet vaikka sitten käytettynä.

Vierailija
9/37 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tarkoituksenakin saada toinen lapsi reilu parin vuoden sisään esikoisen syntymästä, joten en olisi muita tarvikkeita antanut lainaan.

Vaatteita en olisi missään nimessä lainannut, koska ovat esikoisen jäljiltä hyviä toiselle lapselle, eikä olisi järkeä joutua hänelle ostamaan uusia. Sitten kun toinen lapsi kasvaa ulos tarvikkeistaan ja vaatteistaan, niin tarpeen tullen voin antaa vaikka kaikki sisaruksilleni (joilla ei ole vielä lapsia).

Vierailija
10/37 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis toki säästin pari vaatetta muistoksi.

Vierailija
11/37 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kyllä kiertää tavara, ei ole kirppikselle tarvinut koskaan viedä. Annan eteenpäin.

Vierailija
12/37 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei varmasti oo yhtään läheisiä.

Vierailija
13/37 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnasängyn ja hoitopöydän.

Vaunut olin jo myyny silloin ja he etsivät jotain uutta mallia ku itsellä oli kolmella lapsellani olleet käytettynä ostetut...

Hoitopöydän olen myyny eteenpäin ja pinnasänky toimii vielä mummolassa varasänkynä

Vierailija
14/37 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei varmasti oo yhtään läheisiä.

Tuolla käytöksellä

Vierailija
15/37 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voisin lainata jotain. Ystävälle olen lainannut turvakaukalon ja sitterin.

Mutta jos aloittaja viittaa lastenvaateketjuun, niin vaatteita mieluummin sitten vaikka lahjoitan mieluummin kuin lainaan.

Itselleni yksi kaveri tyrkytti kassillisen lastenvaatteita lainaksi, mutta en kyllä käyttänyt niistä kuin muutamaa. Lastenvaatteita saa kirpputorilta niin halvalla, ettei niiden lainaamisella ole juurikaan merkitystä. Isompia tavaroita voi tietysti lainata jos haluaa.

Vierailija
16/37 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksut niin samanikäisiä, että sitten olisi pitänyt itselle uudet hankkia jos omat antaa pois. Ei olla osattu suunnitella.

Vierailija
17/37 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa mennä tisi huonoksi, joten niitä vain annan, ja ja ne joita haluan vielä itse käyttää pidän tallessa.

Vierailija
18/37 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut sovitusti kun tuli takaisin meille seuraavalle, pelkkää paskaa tuli.

Vaunut kulkeutu miehensä kaukaiselle sukulaiselle toiselle puolelel suomea, ikinä ei kuulunut takaisin, ei rahaa ei mitään. Ja oli olleet meidän lapsella 6kk käytössä kun heille meni viikonlopuksi lainaan.

Sisko nakkelee kaikki vaatteet samaan koneelliseen, oli sitten valkoista tai punaista, lämpötiloista välittämättä.

Annan jos ei aikomustakaan saad takaisin.

Vierailija
19/37 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainannut kenellekkään vaatteita. Yhdelle sisolle joskus annoin.

Mun sisaruksilla on kaikilla useampi lapsi peräjälkeen.

Ei hirveesti järkeä. Meillä on 5 lasta ja kyllä vaatteet kuluu aika lailla käytössä.

Joko lahjoitan tai myyn pois.

Vierailija
20/37 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoilleni ja veljelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi