miten teette broilerinkoivet?
Kommentit (10)
ja seuraksi munanuudeleita soija-chili-maapähkinä -kastikkseessa. Plus salaattia.
Ja seuraksi mitä milloinkin sattuu kaapista löytymään. Perunoita vaikka. Salaattia jos jaksaa pilkkoa, muuten isken tomaatit sellaisenaan pöytään, pilkkokoon ken tahtoo omalla lautasellaan.
Tää on tätä perusmättöä nimittäin.
harvoin syödään, mut yleensä ostetaan sit valmiiks marinoituja ja päälle ripottelen vaan paprikajauhetta ja chilimaustetta ja kaveriks ranskalaisia + fetasalaatti.
että ehdottomasti on hankittava maustamattomat koipireidet.
Ja seuraksi mitä milloinkin sattuu kaapista löytymään. Perunoita vaikka. Salaattia jos jaksaa pilkkoa, muuten isken tomaatit sellaisenaan pöytään, pilkkokoon ken tahtoo omalla lautasellaan.
Tää on tätä perusmättöä nimittäin.
mä kiivaasti tuossa toisessa ketjussa sitä perusmättöä puolustelinkin, niin tuohon valmiiksimaustettuun broileriin mä olen niin kyllästynyt, että tuunaan sitä vähän.
Eli irrottelen koivet reisistä, ja teen viiltoja reisiin.
Mausteeksi runsaasti chilijauhetta/cayennepippuria, juustokuminaa, korianterinsiemeniä, inkivääri- ja valkosipulijauhetta.
Ja uunin grillivastuksilla paistan, lisäksi sitten jotain riisi-ohraa.
Pese pois marinadit ja kuivaa koivet, jos olet ostanut marinoituina. Koivet vuokaan, päälle hieman mustapippurirouhetta, suolaa ja vähän reilummin korianteria. Koipien viereen kirsikkatomaatteja ja valkosopulia, jonka jälkeen valuttele koipien päälle hieman oliiviöljyä. Sitten uuniin tunniksi.
liemikuutio, vettä niin että just melkein peittyy, kermaviilijuustoraastekuori päälle ja uunissa tunti 200 astetta.
Teen currykastikkeen, johon upotan lihapalat. Syödään riisin tai pastan tai nuudelien kera.
En tykkää koivista sellaisenaan. Näin tehtynä saan kolmesta koivesta koko perheelle ruoan kahdeksi päiväksi.
Kolmeen koipireiteen sekoitan yhden purkin maustamatonta bulgarianjugurttia ja noin desin tandoori tai tandiiri-tikka maustekastiketta. Viiltelen syviä viiltoja koipiin ja valutan sinne 1-2 sitruunan mehun. Sitten peitän koivet jugurttimarinadiin ja annan muhia yön yli pari kertaa käännellen.
Sitten laitan koivet uuniin nahkapuoli ylöspäin jugurtteineen kaikkineen ja paistan niin kauan, että vesi on jugustista haihtunut, eli reippaasti yli tunnin.
Kaveriksi keitän basmatiriisiä ja lisäkkeeksi tulisen makeaa mangochutneya.