+MaalisMussukat Keskellä Viikkoa (KE-TO)+
Kommentit (34)
Katjuska 10, meillä myös mies miettinyt kehdon tekemistä, mutta ohjeita ei olla mistään löydetty- Vinkkejä otetaan vastaan myös tänne!!!!
Talvi ja lumi saisi jo todellakin tulla. Lumi-sade ei haittaa ulkoiluakaan samalla tavalla kun vesi sade ja kun vihdoin tulis kunnon talvi ni taas vähän virkistysiskin.
masussa kaikki ennallaan, pallo-mahaksi töissä leikkimielisesti nimittelevät ;) Liikkeitä tuntuu päivittääin, joinain päivinä vauveli on selvästi rauhallisempi kuin toisina.... Meillä toinen lääkäri on varattuna rv:lle 25+2.
Niin, ei ollut tullu mieleenkään että rintapumppu kannattais hankkia jo etukäteen- suositelkaa millainen kannattaa hankkia, kun ei ole mitään tietoa !!!!!
Jatkan töitä, mukavaa loppuviikkoa kaikille !!!!!!
Fiona + vaapukka 23+3
Minulla onkin nyt kerrottavaa...Tehtiin vihdoinkin päätös, eli tilattiin aika 4d ultraan Brunolle joulukuun alkuun!!
Eilen käytiin myös ekaa kertaa katselemassa vaunuja ja muita tarvikeita, pää ihan pyörällä...Päädyttiin vaunujen suhteen Brion Kombeihin. Nyt vaan mietitään ostaako uutena vai käytettynä??
MIELIPITEITÄ?
Kylläpä sitä rahaa saa menemään ihan perustarvikkeisiin, amme, sänky, turvakaukalo ym.... Mutta kyllä oli ihana niitä katsella.
Vakuutuksiakin ollaan vertailtu (mitä puuhaa). Nyt valitaan Tapiolan ja Pohjantähden väliltä... Mitenkä muut, otatteko vakuutuksen, mistä?
Nimi ehdotukset meillä on tytölle ja pojalle, mutta täytyy niitä vielä harkita...
Rintapumput ja muut vielä epäselvää. Joten tännekin kaipaillaan vinkkejä mitä kannattaa ostaa etukäteen.
Hyvää keskiviikkoa maaliskuiset!!
T. Suzy + Milli 23+2!!!
ps. Mullakin liikkeitä tuntuu nyt paljon selvemmin. On kuitenkin päiviä jolloin paljon hiljaisempaa.
Ihanan valoisa päivä! Masentavan pimeyden ja vesisateen jälkeen on ihanaa, kun näkyy pilkahdus auringostakin. Jaksoin aamulla herätäkin paljon paremmin kuin viime aikoina. =) Odottelen myös kovasti lunta, että tulisi hiukan valoisampaa, vaikka en talvesta muuten välitäkään...
Sisko sai tytön viime viikolla ja kyllä oli ihana taas pidellä pientä sylissä ja tuntea vauvan suloinen tuoksu. Alkoi tehdä mieli saada oma vauva syliin pian! Meidän 3-v. poika oli aivan haltioissaan tästä uudesta serkustaan.
Omasta navasta sen verran, että alavatsa on ollut viime päivät TODELLA kipeä. Vähän sellaista menkkamaista kipuilua. Ikävää, mutta eiköhän tämäkin taas kuulu asiaan. Neuvola on parin viikon päästä ja lääkäri sitten joskus sen jälkeen.
AliisaS + Edvard rv 23+2
Tosin aamulla sai skrabata auton ikkunat...
Varasin seuraavan lääkäriajan joulukuun puoliväliin. Silloin saan kai kurkata taas vauvaakin, sillä käyn yksityisellä ja se yleensä ultraa joka kerta :-)
Vakuutuksista joku kyseli. Meillä oli esikoiselle Tapiolan vakuutus ja olemme olleet tosi tyytyväisiä. Ekana vuonna emme tarvinneet kertaakaan, mutta tämän vuoden aikana vakuutus on totisesti maksanut itsensä takaisin (korvakierrettä yms.). Kannattaa miettiä miten hyvät kunnalliset terveydenhoitopalvelut paikkakunnalta löytyy ennen vakuutuksenottoa. Meillä Etelä-Helsingissä terveyskeskus on auki vain virka-aikaan ja lääkäriajan saa pahimmillaan kuukauden päähän, eli lastentaudeissa paras vaihtoehto on yksityislääkäri. Pikku-Jättiä olemme suosineet, auki iltakasiin ja myös viikonloppuisin. Esim. korvatulehdukset kun tuppaavat tulemaan juuri iltaisin tai viikonloppuisin...
Kakkoselle otamme myös Tapiolan vakuutuksen. Nyt tosin sitä ei enää saa ilman muita vakuutuksia samassa yhtiössä. Se ei haittaa, sillä olemme läpikyllästyneitä If:iin ja siirrämme mielellämme kaikki vakuutukset muualle.
Oma raskaus menee tässä ohessa... ilman tätä palstaa en edes muistaisi olevani raskaana. Ihanaa kyllä kun ei ole mitään pahempia kremppoja tällä hetkellä. Tuntuu ihan hullulta, että mammikseen on enää reilu 3 kk!
Pipsukka 20+3
Käyn kyllä joka päivä lukemassa kuulumiset mutta en vaan jaksa kirjoitella. On tosiaan ihana ilma. Jokohan sinne pitäisi laittaa talvivaatteet päälle? Omassa olossa ei uutta. Vähän mua loukkaa ettei mies halua koskaan kokeilla mun vatsaa kun vauva potkii. Sanoi ettei " uskalla" ?! Siis tämä on kuitenkin jo hänen toinen lapsensa joten ihan en ymmärrä mutta loukkaannuin kyllä vähän
NapNapille että itse en ostaisi rintapumppua enkä esim sitä eilen puhuttua itkuhälyntintä etukäteen. Meillä kun ei kummallekkaan ole ollut mitään käyttöä. Saahan ne kaupasta haettua jos tarvetta ilmenee.
Suzy2 Mä ostaisin ne Briot käytettynä tai sitten vaikka nyt alesta. Myyvät varmasti tämän vuoden värejä halvemmalla. Ja niitä on myös paljon käyettynä myynnissä ja monesti vain vuoden vanhoina ja uudenveroisina.
fiona77 meillä olisi täysin tarpeeton kehto mitä saisi lainata mutta harmi vaan kun se on mun vanhempien luona pohjoisessa. Itse en ajatellut ottaa sitä käyttöön.
Nyt taas ruuanlaittoon jos pitkästä aikaa pääsisi pojan kanssa ulkoilemaankin =)
Minttulia rv 23+5
Itkuhälytin oli meillä hyvä, koska esikoinen nukkui parvekkeella päikkärit (jos emme olleet kävelyllä) ja oli talvi, eli en viitsinyt pitää parvekkeen ovea auki. Nyt kevätvauvalla häläri ei ole yhtä tärkeä ainakaan parvekekäyttöön, koska oven voi pitää raollaan. Kesällä taas tarpeellinen mökillä. Meillä sellainen Philipsin keltainen " söpö" hälytin, toimi hyvin.
Rintapumppu: mä sain parikin kappaletta lainaan kavereilta, mutta mun tissit eivät suostuneet yhteistyöhön :-) Vauvalle riitti maitoa, mutta pumpulla sain irti max. ruokalusikallisen puolen tunnin pumppauksen tuloksena.... eli ei maksanut todellakaan vaivaa! Nyt ajattelin katsoa olisiko maidontuotanto tai heruminen runsaampaa ja suostuuko juniori edes juomaan pullosta (esikoinen ei, harjoittelusta huolimatta), sitten investoin parhaaksi kehuttuun Avent Isis pumppuun.
Tosin mulla on ystäviä, jotka eivät olisi tulleet toimeen ilman pumppua, rinnat pakkautuivat jatkuvasti! Joten yksilöllistä tämäkin.
hei kaikille, jos sitä tämäkin mamma hyppäisi pinoon pitkästä aikaa...
ihan ensin rintapumpusta ainakin napnap kyseli: mä taas olen sitä mieltä, että se olisi hyvä olla kaapissa valmiina...mullahan meni esikoisen kanssa imetys lopulta ihan mönkään kun tuo meidän minimies oli niin kovin väsynyt eikä yksinkertaisesti jaksanut olla rinnalla (siis poika oli todella pieni syntyessään kotiin tullessa painoa oli 2,5kiloa) ensimmäinen yö kotona oli ihan tuskaa kun maito nousi rintoihin ja poika ei saanut imettyä, käsin sitten yritin tyhjentää rintoja (ja siis rinnat oli kyllä tosi kipeät). Silloin kyllä toivoin, että olisi ollut se pumppu kotona (yksi pumppu oli kyllä mutta se oli niin huono, että sillä pumppaaminen oli yhtä tyhjän kanssa) seuraavana päivänä käytiin sitten ostamassa Aventin Isis rintapumppu ja annan arvosanoiksi täyden kympin! suosittelen kyllä tuota Aventia...ei kyllä yhtään harmita vaikka se sitten lopulta jäikin lyhyen käytön jälkeen kaappiin.
sitten sitä omaa napaa:
meillä on masukilla joku jumppakausi menossa taas...viikko oli hiljaiseloa ja nyt otetaan se sitten takaisin oikein urakalla. masu liikkuu puolelta toiselle ihan koko ajan, pari yötä mennyt hiukan mönkään nukkumisen osalta kun pikkuheppu on oikein innostunut potkimaan äitiään rakkoon...=/
supistuksista: täällä on havaittu muutamia supistuksia ei varsinaisesti kipeitä mutta sen verran ilkeän tuntuisia, että ei voi ihan enää harjoitusupistuksiksi sanoa...neuvola on huomenna aamulla joten tarvii siellä puhua näistä, lääkärikin olisi seuraavaksi edessä niin siellähän sen sitten näkee onko mitään muutoksia tapahtunut...pitäisi yrittää ottaa hieman rauhallisemmin...
nyt taisi esikoinen nukahtaa joten taidanpa mennä minäkin vähäksi aikaa lepäämään....
-jiggy ja pikkuheppu rv23+3-
[color=royalblue] Myydäänkö sitä missä? Saako ihan vaikka Prismasta? Muistatteko yhtään, että mitä maksaa? [/color]
me ostettiin tuo meidän rintapumppu ihan lastentarvike liikkeestä, mutta sitä saa nykyään monista isommista ruokakaupoista esim täällä Tampereen alueella sitä myydään muistaakseni ainakin Citymarketissa...
hinta on siinä 60-70 euron välissä (korjatkaa viisaammat jos muistan väärin)....ja siinä paketissahan tulee ainakin yksi tuttipullo mukana, tuossa meidän pakkauksessa niitä oli kaksi kappaletta...
-jiggy-
[color=deeppink]Ihanaa, aamulla verhot aukaistessani huomasin maan peittyneen valkoisella! Täällä Oulussa siis pikkupakkanen ja maa valkea, toistaiseksi. Sopii minulle! Heti tuntuu mieli virkeämmältä, kun ulkona on valoisampaa.
Vakuutuksista oli puhetta ja minä aion mennä huomenna Tapiolaan hankkimaan vauvalle vakuutuksen. Meillä ollut kotivakuutus ifissä, mutta siirretään sitten Tapiolaan. En ole kilpailuttanut tai vertaillut vakuutuksia, tuntuu vaan, että tuo Tapiola on hyvä. Lisäksi nuorina ihmisinä saadaan tuntuvia alennuksia myös lapsen vakuutuksesta :) Toivottavasti vakuutus toimii ennaltaehkäisesvästi, eikä tarvitse tulevaa pienokaista lääkärissä kuljettaa.
Rintapumppuvinkeistä kiitokset! Jos en hanki ennen synnytystä, niin ainakin käyn hyvin tutustumassa, jotta ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa opetella sitä tarpeen vaatiessa käyttämään. Mikäli äitiini tulen, riittää maitoa pumpattavaksi asti. Voihan sitä miehen laittaa sitten kaupoille, jos tarvetta ilmenee synnytyksen jälkeen.
Minä vietän vapaapäivää ja kauppaan pitäisi suunnistaa. Kivaa kun täällä on joku muukin lahja/jouluhösöttäjä (NapNap ainakin tunnusti :))! Vuokra on maksettu ens kuuksi, joten loppu raha on vapaassa käytössä vaikkapa lahjoihin ja joulukortteihin ja vauvantarvikkeisiin törsättäväksi. No ehkei sentään... ;)
~cadavera&muru~ rv21+3
[color=green]täällä sitä ollaan, ei isoa uutta.
alan pikkuhiljaa kallistua vakuutuksissa veritaksen puoleen. meillä kaikki muut IF:ssä, enkä ole varma jaksanko kilpailuttaa nyt yhtiöitä..
veritaksen vakuutus vaikuttaa kaikin puolin melko pätevältä ja meille sopivalta (mm. hyvät korvattavuudet urheilussa, matkailussa, perusvoiteissa..), ainoa mikä huolettaa on tuo ensivaikutukselta huono invaliditeetin korvaus (ainoastaan 60% ja yli vammat korvataan, esim. kahden sormen menettämistä ei korvata koska haitta-aste pienempi.) no tuskin tuo asia on se ratkaisevin tässä vakuutuksessa.
heti kun saadaan vakuutus pakettiin, alan keskittyä vaunuihin. nuo brio kombit on mullakin nyt ykkösenä, ja katson kyllä etupäässä käytettyjä, mutta vaatimustaso on kova;) haluaisin mielelläni korkeintaan vuoden-kaksi käytössä olleet.. jos ei löydy sopivia, ostetaan sitten uudet.
mahtava päivä, kirpsakka ja aurinkoinen. olisipa kiva lähteä kävelylle!
:) Caddie ja Pirpana, rv 23+1[/color]
[color=red]ps. Muistakaa mammojen tapaminen Helsingissä Sanomatalossa ke 23.11. klo 17.30![/color]
Rauha laskeutui taloon, kyllä tämä päikkäriaika _nykyään_ on sitten tosi kivaa aikaa :) Jännityksellä odottelen taas niitä keväällä koittavia aikoja, kun kaksi nukkuu niin kolmas takuulla valvoo ja äiskä muistuttaa ulkoisesti enemmän pandaa kuin ihmistä ;)
Tästä raskaudesta ei ihmeempiä sitten eilisen ole kerrottavaa, joku sanoikin oivasti ettei edes muistaisi koko raskautta ilman tätä palstaa. Aika hyvin sanottu, kuvastaa fiiliksiä aika hyvin!
Mutta pitääpä minunkin lisätä kommenttini tämän päivän keskustelunaiheeseen eli rintapumppuun. Esikoisen ollessa pieni (ehkä n.2kk) olin menossa rannekanavan ahtauman korjausleikkaukseen (kuulostaa hienommalta kuin on...) ja sitä varten piti pumpata maitoa yhdeksi ruokailukerraksi talteen. Ostin sitä varten ihan sellaisen käsikäyttöisen mallin, jolla homma saatiin hoidettua. Eli toimintatarkoituksen kannalta sekin oli ihan toimiva peli, tosin mulla kyllä heruu varsin herkästi. Muuten ostos olikin sitten ihan turha. Esikoisella tarve oli pari kertaa (toisen käden leikkaus), tosikoisella ei kertaakaan. Eli minä en ostaisi mitään kallista rintapumppua kaappiin pölyttymään, varsinkin jos tarve on epävarmaa.
Rintojen pakkautumista voi helpottaa myös itse lypsämällä (kylläpä kuulostaa ihan kamalalta, aivan kuin tässä tosiaan ois joku lypsylehmä!). Plus, jos kovin lypsää rintapumpulla " ylimääräisiä" pois, niin rinnat edelleen luulevat tuotantotarpeen olevan todellista korkeammalla. Vauvalla tulee olemaan kausia, jolloin ruoka maistuu paremmin ja rintaraukat ne vain yrittävät sopeutua tilanteeseen. Tuotannon lisääminen ei ole ongelma vaan se vähentäminen ja siihen sopeutuminen voi viedä jonkun päivän.
Eri asia on tietenkin sitten, jos haaveilee lähtevänsä jonnekin ilman vauvaa... Liekö tuo hormoneissa, mutta mä en ainakaan ole osannut lähteä ilman vauvaa pariin-kolmeen eka kuukauteen mihinkään. Sen jälkeen pystyi jo vähän ennakoimaan, koska ruokailuaika on ja sen mukaan suunnittelemaan yksin menonsa. Näin meni kaks ekaa, jännä kyllä nähdä joko tämän kolmannen kohdalla osaisi näiltäkin osin ottaa rennommin, vaikka epäilen kyllä että symbioosiin se taas menee...
Itkuhälyttimistä vielä sen verran, että ehkä itkuhälyttimen tarpeellisuus voidaan kyseenalaistaa kerrostalossa asuttaessa, mutta omakotitalossa asujalle se on kyllä välttämättömyys. En voisi kuvitellakaan pitäväni ikkunoita tai ovea auki ilmojen viillyttyä (harakat lämmitelkööt muualla :). Lisäksi tulee myös mielenrauhatekijä. Ei tarvitse koko ajan olla korvat höröllä kuulostelemassa, että huutaako vauva vaan voi vaikka itsekin ottaa pikku torkut.
Mutta nyt jatkan tätä kahvin juontia =)
T.MaalisPapu rv22
[color=royalblue] Mulla on tässä työkoneella viivakoodinlukija, ja se sitten nappasi tommosen koodin mun pöydästä...
Tuohon rintapumppuun vielä... eli etukäteen ei taida voida tietää, että onko sillä käyttöä vai ei... pitää vielä miettiä ja harkita.
Juu, minä olen kans oikein joulu-fani=) Musta on ihanaa kun tulee joulu! [/color]
Ma olen kanssa miettinyt etta ostanko rintapumppua vai en, ja nyt kirjoituksia lukiessani paatin, etta ostan sitten kun vauva on syntynyt ja jos tarvetta on. Muutenkin on niin kamalasti hommattavaa, esikoista kun odotellaan, ettei todellakaan tee mieli tehda turhia hankintoja. Itkuhalytin meilla on ehdoton must, koska meilla on kaksi kerrosta ja jos vauva nukkuu esim makuuhuoneessa ylakerrassa ei sita kylla alas asti kuule.
Joku kirjoitteli vauvan hiljentyneista liikkeista. Meilla ainakin vaihtelee paivittain, joskus on todella vilkkaita paivia ja toisinaan hiljaisempaa. Luin jostakin, etta vauvoillakin tuolla masussa on energisempia paivia ja sitten taas joskus haluavat ottaa lunkimmin :) Eli en usko etta on syyta huoleen!!!
Tein eilen varmaankin viimeisen jalkahoitoni taman raskauden aikana.. Aikamoista tuhinaa ja ahellysta tuo jalkojen raspaaminen ja kynsien lakkaaminen :) Maha alkaa olla todella pahasti edessa. Tasta eteenpain aion hemmotella itseani jalkahoidoilla kosmetologilla!
Joulua ja lomaa odotetaan taallakin hirmuisesti. Ihanaa tulla sinne Suomeen, jossa on oikea joulu ja toivon mukaan valkoinen sellainen :)
Taalla Lahi-idassa kun ei joulua ole ollenkaan...
Palataan taas
Browniette 23+6
Lepäily on tylsää puuhaa... Meillä on onneksi vaunut jo hankittu, sillä saattaapi mennä loppuraskaus lepoasennossa. Caddien kanssa samoilla linjoilla, eli Brio combit käytettynä, mutta erittäin tiukoin laatuvaatimuksin oli meilläkin se valinta.
Me jo löydettiin omamme, kaksi vuotta vanhat todella siististi pidetyt ja hintaa oli vain 150¿.
Mitä niitä olen käpistellyt niin enpä ole olennaista eroa huomannut niiden ja kaupassa räpläämieni vm. 2005 briojen välillä. Eli ovat ainakin nämä yksilöt hyvin kestäneet.
No okei.. kyllä mä alunperin haaveilin ihan uusista emmaljungista tai brioista, mutta sillä välirahalla saa jo aika kivasti kaikenlaista muuta vauvalle. Vaikka sen rintapumpun tai itkuhälyttimen, jota tosin näillä neliöillä ei tarvita, mutta anyway.
Onkos muilla tehty painoarvioita vauvoista? Mulla on on tosiaan ollut ennenaikasia suppareita ja niiden takia täytynyt käydä äitipolilla kun oli vaarana, että vauva alkaa pyrkiä liian varhain maailmaan. Siinä yhteydessä sitten tehtiin painoarvio ja kortissa lukee nyt komeasti, että 700g viikkotilanteessa 23+5
Joulun jälkeen mulle iskee aina haikeus, että taas pitää vuosi odottaa ennen seuraavaa.. Mä odotan vesi kielellä kinkkua ja lanttulaatikkoa.. Ja ihania kynttilänvalossa vietettäviä iltoja.
Ja lahjapakettejen väsäämistä. Harmi kun tuo ukko ei oikein tarvitse mitään.. haluisin kovasti ostaa sille monta pakettia odottamaan. ....Paitsi etten mä kyllä kykene kauppoihin...
Mutta aina voi fiilistellä :)
Päivät ne vaan vierii eteenpäin niin vauhdilla, että... Pian on jo joulu ja sit onkin on jo se maaliskuu!! :) Laskin tossa yks päivä, että töitä olis jäljellä vielä 12 viikkoa!! Tuntuu ihan tosi vähältä...
Täälläkin olisi yksi joulufani... Mä tein jo tossa toissa iltana torttuja ja glögiäkin!! Nam!! Kynttilöitä poltan aina talvisin tosi paljon, joten sekin tuo sitä omaa tunnelmaa... Ihanaa aikaa on kyllä tämä joulun odotus!!
Huomenna olisi tarkoitus lähteä katselemaan taas vaunuja... Se on jotenkin niin vaikeeta puuhaa!! Mukavaa kyllä, mutta kun on niin monta vaihtoehtoa ja haluisi sen parhaan... Mutta mikä on se paras??? Vaihtoehtoina olisi tällä hetkellä Brio Kombi, Emmaljunga Duo Edge ja Hartan X Skater... Mitäs mieltä te ootte noista? Kaikki kovin erilaisia ratkasuita... Kiitos muuten vielä Mollille ja Bojolle kommenteista siinä mun aloittamassa vaunu-ketjussa!! Laskin, että sain siinä yhteensä yhdeksän vastausta ja 5 oli pehmeän kantokopan puolella ja 4 kovan kantokopan puolella... Eli aikas tasan meni äänet kyllä!!
Tänään jätin myös vakuutushakemukset Tapiolaan... Ens viikolla soittelevat sitten saadaanko sitä lapsivakuutusta sieltä!! Jos saadaan, siirretään kaikki vakuutukset sinne!!
Vatsa on kuulkaas kasvanut viime viikosta ihan silmissä... Nyt töissäkin on vanhemmat huomanneet, että tuohan taitaa raskaana olla ja eilen ja tänään on varovaisia kyselyitä tullut... Ihan mukavaa!! :) Yksi takki mahtuu päälle enää...
Ens viikon tiistaina olisi sitten se Brunon 3/4d ultra... Sukupuolihan me jo tiedetään, joten sinne mennään vielä hakemaan viiminen varmistus, että kaikki on vauvalla niin kuin pitääkin!! Kovasti sormet syyhyää ostaa " oikean" värisiä vaatteita... Täälläkin aika moni jo tuntuu tietävän vauvan sukupuolen!! Meille tämä on muutes viides ja kaiketi viiminen ultra tässä raskaudessa... Nyt sitten ei ole enää mitään mitä odottaa, paitsi tietty sitä vauvan syntymää!! ;)
Rintapumpusta kyseli NAPNAP... Mä ostin kaverilta kerran kokeillun Ainun sähkökäyttöisen rintapumpun!! Maksoin siitä vain 20¿, joten kannatti ostaa varuiksi... Käytäntö sitten näyttää tarviinko sitä!! Meidän suvun naisilla toi imetys ei oikein ole sujunut kenelläkään... :/
Tapaamisesta: Mäkin ehkä olisin tulossa sinne... Vielä en osaa varmaksi luvata, kun en ole varma työvuorosta, joten en ole vielä mihinkään ilmoittautunut, mutta yritys olisi tulla kuitenkin!! :)
Nyt on pakko lähteä syömään... Kävin töistä tullessa Hesen kautta ja nyt hamppari odottaa syöjäänsä!! ;) Mulle on iskenny ihan hirvee hampparihimo viime aikoina... Kääks!! Mukavaa viikon jatkoa!!
Mellu ja Pupunalle rv21+2
[color=orange]Eilen en jaksanut kirjoitella, lukemassa kyllä kävin.
Eilen olin siskoni kanssa uudistetussa Jumbossa ja kylläpä sinne olikin tullut paljon uusia kauppoja. Viihdyttiin siellä reilu kolme tuntia ja sain ostettuakin itselle H&M:ltä sellaset samettiäitiyshousut. Niissä on se paljon keskustelua aiheuttanut resori masun päällä, mutta ihan hyvin housut ainakin mulla pysyivät tän päivän päällä. Sitten ostin Lindexiltä sellasen äitiyspaidan, jossa 3/4 hihat ja sellanen retrotyylinen kuviointi ja sitten ostin niitä trikoopaitoja 2/ 19.95¿. Ne tuntuivat sen verran pitkiltä, että menevät varmasti päälle pidemmän aikaa. Verom Modasta ostin myös sellasen hupparin, joka ei kyllä äippämallia, mutta menee kyllä, kun pitää auki. Viikonlopuksi mennään Tampereelle, niin sitten aattelin käydä seillä katsomassa niitä Vero Modan äippävaatteita. Koskikeskuksessa taisi niitä olla myynnissä... Kauhee ostovimma iskenyt =). Jouluinto tarttui eilen jo minuunkin ja ostin neidille joululahjaksi sellasen vauvanhoitopöydän, jossa on kaikkea (kylpyamme, syöttötuoli, vaatekaappi, mobile jne...). Muutakin kivaa joululahjaideaa keksin, mutten vielä ostanut.
Mulla esikoisen ajoilta tallessa Ainun käsikäyttöinen RINTAPUMPPU ja ainakin omassa käytössä oli oikein riittävä. Meillä oli pari kertaa imetysaikana yömeno ilman vauvaa ja kyllä olisi tissit todellakin räjähtäneet ilman pumppua. Ja voitte varmasti kuvitella sitä puheluiden määrää, kun neiti oli hoidossa kahden kuukauden ikäisenä ja äiti kaukana. Koko ajan kauhee ikävä ja huoli, kuinka ne nyt pärjää mummolassa. Ohjeet olivat pitkät kuin mitkä...
Me otettiin vakuutus vauvalle ja siirrettiin neidinkin vakuutus nordeaan. Ehdot olivat ihan hyvät ja muutkin vakuutukset ja lainat meillä siellä, niin sai oikein hyvin alennustakin. Ja mikä tärkeintä, laskutus kerran kuussa. Pysyy kuukausittaiset menot samoina.
[b]Browniette[/b] kirjoitteli ison masun kanssa jalkahoidon vaikeudesta ja itse olen samaa tuskaillut, kun noita säärikarvoja ajelen. Ei enää meinaa löytyä sellaista helppoa ja ei-tukalaa asentoa, mutta ajettava on =)
Omaan (.) ei suurempia kuulu. Edellisenä yönä heräsin esikoisen ajoilta tuttuun tuskalliseen kipuun pohkeessa. Suonta veti ihan järkyttävästi, huusin ja itkin vaan miehelle, että auttaa, muttei unenpöpperössä tajunnu mitään. En saanu jalkaa painettua lattiaa vasten, joka olisi auttanu. Siinä puristin jalkaa ja lopulta helpotti. Verisuoni oli taas katkennut ja nyt jalassa iso mustelma ja edelleen jalka hieman arka siitä kohtaa kävellessä. Mies kävi sitten tänään hakemassa mulle magnesiumtabletteja, jospa ne auttaisi. Tohon kipuun EI oo kiva herätä! Mulla seuraava neuvola rv. 27+0 ja vasta sitten seuraavaksi neuvolalääkäri... oiskohan se sitten nopeammin kuin vasta kuukauden päästä, kun menee muuten aika myöhäiseksi, jos taas kuukauden tauko.
Jospa menis keittiöön raivaamaan tilaa uudelle pöydälle. Ostettiin sellanen kuuden hengen pöytä ja mies lähti sitä juuri hakemaan.
Monkey ja mosse rv. 22+0 (taas alkoi uusi rviikko!)
VARUSTEISTA:mielestäni ei kannata hankkia isoja kasoja tavaroita vaan varmuuden vuoksi jos kaupat on lähellä.Niihin uppoaa kuitenkin aika paljon rahaa.Esikoiselle ostin tutteja,tuttipulloja ja muuta pientä mitä en ikinä tarvinnut.
Käsikäyttöisen rintapumpun sain lainaksi ja hölmönä imetyksen jälkeen tyhjensin rinnat kunnolla rintatulehduksen pelossa.Siinähän kävi niin että pakastin täyttyi maidosta kun rinnat tuottivat enemmän maitoa kun vauva olisi tarvinnut.Käytin maitoa sitten soseiden tekoon kun vauva kasvoi.
Nyt olen hankkinut itkuhälyttimen,sitä kaipasin viimeeksi.Kantoliinan hankin jos Vauva-lehden lahjaliina ei ole käyttökelpoinen,mutta sen vasta kun vauva syntynyt.
VAKUUTUKSESTA:kaikki vakuutukset Tapiolassa ja uudelle vauvalle otettiin myös sieltä.Tehtiin aikoinaan vertailu ja Tapiola oli meille paras vaihtoehto.
Nyt en muistakaan mistä muusta on ollut puhetta.
[color=royalblue] Asteet oli nollassa, ehkä se talvi tulee pikkuhiljaa... Mun puolesta saisi jo tulla, olisi kiva kun sataisi lunta ja olisi vähän valoisampaa.
Liikkeitä tuntuu tasaiseen tahtiin, viime yönä tunsin kans pari potkua, en ollut aikaisemmin tuntenut öisin mitään. Viime viikonloppuna oli vauveli aika hissukseen, vähän ehdin jo miettiä, että ei kai mitään ole pielessä.
Mulla ei tietääkseni ole tullut vielä supistuksia. Ja mua ei ole närästänyt ikinä, en edes tiedä että millaista se on!
Minäkin kovasti joulua odottelen. Lahjoja on jo hankittu, eilenkin paketoin pari lahjaa. Paketointi on kivaa! On kiva tehdä kauniita paketteja. Mulla on perjantaina liksapäivä, voisi mennä viikonloppuna katsomaan miehelle pari lahjaa...
Onnea tytön odotukseen mamppa1979:lle!
Kyselin eilen, että kannattaako rintapumppu hankkia ennen vauvan syntymää? Mielipiteitä?
NapNap rv24+0! [/color]