Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

? ? HELMIKUISET PALLOMAHAT KESKIVIIKKOON ? ?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan ajoissa ylhäällä. Jännittää kovasti, olen nimittäin menossa töihin tänään ensimmäistä päivää. Ajattelin vielä tehdä kun voi, mulla kun raskaus ei vaikeuta elämää muuten kuin että olen iltaisin ihan poikki. Mutta menen siis sijaiseksi tuohon meidän yläasteelle ja kauhulla odotan mitä tuleman pitää. Nuo yläaste ikäiset kun ei yleensä ole kaikkein mukavampia ja rauhallisimpia sijaisille, mä veikkaankin että ne syö mut elävältä. Eikä ainekaan ole oma, joten heikoilla jäillä ollaan... Mutta eiköhän tästä hengissä selvitä. Kouluhommienkin kanssa kauhee kiire ja monta muutakin projektia pukkaa päälle, tuntuu että tarvitsisi vielä puoli vuotta lisäaikaa ennen kun vauva syntyy, mä innolla siirtäisin synnytystä vaikka toukokuulle!

Käytiin maanantaina siellä synnytyshypnoosissa. Oli mielenkiintoinen kokemus. Tarkoituksena on siis aktivoida alitajuntaa niin, että synnytyksessä pystyisi rentoutumaan paremmin. Toivottavasti on apua.

Mulla selkeästi ajatukset pyörivät synnytyksen ympärillä, raskausasiat ei jaksa enää kiinnostaa. Jotain henkistä valmentautumistahan tämäkin on kun h-hetki alkaa pikkuhiljaa lähestyä. Ja mä olen jo niin iso, ettei raskautta voi peitellä millään, välillä kyllästyttää kun ensimmäisenä musta näkyy maha. Varsinki tuolla koulumaailmassa se mua jotenkin haittaa, en haluaisi kaikkien tietävän. Mä olen vielä tosi miesvaltaisella alalla, mulla on itsellä sellainen olo ettei kukaan ota mua vakavasti kun selitän jotain maha pystyssä. No, minkäs teet.. Kyllä mä odotan ensi kevättä ja tiukkaa diettiä että olo olisi taas vihdoin kevyt!

Mutta nyt suihkuun. Pitäkää mulle peukkuja pystyssä ettei teinit ihan lynkkaa mua! Hauskat päivät kaikille!

Austen

Vierailija
2/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille helmiksille! Kiva saada uusiakin ihmisiä mukaan keskusteluun!

Austen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla laittamaan viestiä, vaikka olenkin alun jälkeen vaan pyöriskellyt taustalla ja lukenut muiden kuulumisia.

Tsemppiä sulle Austen työpäivään! Itse olen amk:ssa opettajana, olen vasta vähän opettanut, nyt syksyllä ja vielä ennen äippä lomaakin on reilummin opetusta. Meillä opiskelijat on jo sen verran vanhempia, että mitään kommenttia tai kyselyitä ei ole tullut raskauteen liittyen. Ja teilauskin hoidettiin jo aikaisemmin (tuli aika rankkaa palautetta mm. kurssimateriaalista yms yms yms). Vaikka opettettava ala on oma, tuntuu silti välillä että enhän mä tiedä mistään mitään kun toiset on parikymmentä vuotta tahkonnut näitä juttuja ja mä tuun suoraan yliopistosta opettamaan. Toisaalta nää vanhemmat opiskelijat osaa olla aika kriittisiä opettajan suhteen + vielä kyselevät kiinnostuneena kaikesta, mihin pitäisi löytyä vastaukset mielellään heti ja selkokielellä. Itse olen kylläkin tässä opetushommassa jotenkin kokenut, että raskaus pikemminkin " suojaa" mua. En jaksa välittää kommenteista ja toisaalta aattelen ettei ne liity välttämättä edes muhun henkilönä vaan esim tähän opetettavaan aineeseen, joka ei kaikille ole niin itsestään selvää (kemia). Että tuskin ne teinit just sua henk.koht siellä inhoaa, koulunkäynti vaan ei taida olla yläaste ikäisillä se päällimmäinen juttu. Ei se aina ole näillä nuorilla aikuisillakaan...

Tulipas pitkälti sepustusta, mut kiva purkaa omia tuntojaan.

Muuten kaikki on sujunu ok, tosin viime aikoina on huomannu että kasvava maha aiheuttaa selkäkipuja, närästystä, hengen ahdistusta yms. Ja mahakin alkaa olla aika mukavan kokoinen...Mut vielä ois reilu kaks kuukautta äitiysloman alkuun, että ei auta kuin huokaista syvään ja jatkaa hommia.

Niin ja oikeestaan mitään hankintojakaan ei ole ehditty tekemään. taloa rakennetaan kovaa vauhtia ja se vie kaiken ajan ja energian. Veronpalutuksista aion kyllä tehdä sijoituksen ja ostaa tulokkaalle ihka uudet vaunut. Tällä hetkellä oon katellu vähän Brioja ja teutonioita, mut pitäis raahata mies vaunukaupoille, kunhan ne rahatkaan nyt ensin tulee. Pehmeään kantokoppaan ainakin olen jo päätynyt, kun sitä talvea on enää niin vähän jäljellä ja toisaalta aika paljon kuljetaan autolla.

Hyviä vointeja ja iloista mieltä kaikille Helmikuisille. Jospa se talvi kohta tulis tänne eteläänkin, kun ilmat jo viilenee.

T:hymuhuuli ja Junior 25+6

Vierailija
4/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas valoisaa! Täällä Oulussa (lienee muuallakin) on nimittäin lunta maassa ja kamala pimeys hieman hellittänyt. Saa nähdä kuinka kauan.

Masuasukas on tosi vilkas, herättää öisin ja eilen sain pienestä kantapäästä kiinni kun survoi sitä kylkiluiden väliin. Isommista lapsista on tosi hauskaa kun tuntevat vauvan liikkeet. Yskät ja nuhat on toivottavasti takanapäin, mutta muuta pientä hankaluutta riittää; liitoskipuja, hiivatulehdusta..:o) Huomenna jälleen neuvola.

Pikkuhiljaa voisi käynnistellä joulutouhuja, käydä lahjaostoksilla , nyt kun vielä jaksaa lyllertää kaupoissa.

Vaunutkin on vielä ostamatta; aikaisemmilla lapsille olleet vaunut on niin rapakunnossa ettei niitä enää kelpuuteta. Kertokaa hyviä ja edullisia yhdistelmävaunuvinkkejä! Tietääkö joku merkistä Emma mitään?

Mukavaa talvipäivää!

Preludi ja rummuttaja 29+0 (ihanaa kohta 30 viikkoo....)

Vierailija
5/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerasti olen lueskellut, mutta päätinpä taas muutaman viikon tauon jälkeen tulla esiin taustalta. Kiva kun on tullut uusia mukaan ja elättelen toiveita josko löytyisi enemmän porukkaa tuusula-kerava-järvenpää alueelta ihan tapaamista ajatellen.Siitä oli jossain vaiheessa puhetta, mutta muutama vaan " löytyi" .

Masuun ei uutta ihmettä.Potkuja tulee ja jo reilusti navan yläpuolella.Nyt tuntuu että on neiti kääntynyt pää alaspäin, kun on tähän asti tuota rakkoa potkinut.

Uusia vaivojakin on ilmaantunut.Vielä viikko sitten en tiennyt mitä on närästys,nyt tiedän! Iltaisin yleensä närästää,mutta Rennie auttaa. Toinen uusi vaiva alkoi eilen...eteenpäin kumartaessa vihloi tuosta navan kohdalta. Onko muilla ollu tällasta vihlovaa kipua. Vähän pelästytti,mutta muistelen että siitäkin on joskus joku kirjoitellut. Ei siis mitään sen vakavampaa...mutta tulihan mainittua.

Minkin eilistä juttua lukiessani tuli mieleen,että jokohan joku helmikuinen saa vauvansa jo tämän vuoden puolella...ei mikään mahdottomuus,mutta tietysti en sitä kenellekään toivo.Minulla ensimmäinen sytynyt keskosena. Tsemppiä Minkille ja toivotaan parempaa...tule kertomaan kuulumisia.

Larppa 26+1

Vierailija
6/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempityksestä kaikille, kävin kokeissa ja tuloksia odotellaan tänään tulevaksi ja huomenna siis äippäpoli klo. 10.20 .

Huh kyllä sitä vähän säikähti että josko sitä tän vuoden puolella jo synnyttää, on vielä varmasti liian pieni ja kun on kuunnellu äitejä joilla on keskosena syntyneitä niin ei se helppoa ole. Täällä meillä jos syntyy alle 30 viikon niin joutuu 150 km. päähän ( meidän kaupungissa ei resurseja hoitaa niin pieniä ) .

Mutta mie nyt lepäilen ja tuijottelen omaa napaa...

minkki 26+

Vierailija
7/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin tuli hetki sitten kun olin ulkona. Josko se talvi tästä alkais vaikka maa ei vielä valkoisena olekaan.

Tampereen tapaamisesta sen verran, että pöytä on nyt varattu. Paikka on siis The Grill ja aika pe 18.11 klo. 16. Minulla valuu kuola jo nyt kun ajattelen mitä herkkuja siellä voin suuhuni ahtaa.

Eilen tuli sitten mielenkiintoinen uutinen. Mies kysäsi ohimennen, että lähtisinkö etelä-Afrikkaan. Ajattelin ensin jotta lomalle, mutta ei kun ihan asumaan. Töissä oli häneltä kyselty josko olis kiinnostusta. Ja onhan meillä!!!!! No eipä vielä juhlita sillä asia on vielä kovin uusi ja vasta suunnittelu asteella, ei ole varmaan tuleeko sinne lähtöä lainkaan. Mutta jos mukavasti käy niin puolen vuoden sisään sinne lähdettäisiin. Johan tätä Suomea on taas tullut reilut 4 ja puol vuotta kateltua ja siinäkin on 4 liikaa :)

Omaan napaan ei mitään ihmeempiä kuulu. Yöt on melko rikkonaisia ja nukun suhteellisen huonosti, otan sitten hiukan takasin päivällä ja torkun pari tuntia.

Esikolla on huomenna valokuvaus ja täytyy katsoa onko hänen valitsemansa vaatteet puhtaana...

Birdy ja NiiloInkeri 25+5

Vierailija
8/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun viimeinkin tuli lunta..

Eilen kävin kaksosia äippäpolilla katsoon ja lääkäri pisti minut sairaslomalle.. Kuulemma näillä viikoilla kaikki kaksosäidit on sairaslomalla että näin :) Mulla ja kaksosilla olo mainio mutta toi työnteko alko kyllä jo rasittaa niin olihan se mukava yllätys kun lääkäri oikein tarjosi enkä itse edes pyytänyt olen nyt sairaslomalla siihen asti että 2.1.2006 alkaa äitiysloma :) Painoarvio oli molemilla 1 kg että siellä sitä topakasti minun vatsassa kasvetaan olivat perätilassa.. Muuten kaikki lapsivesi määrän yms osalta ok.

Vaunut on meillä jo kotona ja kovasti eilen tuossa suunnitelin ikean tilausta hoitopöytä ja pinnasägyt.. Missä välissä muut ovat hankimassa syöttötuolin sillähän ei ole kiirettä..

Vaatteita ajattelin kans katella että mitä tarvis en ole vielä ostanut mitään (huh) äitiyspakkauksia olen käynyt läpi..

Austen tulehan ilmoittelemaan miten päivä meni enpä usko että ne sinua siellä lynkkaavat..

HAUSKAA PÄIVÄÄ HELMIKSILLE!

tikunen ja hupu sekä lupu 26+1 (jee)

Vierailija
9/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä teinien maailmasta. Tuollaisia finninaamaisia paholaisia niistä meidänkin nuppusista sitten joskus tulee :-) Ei vaan, eivät olleet ihan niin pahoja kuin luulin. Ikä ja oma varmuus auttavat, en mene enää niin helposti hämilleni kuin nuorempana. Mutta ei tuo opettaminen kyllä minun alaani ole, hattua täytyy nostaa teille jotka sitä teette.

Birdy, sullahan on mielenkiintoinen elämänvaihe edessä jos Etelä-Afrikkaan lähdette!! Minne päin? Itse olen käynyt Johannesburgissa ja Kapkaupungissa. Rakastuin Kapkaupunkiin kokonaan, aivan mielettömän kaunis paikka! Ja ne viinitilat.... Ilmapiiri oli tosi rento ja mukava, minä viihdyin tosi hyvin. Vaikka onhan siellä tosi paljon ongelmiakin, hurjasti rikollisuutta, AIDS:ia ja muita ongelmia. Kyllä käy kateeksi jos sinne lähdette, mä lähden teille au pairiksi, sopiiko?!

Nyt jalat ylös, tuntuu että ne poksahtaa just kun olen ollut koko päivän seisaaltani. Kääk!

Austen

Vierailija
10/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aamupäivällä eka neuvolalääkärissä käynti tässä raskaudessa. Verenpaine ja pissa oli hyvät. Hb oli laskenut kuukaudessa 142-->113 sormenpäästä mitattuna, joten kävin sitten labrassa mittauttamassa sen kunnolla. Saa nähdä, mikä on totuus, mutta kaipa tässä pitää sitten alkaa rautaa syömään. Tähän asti pärjäsin ilman. Painoa on tullut yhteensä jo 9 kg, mikä kyllä hirvittää mua. Esikoisesta tuli yhteenä 13 kg ja se oli musta sopiva määrä. Ne lähti kaikki imetysaikana pois, mutta jos nyt tulee paljon enemmän, niin osa varmasti jää. Ja sen tiedän, ettei musta ole laihduttamaan ikinä. Olen sellainen herkkupeppu. Ja nämäkin ylimääräiset kilot, mitä nyt on tullut, on tullut tosta jatkuvasta mässäilystä ja liikunnan vähyydestä. Nyt lupaan alkaa liikkua enemmän. Jumpassa onkin kiva käydä, mutta esim. kävelyllä ei, koska alkaa pissattamaan tai pistämään. SF-mitta oli nyt vähän keskikäyrän alapuolella (viimeksi oli keskikäyrän yläpuolella) ja lääkäri halusi, että menen mittauttamaan sen uudestaan 2 viikon päästä, että nähdään, että se käyrä on kuitenkin kasvava. Kun näillä viikolla se kasvaa kuulemma aika paljon ja jos ei kasva, täytyy vauva ultrata. Sydänääniä kuunnellessa vauva potki dopleriin koko ajan niin, ettei sykettä meinattu saada kuulumaan. Lääkäri naureskeli, ettei ole ennen niin vilkasta masuvauvaa tavannutkaan, mikä on musta hassua, kun tämä vauva on oikeasti hirveän rauhallinen mahassa. Sattui vaan saamaan jonkun potkunyrkkeily-kohtauksen tosta doplerista. Syke oli 156. Muillakin kerroilla ollut siinä 150 paikkeilla.

Mulla on ollut pari päivää kurkku kipeä ja nyt tuntuu, että olo on vaan pahentunut. Taidan mennä herättämään esikoista ja jään tonne meidän sängylle makoilemaan. Onneksi mies tulee puolen tunnin sisällä kotiin...

T:Fassiloora

Vierailija
11/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Keski-Pohjanmaallakin saatiin ainakin pari desiä lunta, tosin eipä sitä juurikaan näkynyt iltapäivällä kuin talojen katolla ja auton päällä.

Oli ahdistava päivä töissä tänään...paljon töitä ja sitten kun ei malttanut nousta tarpeeksi usein ylös niin olipa sitten selkä kipeä. Helpotti vasta kun pääsin kotiin ja makuulle.

Asiakkaat ovat todella hupaisia kun näkevät mut isolla mahalla, kaikenlaista kommenttia on tullut!! Suurin osa asiakkaista on miehiä ja monia en ole edes nähnyt pitkään aikaan, käyvät tuomassa kuittinsa kun en ole paikalla (olen nääs firman hommissa myös yhden asiakkaan luona). Noin kuukausi sitten pomo ilmoitti asiakkaille mammalomastani ja tietty monille se on tullut yllätyksenä, osa on ollut jopa järkyttynyt :) Onhan se tietty hankalaa kun on saman henkilön hoitanut asioita kauan ja hän jääkin sitten pois pitemmäksi aikaa. Menee aikaa taas tottua uuteen ihmiseen.

Mä taas odotan innolla lomaani, vaikka kieltämättä työasiat stressaavat, ainakin vielä.

Massuun ei ihmeempiä. Tänään kun makasin sohvalla taisi vaavi olla ihan oikealla puolella kun maha oli ihan toispuoleinen. Tänään olisi terveyskeskuksessa jokin psykologin jutustelu, mutta taidan jättää väliin. Ensi viikolla on sitten samassa paikassa jokin venyttelyjuttu ja sinne menen sitten.

Oli aiemmin jo kyselyä vyötärön ympäryydestä, paljonkos nyt näyttää??? Mulla eilen 104 senttiä eli HUH!

Nyt soffalle :) Toivotaan, että saadaan huomenna edes vähän lunta!

Sasuliini ja hajuherne 28+5

Vierailija
12/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin koiran kanssa puolen tunnin lenkiltä kotiin. Ja selkä on aivan romuna. Jouduin tänään tulemaan bussilla kotiin (kävelyä duunista pysäkille noin vartti) ja sitten toi lenkitys eli ehkäpä noin 45min reipasta kävelyä ja tuntuu kuin selkää piikitettäis puukolla. Oikein leppoisaa... siis miten voikin ihminen kipeytyä pelkästä kävelemisestä?

Duunissa olen jaksanut olla kyllä tosi hyvin. Nyt on töiden puolesta aika hiljaista -hässäkät alkais mun duunien osalta heti vuoden vaihteessa, mutta nyt ne saakin tehdä Joku Muu. Perjantaina siis ensimmäiset sijaiskandidaatit tulossa haastatteluun -täytyy pistää koville ;-D

Tänään meidän HR-tyyppi sanoi, että KELAsta oli soitettu sille -kun mulla siis duuni maksaa 2 ekaa kuukautta täyttä palkkaa- ja oli jotain siihen liittyen kysellyt. Todistettavasti mun paprut on siis otettu vastaan Kelassa, vaikka sieltä ei mitään olekaan kuulunut. Saispa jo sen äitiyspakkauksen hypisteltäväksi.

Mua kans hirvittää ens viikon neuvola ja siellä eteen tuleva punnitus. Vimeksi (21+6) painoa oli tullut jo 6,5kg, joten saas nähdä, joko menee kymppi rikki. Toivottavasti ei. Mä olen jo suunnitellut huolella kevään dieettiä ja kuinka mä jumppaan kotona joka päivä... no, saas nähdä kuin ne suunnitelmat sit baben tultua pitää. Onneksi kaikki ihanat ihmiset lähelläni vakuuttavat, että en ole lihonut lainkaan ja kaikki kyllä lähtee imetyksen aikana. Tunnen siis loistavia valehtelijoita???

Kukas olikaan uskaltautunut mittaamaan vyötärön? Navan kohdalta mittasin just ja sain tuloksen: 97cm!!! Hurjaa!

Larppa75 (menikö nicki oikein?) kyselit niitä Tuusula-akselin ihmisiä tapaamisen merkeissä. Mä asun Vantaalla, mut ei ole mulle mikään vaiva tulla Tuusula-Kerava-Jpää akselin möteen eli täällä ainakin yksi pallomaha ilmoittautuu :-)

Vierailija
13/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli neuvola ja sokerirasitustesti. Painoa tullut jo 15 kg ja vasta 26 viikkoa täynnä. APUA, enkä karkkejakaan syö joka päivä.

Sokerirasitustestin litkukin oli ihan juotavaa, melkein hyvääkin. Sen sai vielä valita haluaako jääkaappikylmänä vai huoneenlämpöisenä, enkä mä ainakaan huoneenlämpöistä sais alas. Saas nähdä mikä tulos siitä tulee.

Onko kellään täällä todettu raskausdiabetestä? Rupesin vaan aatteleen, ett mitäs jos mulla oiskin se, kun vauvan painoarviokin oli 1,5 kg, kun sen pitäis olla vielä alle kilo, ja oon aika pienikokonenkin (ainaski normaalisti).

Mulla ei muuten vieläkään mitattu sf-mittaa, ei oo vielä ikinä mitattu, ne ei varmaan kato sitä tarpeelliseks, ku meillä lääkäri ultraa joka kerta kun on lääkäriaika.

niisku 26+0

Vierailija
14/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tosiaan toi otsikko tälle päivälle! Pallomaha olo jo on! Joku laittoi mahanympärysmittaa. En oo aiemmin koko raskauden aikana sitä mitannut mutta nyt mittasin, oli 99cm! Aika hurja mitta meikäläiselle. Olen meinaan sellainen 160cm tappi ja aika normaali ollut aina. No toivottavasti saan nää ylimääräiset kilot sitten nopsaan sulatettua poies. Kiloja on tullut vajaa 10, en oo vaa' allakaan pitkään aikaan käynyt.

Olettekos muut jo äitiyspakkauksen saaneet? Mä hain sitä aika myöhään ja tänään sain sen sitten postista hakea. Aika poikamaisia ovat ne vaatteet väritykseltään mun mielestä. No sithän ei haittaa jos meille poika tulee, jos tulee tyttö niin tylsä sitä vihreeseen on pukea. Haluisin vaan vaaleenpunaista prinsessa-juttua! =) Hih!! Me ei siis tiedetä kumpi tulee. Mä salaa toivon kyllä tyttöä...ja isukki poikaa..!

Mites teillä muuten on toi äitiyspäiväraha-jutska? Eli minkä vuoden verotuksen mukaan on laskettu? Mä olin aivan varma että menee vuoden 2004 mukaan. Tänään tuli päätös mulle sitten siitä ja se onkin 2003 vuoden verotuksen mukaan!! Siis, täh?! Mulla on jotain kyllä nyt mennyt pahasti ohi tosta jutusta. (Fiksummat saa valaista mua tässä asiassa!) Mun mielestä ne kelassakin sanoi että juu, juu 2004 vuoden mukaan. Aion kyllä huomenna selvitellä tätä. Mulla on sitä paitsi tulotkin ollut isommat vuonna 04 kun 03.

Saiskohan sitä saikkuu kun supistelee jatkuvasti pitkin päivää? Ei vielä oo niin kivuliaita mutta inhottavan tuntuisia kuitenkin. Niitä tulee vaikka vaan seisoisin enkä oikein tee mitään. Olen töissä myymälässä jossa joudun seisomaan/kävelemään melkein sen 8h/päivä. En kyllä kauaa enää kestä, jalat on aivan rikki ja supisteluja siis tulee monta kertaa päivässä. Mulla on neuvola vasta parin viikon päästä, pitäisköhän siihen asti jaksaa sinnitellä?

Hyviä vointeja kaikille!!

Kisu + nappula rv 28+5

Vierailija
15/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha on tosin muuttanut jo malliaan sitten viime mittauksen. Painoa on tullut lisää noin 7 kg. Ja rv:than on siis 28+4, muistaakseni...

Auringonkukka80 eilen mainitsi siitä äitiyspakkauksesta ja sen muuttumisesta. Minä puhuin joku aika sitten siitä, että se " muutos on nähtävissä" kelan sivuillakin. Sillä tarkoitin sitä, että tuossa raskauden alkupuoliskolla kun kävin katselemassa äitiyspakkauksen kuvia, niin silloin siellä oli kuvissa eri vaatteet kuin nyt.

Meillä vauva potkii vielä vähän joka suuntaan. Tai veikkaan, että potkimisen lisäksi taitaa oletettu pikkuemäntä antaa myös nyrkkiä. Tänään tuntui ekaa kertaa potkut ihan " katossa" tai näin ainakin olin tuntevinani. Ja tuossa puolisen viikkoa sitten ensimmäistä kertaa osuttiin kylkiluuhun monon kanssa. Olen sitä mieltä, että tiitti on pää alaspäin. Viimeksi neuvolassa se ainakin oli niin, vaikka olikin vielä vinossa. No, vieläpä se mahtuu siellä joten kuten kääntyilemään.

Meille ei ole tehty yhtään painoarviota. Saas nähdä, saataisiinko sellainen seuraavalla kerralla. Synnytystä en ole kamalasti vielä miettinyt. Jotenkin näin ensikertalaisena siitä ei vielä ainakaan ole osannut huolehtia. Sitä synnytyssairaalan esitietolomaketta varten ollaan koitettu nimiä pähkäillä, mutta muuten synnytys tuntuu vielä melko kaukaiselle. Ja sitten tosiaan kun kokemusta ei ole, niin ei osaa kamalasti mitään toivetakaan tässä kehittää.

Joo, nyt jos vielä reipastuisi ja ompelisi pari lisäimua iltansa ratoksi, kun mies on pelaamassa sählyä.

Hyvät yöt helmille!

Vierailija
16/16 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

En ole ennen kirjoitellut helmisimpukoihin, mutta sitäkin ahkerammin lueskellut muiden kirjoituksia.

Larppa75, minä myös olen Tuusula-Kerava-Järvenpää -akselilta, ja kiinnostunut tapaamisesta. Nimimerkistäsi päätellen olen pari vuotta sinua nuorempi, ja ekaa vauvelia odotellaan.

t: Napero-06