Mammat, vinkatkaa mulle auto! Kriteerit:
-viisiovinen, ei porrasperäinen
-mielellään 2005-eteenpäin, mutta ei ehdoton
-kilometrejä mielellään säädyllisesti
-pikkuautojen kokoluokasta mielellään, mutta niin että vähintään matkarattaat sopii auton perään
Kuskattavana yksi lapsi ja ajoa työmatka 20km suuntaansa päivittäin hiljaista maantietä ja lisäksi satunnaista kaupunkiajoa.
Ja hintaluokka max 7000€, mielellään n. 6000€.
Millä autolla täällä väki ajelee??
Kommentit (14)
Peugeot 307
http://www.nettiauto.com/peugeot/307/4598149
tai Citroen C4
http://www.nettiauto.com/citroen/c4/4458397
meinaan vain kun citikkaa ja pösöä vinkkaavat hankkimaan. Olen kuullut paljon pahaa ranskalaisten autojen vikaherkkyydestä.
WV Polo tai Ford Fiesta tulisi itselleni mieleen noilla antamillasi spekseillä.
Nettiauton sivut vaan sauhuavat täällä :) Täytyy myöntää, että en itse autoista mitään ymmärrä, mutta konsultoin sitten autoista enemmän tietävää kunhan olen ensin kartoittanut vaihtoehtoja. Citroen C3 miellytti silmää, mutta ulkonäköä tärkeämpää on auton toimivuus ja toiminnallisuus meidän tarpeissa.
On muuten tosi tilava ja kätevä auto, luotettava ja muunneltava. Ketterä. Suosittelen sullekin.
meinaan vain kun citikkaa ja pösöä vinkkaavat hankkimaan. Olen kuullut paljon pahaa ranskalaisten autojen vikaherkkyydestä.
WV Polo tai Ford Fiesta tulisi itselleni mieleen noilla antamillasi spekseillä.
mulla on vm 2005 C3 ja se on toiminut erittäin hyvin, olen tyytyväinen tuohon autoon.
Mahtuuko Citroen C3:n perään matkarattaat? Taikka saatika jopa tavalliset rattaat vaikka renkaat irroitettuna?
Ne kun ajaa tuhottomat määrät eikä suurin osa edes näytä olevan merkkiuskollisia.
Kaikkien mielipide on että Citikka on todella hyvä ja miellyttävä ajolle mutta taksarit järjestäen vaihtaa pois kun 200.000km on mittarissa. Kun ei siitä ole kuin haittaa ja isoja murheita sen jälkeen
Niin ja aina tulee niitä jotka tulee puolusteleen että HEIDÄN autolla on ajettu niin ja niin paljon ja se toimii niin ja niin hyvin. Mutta kun puhutaan yleisellä tasolla mitä on autojen laatu niin Citikat on 2ootkm:n jälkeen pelkkää skeidaa.
Sama on Renujen kanssa.
AP: jos etit autoa jolla olis edes jonkun verran kilometrejä ja käyttöikää jäljellä niin valitse nyt hyvä ihminen jokin muu kun Renu tai Citikka.
Onhan muitakin merkkejä vaikka kuinka: Audi, Opel, Ford, Mersu, Bemari, Volvo, Toyota...
Mä ite ostaisin vähän kalliimman hintaluokan auton tai tinkisin vuosimaalista tai ajokilometreistä..
Mun motto on köyhänä pakko olla että köyhä ei voi ostaa halpaa.
Ja jokainen tietää että halvalla ei saa kun murheita itelleen.
olet kuullut, mutta onko kokemusta?
mulla on vm 2005 C3 ja se on toiminut erittäin hyvin, olen tyytyväinen tuohon autoon.
Mun automerkit kun rajoittuu listaan Nissan, Mazda, Ford ja VW. Kavereilta/tutuilta/töissä olen siis kuullut, että vähänkin enemmän ajetuissa ranskalaisissa on jos jonkinmoista vikaa. En tarkoita, etteikö muillakin merkeillä olisi vikoja, mutta selvästi enemmän olen kuullut näistä merkeistä.
Ne kun ajaa tuhottomat määrät eikä suurin osa edes näytä olevan merkkiuskollisia.
Kaikkien mielipide on että Citikka on todella hyvä ja miellyttävä ajolle mutta taksarit järjestäen vaihtaa pois kun 200.000km on mittarissa. Kun ei siitä ole kuin haittaa ja isoja murheita sen jälkeen
Niin ja aina tulee niitä jotka tulee puolusteleen että HEIDÄN autolla on ajettu niin ja niin paljon ja se toimii niin ja niin hyvin. Mutta kun puhutaan yleisellä tasolla mitä on autojen laatu niin Citikat on 2ootkm:n jälkeen pelkkää skeidaa.
Sama on Renujen kanssa.AP: jos etit autoa jolla olis edes jonkun verran kilometrejä ja käyttöikää jäljellä niin valitse nyt hyvä ihminen jokin muu kun Renu tai Citikka.
Onhan muitakin merkkejä vaikka kuinka: Audi, Opel, Ford, Mersu, Bemari, Volvo, Toyota...Mä ite ostaisin vähän kalliimman hintaluokan auton tai tinkisin vuosimaalista tai ajokilometreistä..
Mun motto on köyhänä pakko olla että köyhä ei voi ostaa halpaa.
Ja jokainen tietää että halvalla ei saa kun murheita itelleen.
Mulla berlingo jolla paukutettu 360t km, eikä mitään ongelmia. Ap, älä ikinä osta toyotaa! Ranskalainen on paras
mutta ne maksaa paljon enemmän. Mulla vanha corolla, eikä ole 6 vuoteen yhtään isoa remppaa tehty. Suosittelen!!
mutta ne maksaa paljon enemmän. Mulla vanha corolla, eikä ole 6 vuoteen yhtään isoa remppaa tehty. Suosittelen!!
En nyt varsinaista eipäs juupas-kisaa tästä ois halunnut vaan ihan konkreettisia malli-vinkkejä noiden kriteerien perusteella. Paha lähteä kahlaamaan kaikkia tuon kokoluokan autoja nettiautosta, ikähän siinä menisi. Paljon ei ole apua siitä, jos joku sanoo että osta ranskalainen ja toinen sanoo että älä osta :/
Kiitti niistä muutamista vinkeistä joita on tullut, lisää saa laitta :)
Ne on jo uutena aika vikaherkkiä, saati sitte vanhana. Samaa ritsasarjaa noitten ranskalaisten kanssa. Osta Volkkarin Polo, tai Golf, myös Opel Corsa ja Astra on hyviä, sekä Nissanit.
Mun mies on auto inssi ja se sanoo aina, että ranskalaiset tekee hyvännäköisiä autoja, mutta niitten tekniikka ei kestä pohjolassa.
Mulla oli sellainen pari vuotta ja olin oikein tyytyväinen autoon.