Kun ei ole yhtään omaa rahaa
Mieheni on yrittäjä. Saa kuukaudessa kaikkien verojen yms.jälkeen n.2600-3000€. Itse olen pitkäaikaistyötön. En saa työmarkkinatukea miehen takia. Minulla ei ole yhtään rahaa. Sairauksien takia en voi tehdä fyysisesti raskaita töitä siis siivousta tms. Opiskelut eivät vaikeiden oppimisvaikeuksien takia onnistu. Olen useasti yrittänyt ja montaa eri alaa. Ikää jo 39v. Mitä teen?
Kommentit (7)
Itse olen samanlaisessa tilanteessa enkä keksi enää muuta vaihtoehtoa kuin ruveta potemaan masennusta ja sitten yrittää eläkkeelle.
Se jolla on rahaa on velvollinen elättämään toista, jos toinen ei esim. sairauden takia kykene töihin.
Mun mielestä vaikka toinen maksaisi asumismenot ja ruuan, niin olisi se ihan kohtuullista antaa vähän käyttörahaakin.
Ja tämä suhteutettuna perheen tuloihin ja menoihin.
Jos ei anna, ala keräämään pulloja ja anna lähiympäristön ja suvun ymmärtää, että joudut pakosta tekemään niin.
Koeta saada edes silloin tällöin jotain pätkätöitä jotka ei rasita terveyttäsi liikaa.
Jos mies ei anna yhtään rahaa, niin ota ero. Jos ei ole avioehtoa saat puolet miehen omaisuudesta.
jos ei saa mistään yhtään rahaa. Nykyaikana ei enää voi vaatia puolisoa elättämään. Kyllä yhteiskunnan pitää elättää putoavat yksilöt siviilisäädystä riippumatta.
ei aikas hyvistä tuloistaan huolimatta tue sinua taloudellisesti eikä ole valmis jakamaan omaisuuttaan kanssasi? Jos työttömyys ei ole oma valinta ja asennekysymys (tyyliin "en mä jaksa mitään töitä tehdä, kun ukko elättää), niin luulisi että jokainen puolisoaan rakastava kumppani haluaisi jakaa omastaan niin, että peruselinkustannusten lisäksi puolisolla olisi myös jonkun verran käyttörahaa...
Sinähän et saa tukia nimenomaan liittosi takia. Jos mies ei välitä sinun hyvinvoinnistasi, eroa. Sitten saat omaa rahaa kunnalta.
Nykyaikana varsinkin kun koko hyvinvointiyhteiskunta on romuttumassa täytyykin huolehtia omistaan.
Jos ei olla valmiita huolehtimaan toisistaan, on avioliittokin aika turha.
hän osa-aikahoidossa on 3,5v. Rahaa jää laskujen jälkeen n.1000€/kk. Omat tilit ap.
Miten paljon teillä jää käyttörahaa?
Onko teillä omat vai yhteinen tili?
Miehesi voisi siirtää tilillesi esim. 500 euroa kuussa omiin menoihisi.
Jos se ei miehestä kuulu asiaan, on parisuhteessa jotain korjattavaa muutenkin. Yksin asuessahan saisit työmarkkinatuen, asumistuen ja tarvittaessa toimeentulotukea.