Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että migreeni jää lievänä "päälle"? Eilen oli kohtaus, nyt

Vierailija
29.02.2012 |

edelleen toispuoleista tuntemusta. Levossa ei juuri huomaa, mutta heti liikkeelle lähtiessä alkaa jyskyttää. Lääkettä ei ole tarvinnut tänään ottaa.

Tähän asti migreenikohtaukseni ovat olleet kovia ja aina selkeästi alkaneet ja loppuneet. Eilinen kohtaus oli tavallista lievempi, johtuuko tämä päälle jääminen siitä? En myöskään eilen ehkä ottanut riittävästi lääkettä kohtauksen alussa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee lievänä kipuna, että ihan normaalia ainakin mulle.

Vierailija
2/13 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eilen ja tänään pystynyt. Usein kovan kohtauksen sattuessa joudun petipotilaaksi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pahimmillaan ollut 8 viikon migreeni kun se tosiaan jäi päälle ja olin raskaana. Hoitovaihtoehtoja alkuraskauden takia oli niin vähän, että 8 viikkoa tosiaan särki pää :(

Jää se toisinaan vieläkin ns. päälle mutta silloin otan yleensä parina peräkkäisenä päivänä kohtauslääkkeen + ison annoksen kipulääkettä + kortisonia jota olen tätä varten neurologilta saanut.

Vierailija
4/13 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke auttoi pariksi tunniksi, mutta sitten kipu palasi. Näköjään oli virhe, kun vieläkin särkee...

ap

Vierailija
5/13 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskasta se tosin on mutta pakko vaan pystyä ja kun tietää että lääke ei auta ja huilaaminen ei auta niin ei auta muu kuin kärsiä =(

Ja sama juttu mulla jos oikeen kunnon kohtaus tulee en pysty varvastanikaan liikuttamaan, hengittäminenin sattuu...

Onneks nyt viime aikoina on kunnon kohtauksia ollut vähemmän mutta vastaavasti noita ärsyttäviä lieviä paljon paljon enemmän =(

T:2

Vierailija
6/13 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke auttoi pariksi tunniksi, mutta sitten kipu palasi. Näköjään oli virhe, kun vieläkin särkee...

ap

eli en ees ota lääkettä enää kun se on aivan turhaa

T:2

Vierailija
7/13 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä se on vuosia tietyn kaavan mukaan ja sitten muuttuu ja eri kohtauksetkin voi olla aivan erilaisia. Välillä on hyvä käydä lääkärillä, jos oireet muuttuvat kovasti - voi ollakin kyse muusta kuin migreenistä.

Vierailija
8/13 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälääke auttaa varsinaiseen migreenikohtaukseen. Sen jälkeen jää "tavallinen" päänsärky, joka tuntuu toispuoleisena silmän päällä ja kovenee liikkuessa (varsinkin pään heilutuksista ja muista pään liikkeistä). Tähän "jälkisärkyyn" auttaa tavallinen ibuprofeiini 400 mg.

Vierailija
9/13 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan särkyyn yhtä aikaa 1 g:n parasetamolia ja 800 mg ibuprofeenia, mikä hellittää kipua sen verran, että pystyn hätäisesti töitä tekemään.

Vierailija
10/13 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on kyse jännityspäänsärystä (niska-hartiat jumissa). Se tekee pidemmän päälle migreenin.

Otan sekä täsmälääkkeen, että relaksantin. Sillä menee. Pahimman migreenikohtauksen jälkeen lisää relaksanttia ja ehkä vielä seuraavana päivänä relaksanttia. Tällä yleensä hoituu.

Jos ei ota tätä tuplalääkitystä, niin monen viikon särky-migreenikierre siitä seuraa.

Vierailija
11/13 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eka varottelee, tokana kohtaus ja kolmantena pvänä jälkisärkyä.

ja kaameaa olla töissä noina päivinä.

Vierailija
12/13 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen päivällä ajattelin, että otan kunnon cocktailin ja pääsen särystä eroon. Lääkkeet auttoivat taas hetkeksi. Minulla oli silmälääkäri, jonne mennessäni kipua ei ollut, mutta tullessa sitäkin enemmän, kiitos kirkkainen valojen.

Iltaa kohti tilanne rauhoittui taas, mutta nukkumaan mennessä jyskytys palasi ja on kestänyt tänne asti. Aamulla otin taas lääkkeitä, jotka auttoivat hetkeksi. Nyt en aio ottaa enää mitään. Särkeköön nyt sitten urakalla minkä särkee. Olo ei ole sietämätön, mutta ei hyväkään. Pystyn hoitamaan rauhalliset arkiaskareet, mutta liikkuminen pahentaa särkyä heti, samoin kovat äänet ja hajut.

Itkettää, kun minulla on neurologin määräämä estolääkityskin ja silti vain näitä kohtauksia tulee. :( Onneksi sentään harvemmin kuin ennen. :(

Vierailija
13/13 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vaihtaa tyyliään vuosien varrella siksi lääkitystäkin voi joutua sorvaamaan. itsellä on auttanut pitkittyneisiin kohtauksiin pitkäkestoinen migreenilääke. Rinnalla nopea täsmälääke myös. ja kannattaa heti alkuunsa ottaa lääkettä kunnolla, pääsee helpommin kohtauksesta yli.näin ohjeisti neurologi mua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme