Karkauspäivä - saako nainen kosia?
No, itse en viitsi. En niinkään vastusta sitä, etteikö nainen saisi kosia miestä (oli mikä päivä vuodessa tahansa), mutta olen miettinyt miten kanssasisaret uskaltavat. Monestihan se nainen on muutenkin innokkaampi sitoutumaan kun mies vielä hohhailee.
Monesti puhutaan että mies kyllä kosii kun on valmis ja rakastaa naista tarpeeksi. Siksi tuntuisi että jos minä kosaisen, en tavallaan voi koskaan olla varma miehen tunteista kun hän ei itse päässyt esittämään kysymystä valitsemanaan ajankohtana.
No, yhteiseloa takana kolmisen vuotta, ei kai tässä vielä kiire ole?
Kommentit (41)
Kyllä mä halusin naimisiin ja menin naimisiin miehen kanssa. Sitä ennen oli pari avoliittopelleä, jotka roikkui vielä äidin tississä ja pelasi jotakin lapsellisia tietokonepelejä päivät pitkät. Mitä niillä runkkareilla olisi tehnytkään? Ei mitään.
Miksei aikuiset saa pelata? Miten ilmenee äidin tississä roikkuminen?
Taidat olla avoliitossa.
Mutten silti tajua mihin pelaaminen vaikuttaa. Avopistakaan ei ole koskaan ollut ongelmia.
Kyllä mä halusin naimisiin ja menin naimisiin miehen kanssa. Sitä ennen oli pari avoliittopelleä, jotka roikkui vielä äidin tississä ja pelasi jotakin lapsellisia tietokonepelejä päivät pitkät. Mitä niillä runkkareilla olisi tehnytkään? Ei mitään.
Taidat olla avoliitossa.
Mutten silti tajua mihin pelaaminen vaikuttaa. Avopistakaan ei ole koskaan ollut ongelmia.
Et tietenkään tajua. En minäkään tajunnut, kun olin runkkaripaskojen kanssa avoliitossa. Sen tajuaa vasta jälkikäteen, kun on avioitunut oikean miehen kanssa.
Taidat olla avoliitossa.
Et tietenkään tajua. En minäkään tajunnut, kun olin runkkaripaskojen kanssa avoliitossa. Sen tajuaa vasta jälkikäteen, kun on avioitunut oikean miehen kanssa.
että mies lopettaa pelaamisen sillä sekunnilla kun on naimisiin menty. Eikä pidäkään, miksi pitäisi? Pelaanhan minäkin niitä pelejä. :D Hyvin provoat, mutta onhan tuo jo rimanalitus yhdistää pelaaminen "runkkaripaskuuteen".
miten miehenne ovat suhtatuneet kosintaan? Vai eikö sillä ole niin väliä?
Mies istui keittiön tuolilla kun tulin töistä ja iskin kukkapuskan kouraan ja kysyin, että meetsää mun kans naimisiin kun nyt on karkauspäivä, vai ostatko hamekankaan. Mies hymyili leveästi ja yllättyneenä ja sanoi, että totta helvetissä suostuu kuin noin hyvännäköinen mimmi kosii.
Toukokuussa meidät jo vihittiin. Siitä on 16 vuotta aikaa ja parin kuukauden päästä siis vietämme 16v hääpäivää.
Avioliitosta oli puhuttu satunnaisesti siihen tyyliin, että "mennään varmaan sitten joskus naimisiin ja olishan niiden lastenkin parempi syntyä avioliitossa" jne.
Varasin sit pöydän hyvään ravintolaan ja pääruoan ja jälkiruoan välissä kosin. Mies alkoi itkeä (järkytyksestä ;) ?) ja sanoi tahtovansa. Naimisissa oltu nyt pari vuotta.
että olivatko edes miettineet itse kosivansa?
Kymmenen vuotta yhteistä taivalta takana, mutta ei aikomustakaan muuttaa yhteen tai avioitua.
ettei naimisiin mennä. Ainakin itse odotan, että mies tulee töistä kangaskaupan eikä kultasepän kautta kun aamulla töihin lähtessä kosin :)
Taidat olla avoliitossa.
että mies lopettaa pelaamisen sillä sekunnilla kun on naimisiin menty. Eikä pidäkään, miksi pitäisi? Pelaanhan minäkin niitä pelejä. :D Hyvin provoat, mutta onhan tuo jo rimanalitus yhdistää pelaaminen "runkkaripaskuuteen".
Älä laita sanoja suuhuni. Pelaaminen ei ollut pointti, vaan se, että nämä avopuolisoni olivat äidin tississä roikkuvia runkkaripaskoja, jotka pelasivat päivät pitkät lapsellisia tietokonepelejä. Onneksi löysin itselleni oikean miehen näiden teini-ikäisen tasolle jääneiden jälkeen.
Taidat olla avoliitossa.
Älä laita sanoja suuhuni. Pelaaminen ei ollut pointti, vaan se, että nämä avopuolisoni olivat äidin tississä roikkuvia runkkaripaskoja, jotka pelasivat päivät pitkät lapsellisia tietokonepelejä. Onneksi löysin itselleni oikean miehen näiden teini-ikäisen tasolle jääneiden jälkeen.
Vai miten tämä nyt tähän liittyy? Mulla tais mennä sun jutun ydin ohi :)
Taidat olla avoliitossa.
Vai miten tämä nyt tähän liittyy? Mulla tais mennä sun jutun ydin ohi :)
Mieti sitä sitten loppupäivä.
Liekö noussut väärällä jalalla vuoteesta vai onko nykyinen siippakin "runkkaripaska".
Liekö noussut väärällä jalalla vuoteesta vai onko nykyinen siippakin "runkkaripaska".
tätä loppupäiväksi mietiskelemään :) vaan mietiskelen tässä nyt miten ja millä sanoilla kosin illalla ....
koska naisella on pienet aivot, eikä nainen siksi kykene tekemään näin suuria päätöksiä. Ainoastaan mies osaa arvioida, kannattaako pariskunnan avioitua vai ei.
Samasta syystä nainen ei saa kieltäytyä, jos häntä kositaan. Poikkeuksena vajaavaltaiseksi julistetut miehet, joiden kosinnasta nainen voi kieltäytyä omankin harkintansa mukaan, ellei hän voi konsultoida asiasta esimerkiksi isäänsä tai veljeään.
AV-PALSTALTA ON LÖYDETTY VIESTI, JOKA EI LIITY KETJUN AIHEESEEN JA SIINÄ SANOTTIIN RUMA SANA. NYT JUTTU ILTAPÄIVÄLEHTEEN.
[quote author="Vierailija" time="29.02.2012 klo 10:12"]
Kyllä mies kosii jos se tosissaan haluaa sut vaimokseen :)
[/quote]
Kyllä nainen kosii jos se oikeasti haluaa olla miehen kanssa.
Ei ole mitään syytä miksi miehen pitäisi olla se joka ensiksi iskee ja sitten vielä joutuu kosimaan. Nainen vaan istuu ja odottaa
[quote author="Vierailija" time="29.02.2012 klo 10:54"]
Meillä mies on innokkaampi sitoutumaan kuin minä, ja "pelkään" että hän pian kosii (yhteiseloa takana vajaa kaksi vuotta). Olisi parempi jos kosiminen olisi tasapuolisesti kumman tahansa hommaa, näin mieskään ei tuntisi sitä velvollisuudekseen.
Meidän kohdalla siis tilanne se, että mies varmasti ilahtuisi jos minä kosisin (vaikka siinä menisikin vähän kauemmin, koska silloin hän voisi ainakin olla varma että haluan naimisiin) mutta ei luultavasti edes ajattele sitä mahdollisuutta juurikin siksi että se on "miesten hommaa". Ja minä mielelläni kosisinkin, mutta sitten vasta kun olen itse siihen valmis.
Jos niin alas on vajottava niin siitä vaan.. Kyllä mies kosii jos se tosissaan haluaa sut vaimokseen :)
Miksi olet miehen kansssa jos et halua hänen kanssa naimisiin? Eihän siinä ole mitään järkeä. Tiedät minkälainen ihminen hän on. Joko haluat viettää hänen kanssa loppuelämän tai et. Jos haluat mene naimisiin ja jos et niin eroa. Ei se miettimällä parane.
[quote author="Vierailija" time="29.02.2012 klo 11:25"]
[/quote]
Yleensä naiset jäävät siihen tissiin kiinni. Suurin osa naisista on jatkuvasti yhteydessä vanhempiinsa. Harva mies tapaa enää 30 + vanhempiaan kuin muutaman kerran vuodessa. Naiset taas juoksevat jatkuvasti vanhempiensa luona, mikä on sairasta. Sama on sisarus pelleily. Sisko on sisko ei kaveri. Kaverit on erikseen.
Tietokonepelejä pelaa erittäin iso osa ihmisistä. Ei se ole sen lapsellisempaa kuin katsoa telkkaria tai kirjotella jonnekkin Facebookiin
AV-PALSTALTA ON LÖYDETTY VIESTI, JOKA EI LIITY KETJUN AIHEESEEN JA SIINÄ SANOTTIIN RUMA SANA. NYT JUTTU ILTAPÄIVÄLEHTEEN.
Taidat olla avoliitossa.