Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko teidän mielestä liian laiha?

Vierailija
28.02.2012 |

Ärsyttää, kun aina kaikki sanoo et oon liian laiha ja et mulla olis syömishäiriö, mut kun ei ole. Oon 26v ja tällanen kirppu 165cm pitkä ja 47kg. Mun mielestä ihan normaalipainoinen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan laiha, ihan selvästi alipainoisen puolella. Niin että vaikka et olisi syömishäiriöinen, minäkuvasi on pielessä, jos pidät itseäsi normaalipainoisena.

Terveysriskithän tuolla painoindeksillä ovat jo samat kuin merkittävässä lihavuudessa, ravintoaineista voi olla puutteita jne. Mutta jos oikeasti pyrit syömään runsaasti ja monipuolisesti, niin eihän siinä sitten mitään.

Vierailija
2/14 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan laiha, ihan selvästi alipainoisen puolella. Niin että vaikka et olisi syömishäiriöinen, minäkuvasi on pielessä, jos pidät itseäsi normaalipainoisena.

Terveysriskithän tuolla painoindeksillä ovat jo samat kuin merkittävässä lihavuudessa, ravintoaineista voi olla puutteita jne. Mutta jos oikeasti pyrit syömään runsaasti ja monipuolisesti, niin eihän siinä sitten mitään.

Jos kerran tunnet olosi terveeksi ja tiedät, ettei sinulla ole syömishäiriötä (kyllä, syömishäiriöinen tietää sen, vaikkei myönnäkään kuin ehkä netissä;) ), niin mun mielestä sulla ei ole mitään hätää.

Tuleeko menkat? Ei siitä alipainosta aina ole haittaa.

Minä olen 162cm ja 42kg.(bmi 16,0) En NÄYTÄ sairaalta, enkä sitä ole. Lääkärikään ei ollut huolissaan painosta eikä käskenyt sitä nostaa. Mitä sitten, vaikka rasvaa olisikin vähemmän jos kroppa toimii kunnolla. Eri asia, jos yhtäkkiä laihduttaisi 10kg alipainoon, silloin usein jää menkatkin pois.

Mutta kun elimistö on tottunut tähän, niin no problem!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 160cm/50kg ja helposti tästä lähtisi vielä jokunen kilo enkä sittenkään näyttäisi liian laihalta. En usko että näytät miltään rimpulalta.

Vierailija
4/14 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 160cm/50kg ja helposti tästä lähtisi vielä jokunen kilo enkä sittenkään näyttäisi liian laihalta. En usko että näytät miltään rimpulalta.

olet normaalipainoinen. Ap:n on vain vähän yli 17 ja se ei ole enää normaali.

Vierailija
5/14 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

168 cm ja painan 49 kg. Hoikka olen ja "kevyen" näköinen mutta en luurako. Ikää on 34 vuotta ja kaksi lasta. Raskausaikana olen painanut enimmillään 56 kg ja lähes heti synnytyksen jälkeen on paino pudonnut 50 kiloon. Saan syödä mitä haluan, enkä liho, vaikken harrastaisi liikuntaa (tai ainakin nuorempana oli näin). Nykyään liikun kohtuullisesti. Kevuiden ihmisten tapaan minullakin on ongelmana normaalia hauraampi luusto, joten huolehdi sinäkin, että saat extra annoksen kalkkia ja d-vitamiinia sekä luustoa rasittavaa liikuntaa.

Vierailija
6/14 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viitisen vuotta sitten kun itsellä oli anoreksia ja painoin 45 kg ( 166 cm) jouduin sairaalaan sisään. Lähtöpainoni oli 63 kg.

Eli siinä osviittaa...

Vierailija
7/14 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muistan ajan, jolloin painoinkin saman verran. En ollut mitenkään liian laiha silloin.

Nykyään painan 67 kg, ja haaveissa olisi saada edes kymmenen kiloa pois tästä. Normaalipainonani olen aina pitänyt 47-57 kiloa. Olen painanut joskus myös 44 kg, ja silloin olin liian laiha enkä nauttinut tilanteesta.

Vierailija
8/14 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 ja 50 et ole laiha! mieti tuota joka painaa 42. 50 kiloa ihan tavallinen paino sun mittaiselle lyhyellä ihmiselle

Vierailija
9/14 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi 16, eikös syömishäiröiset just kiellä sen häiriön?

Vierailija
10/14 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi 16, eikös syömishäiröiset just kiellä sen häiriön?

kuuluu syömishäiriöön, ei tajua näyttävänsä laihalta, vaikka on laiha. Eikä noilla mitoilla voi olla mitään muuta kuin liian laiha.

Vierailija
11/14 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/14 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen 170cm/51kg, 35v ja yksi lapsi. Ja ei, en ole syömishäiriöinen. Nuorena (alle 20v) olin anorektikko ja silloin painoin 43kg. Pelkkä paino ei kerro mitään, ja saman pituisilla ihmisillä voi olla ihan erit "luonnolliset" painot.

Vierailija
13/14 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

just samoissa mitoissa. Söin hyvin, mutta urheilin sitäkin enemmän. Liikaa ei ollut missään, mutta olen hyvin siroluinen joten en ollut niin kuiva kuin joku muu saman mittainen olisi siinä painossa.

Lähipiiri oli huolestunut painostani, vaikka en sitä itse kokenut ongelmaksi. Nyt kolmen lapsen saamisen jälkeen painan 56kg ja vyötäröllä on makkarroita. Syön kiireessä paljon epäterveellisemmin ja liikun vähemmän. Kukaan ei huomauttele ulokonäöstä, mutta varmaan en ole sen terveempi nyt kuin silloinkaan.

Vierailija
14/14 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koko nuoruuteni ja varhaisaikuisuuteni suurinpiirtein samoissa mitoissa (170cm ja 48 kg).

Söin suorastaan runsaasti, mutta paino ei noussut. Vasta nyt, kahden lapsen ja 40 ikävuoden jälkeen, minulle on alkanut kerääntyä massaa.

Jos syöt normaalisti, ei sinun tarvitse huolehtia muiden sanomisista.

Me ihmiset olemme niin kovin erilaisia.

Olet hyvä sellaisena kuin olet.