Raskaus ja valeriaana
Hei,
onko kukaan käyttänyt raskausaikana valeriaanavalmisteita unettomuuteen? Pakkauksessa sanotaan, että raskausden ja imetyksen aikana keskusteltava lääkärin kanssa. Olen Unihiekka-nimistä valmistetta käyttänyt joskus lääkärin ohjeen mukaan imetysaikana, mutta olen nyt raskaana ja unettomuus on alkanut vaivata. Olen kyllä menossa neuvolalääkärin juttusille muutaman viikon päästä, mutta uniongelmat ja pieni lapsi verottavat voimia kovasti ja haluaisin jotain apua nyt.
Olisiko jotain muita neuvoja unettomuuden luonnonmukaiseen hoitoon? Nukahdan kyllä illalla, mutta herään yöllä 01-03 välillä ja saatan valvoa siihen asti, kun lapsi herättää seitsemän aikaan.
Kommentit (3)
joten ei lääkärikään voi siihen mitään sanoa. Itse en suosittelisi.
Hei!
Itsekkin olen raskaana ja olen selvittänyt asiaa.
L-teaniini taitaa olla ainut esim. AntiTress mitä voi käyttää raskauden aikana kylläse itellä ainakin välillä auttaa kallis vaan on muidenkin valmistajien tuotteita kyseistä tuotetta. Minä kerkesin käyttää melatoonia kunnes oli neuvola aika ja lääkäri kielsi käyttämästä ei kuulemma sais käyttää mitään, mutta luin l-teaniinista ei haittavaikutuksia ja voi käyttää raskaana ollensaan. :) Pitää käydä ostamassa.
käytin, mutta en kokenut sen olevan juurikaan avuksi. Sain sitten lääkäriltä kunnon lääkkeitä, auttoin kyllä nukkumaan, mutta aamulla tokkurainen olo :/
Tsemppiä öihin, unettomuus on kamalaa!