Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä päin suomea et misään tapauksessa ainakaan haluaisi asua?

Vierailija
28.02.2012 |

Minä en asuisi pääkaupunkiseudulla.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiin, Rovaniemelle, Tornioon, Joensuuhun,Mikkeliin, Seinäjoelle tai Poriin nyt ainakaan.

Kuitenkin mihin tahansa noista mieluummin kuin helsinkiin tai sen lähiympäristöön. Asuin Hesassa 15 vuotta ja siitä voi sanoa että ainakin 10 liikaa.

Vierailija
22/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

HKI, Turku, Oulu. Ei ikinä noihin - sitäpaitsi suhteessa kalliimpaa asumista kuin muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa ympäri maatamme olen ehtinyt asua ja suurimmassa osassa voisin asua jos pitäisi.

Vierailija
24/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Seinäjoki on yksi iso no-no.

Mikäs vika seinäjoessa on? kasvanu viime vuosina,kävin siellä pitkästä aikaa ja kovasti sinne on rakennettu ja ihmisiä muuttanut.

Vierailija
25/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään haluaisi asua pk-seudulla. Perusteluni: tekotärkeitä muka-ura-ihmisiä. Lopun viimein kun perehtyy, ovat kahden euron juppeja. Jokapuolella notkuu sekuli-sakkia, mutiaisia ja muita häilääjiä. Kallis asuminen. Pitkät etäisyydet palveluihin. Paskat säät. Suomen huonoimmat kuskit ovat pk-seudulla. Jos tulee neljä hiutaletta lunta, on kaikki sekaisin. Tarvitaanko jotain muuta vielä?

mutta harvoin näkee yhteen viestiin mahdutettuna noin paljon ennakkoluuloja ja kliseitä.

kahden euron juppeja halveeraava tyyppi asuu. Kuvitelkaa muutama tuollainen kotikyläänne. * puistatus *

Vierailija
26/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä asuvat Suomen ilkeimmät, itsekkäimmät ja huumorintajuttomimmat ihmiset.

Vierailija
27/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en neekereitten ja ryssien seassa. Kai se se PK-seutu on.

Vierailija
28/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään Helsingin kantakaupungin ulkopuolella. Tämä sopii mulle ja ainoa paikka missä Suomessa voin olla onnellinen (siis asumismielessä). Tai en ole kyllä kokeillut Turun tai Tampereen kantakaupunkeja, voisivat menetellä myös.

Vierailija
29/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään haluaisi asua pk-seudulla. Perusteluni: tekotärkeitä muka-ura-ihmisiä. Lopun viimein kun perehtyy, ovat kahden euron juppeja. Jokapuolella notkuu sekuli-sakkia, mutiaisia ja muita häilääjiä. Kallis asuminen. Pitkät etäisyydet palveluihin. Paskat säät. Suomen huonoimmat kuskit ovat pk-seudulla. Jos tulee neljä hiutaletta lunta, on kaikki sekaisin. Tarvitaanko jotain muuta vielä?

mutta harvoin näkee yhteen viestiin mahdutettuna noin paljon ennakkoluuloja ja kliseitä.

ai arveletko etten olisi jo kokeillut asumista pk-seudulla ? Ei enää koskaan takaisin ! Säälittää ne orjat, jotka luulevat olevansa cooleja uraihmisiä kaahatessaan loskan keskellä pinna tiukalla ruuhkassa. Ajatellaan, että se vauhdikas touhuaminen on "tekemisen meininkiä". Vaikka ei tajuta, että kaikki on vain tehotuonta puuhastelua. Ihmisiä, jotka eivät tiedä mistä he ovat tulossa ja mihin he ovat menossa. Eivät oikein edes keitä he ovat. Juurettomia. En tarkoita sitä, että se järjettömästi ylihintainen velka-elvis asunto muodostuisi kenenkään juuriksi. Toivottavasti jokainen asuu missä haluaa.

Samaan voisin vedota itsekin. Olen asunut niin Savossa, P-Karjalassa kuin Pk-seudulla ja sukua on ollut Pohjanamaalla ja Tampereen seudulla - ja ihmiset ovat ihmisiä kaikkialla. En toki tiedä, mitä loskassa kaahaavat ihmiset ajattelevat, mutta sinänsä hauskaa sinun kliseet eivät kuitenkaan vastaa todellisuuttaa, ellei sitten rupea poimimaan noita mmuka cooleja ihmisiä sitten poimimalla.

Hiennointa pk-seudulla on ollut juuri se, että lasten kanssa liikkuessa asukaspuistot yms. ovat täynnä ihmisiä, joilla on aikaa myös vian jutella, myös tuntemattomien kanssa. En väitä, ettei muualla maassa näin tehtäisi, ongelma nyt vaan on se, ettei pienemmillä paikkakunnilla niitä puistoja ole.

Juurettomuus on klisee, paskat kuskit on klisee (tsekkailapa vähän niitä onnettomuus tilastoja, ketju kolereita ei toki ole siellä missä ei ole ketjujakaan), coolit uraihmiset on klisee (toki niitä voi olla enemmän kuin vaikka Rääkkylässä, mutta hei, ihan oikeasti), vauhdikas touhuaminen - mitähän se sitten on? Kuka sitä tekee? Voisit ehkä hiean tarkentaa.

Vierailija
30/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan rajani on vieläkin tiukempi. Voin kuvitella asuvani ainoastaan Helsingin kantakaupungissa. Olen valmis luopumaan paljosta, jotta tämä toteutuu.

Vierailija
31/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se junttimurre! Pää hajoaa sitä kuunnellessa.

Vierailija
32/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seutu, muiden suurimpien kaupunkien ydinkeskustat ja Pohjanmaa (etenkin ruotsinkielinen). Lappi kiehtoisi ajatuksena muutoin, mutta siellä muutaman kerran kesäaikaan vierailleena en kestäisi sitä määrää itikoita. Kaikkein kamalin ajatus olisi kuitenkin asua keskellä merta puuttomalla saarella.

Onneksi ei tarvitse tuollaisia vakavissaan pohtia, olen jo kotona Turun seudulla. Palvelut ovat lähellä, luontoa riittää ja Kauppatorille on alle 10km.

Vierailija
33/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seutu, muiden suurimpien kaupunkien ydinkeskustat ja Pohjanmaa (etenkin ruotsinkielinen). Lappi kiehtoisi ajatuksena muutoin, mutta siellä muutaman kerran kesäaikaan vierailleena en kestäisi sitä määrää itikoita. Kaikkein kamalin ajatus olisi kuitenkin asua keskellä merta puuttomalla saarella.

Onneksi ei tarvitse tuollaisia vakavissaan pohtia, olen jo kotona Turun seudulla. Palvelut ovat lähellä, luontoa riittää ja Kauppatorille on alle 10km.

Jos Suomesta sellaisia löytyy, niin myös syvästi uskonnolliset paikkakunnat ovat ehdottomasti poissuljettuja.

Vierailija
34/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot palvelut, joka paikkaan on pitkä matka ja kaikki kuvittelevat itsestään liikoja. Valitettavasti kuitenkin asun täällä.

Vierailija
35/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluaisi asua, en myöskään muissa suurissa kaupungeissa, joissa juostaan bussin perässä ja vihreisiin liikennevaloihin. Lapset vielä roikkuvat kädestä perässä. Ymmärtäisin tuon jos busseja menisi tai valot vaihtuisivat kerran päivässä ;p

Vierailija
36/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä mihinkään tuppukylään,mieluiten koko Suomeakin etelämmäs.Talvi on niin ankeeta.

Vierailija
37/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Tampere jää siitä syystä pois.

Nyt asun Naantalissa, ja nautin.

Vierailija
38/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään Kainuun korpimetsässä, tyyliin Kajaanissa tai Suomussalmella tai niillä tienoilla.

Vierailija
39/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on yläraja.

Vierailija
40/91 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asun kun en ole muualtakaan asuntoa saanut. Jonoissa olen ja etsin aktiivisesti uutta, kehyskunnista. Tuntuu olevan tunkua muillakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi