Mulla on huomenna taas rankka eläkepäivä. Mä lähen nyt nukkumaan.
Kommentit (8)
Leipäjonossa seisominen käy työstä. Ei käy kateeksi (paitsi niitä jotka täälä sua haukkuu, jotka on vaan sulle kateellisia, sun eläkepäivät on heiltä pois)
ja kirjastossa lainaamassa uusimmat DVD:t ja kirjat.
Lisäksi muista käydä puolella hinnalla uimassa uimahallissa ja liikkua julkisilla.
Teatterikaan ei sulle tule kovin kalliiksi, eikä junalla matkustaminen Lappiin kuntoutuslomalle, joka ilmainen.
Kummallista kyllä, saan enemmän eläkettä mitä sain palkkaa vuonna 2008, kun olin viimeksi töissä 30 tuntia viikossa. Öitä.
Minä jään tänne vartijoon veroja makselemaan.
Kirjoittelen koko yön ja tulen aamulla unille. Kyllä tämä on helppoa. Olla av:lla ja tuijottaa välillä ruutua. Tunnin päästä teen lyhyen tarkistuskierroksen. Tarkistan onko ovet lukossa ja lakaisen ehkä lumet oven edestä. Sitten tulen kahville ja kirjoittelen av:lle pitkät turinat. Munkkeja on paketillinen. Jokaiselle munkille on oma provonsa.
Rankkaa työtä tämä vartijointi.
Palkkaa vauvalta vaan ei ole vielä tullut tilille.
Tänään oli kamala migreenipäivä ja olin puolikuollut iltaan saakka. Mutta tästä hommastahan ei voi edes pitää saikkua - ei sitä saa. Vaikka ruudun tuijottamisesta ja niskajännityksestä koko kamala migreeni olisi syntynyt.
Siis on tää todella rankaa tää av-maammana olo. Onks edes mitään rankempaa.
Ja päivän aikana joutuu huolehtimaan vaikka mistä asioista mt-ongelmista avioeroihin ja sairausdiagnooseihin ja epätavallisiin ja vaikeisiin synnytyksiin, parisuhdeongelmiin, itsemurha-ajatuksiin, rahahuoliin, opinto-ohjaukseen ja Wilman toimivuuteen, ruoanlaittoon ja laihojen ja läskien ruokavalioon, auto- ja putkiremonttiongelmiin, mamupatjoihin... en jaksa kirjoittaa enempää, mutta kyllä tarttee sanoa, että täällä tulee pätevyys joka päivä aika kovalle koetukselle. Mutta ainakin mun pätevyys on tähän saakka riittänyt ja luulen, että riittää jatkossakin.
Mutta karseeta se on jos ei tästä duunista saa edes mitään lakisääteistä vapaata ja työaikalainsäädäntöä rikotaan näin törkeästi ja palkanmaksusta ei oo tietookaan. Täähän on kuin jossain systeemissä, missä koko valtio on romahtanut!
Orjiahan me ollaan! AAVEEn aaveorjia!
Miten hienosti kitetytitkään tuntojani! Kyllä olet hyvin tiivistänyt tän AV-duunin broblematiikan.
Täälä kanssa yksi vauvallinen, yritän pärjätä kovasti tässä AV-sressissä, kun kaikkeen pitää löytyä aina ratkaisu.
Oikeassa oleminen on kauhean työlästä, aina saa olla kertomassa toisille, miten asiat pitää hoitaa ja määritellä ihmiset ja heidän tekonsa.
Ei hemmetti. Kyllä nyt taas pitää alkaa antaa Feedbackia tossa just esille tulleeseen aiheeseen. Tosissaan nämä hommat pitää ottaa. Hullut ne vaan tyhjiä naureskelee.
ja lääkärillä laihdutusleikkauslähetettä vinkumassa. Ja jos jaksaa ni käyn ehkä Anttilassakin ruokakaupassa. Siinä sitä taas yhdelle eläkepäivälle puuhaa riittää.