Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko hoitanut MRSA-, tai ESBL-potilaita

Vierailija
27.02.2012 |

raskaana esim. kotihoitotyössä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MRSA-potilaita pitkäaikaisosastoilla.

Vierailija
2/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MRSA-potilaita pitkäaikaisosastoilla.

Vierailija
4/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen, mutta MRSAa ei kuulemma raskaana ollessa saa hoitaa. Sellaiset ohjeet ainakin Turussa.

Hyvät suojaukset toki oltava myös ESBL:n kanssa. Meillä oli suojatakit ja hanskat tietty ja käsidesiä kului...

Vierailija
5/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudu(i)tko ilmoittamaan synnytyssairaalaan mahdollisesta altistuksesta?

Ja ei tosiaan mitään kieltoa ole myöskään hoitaa, ainakaan Tampereella tai Jyväskylässä. Se ilmoittamisasia riippuu kai altistuksen pituudesta mikä on sinänsä ihan hassua kun se yksikin altistus voi tartuttaa.

Vierailija
6/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsihygienian varassa.

Vierailija
7/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin molempia ollessani raskaana, ei kukan kieltänyt, neuvolassa sanoivat vaan että täytyy suojautua hyvin. Olin osastolla töissä.

Vierailija
8/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niistä välttämättä edes aina tiedetä. Se on valitettava totuus, et se siitä ilmoittamisesta. Kun MRSA epäillyistä suurin osa pääsee sairaalahoidosta kotiin ilman testausta. Kaikkia kontaminoituneita ei koskaan tavoiteta. Eli täällä joukossamme pyörivät. Kaikki hoitotyötä tekevät kantavat MRSA ajoittain limakalvoillaan.

Vierailija
9/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

bakteerikantajia niistä tietämättä. Asia saattaa selvitä vasta kuukausien päästä.

Terveellä tuo altistus ei aiheuta ongelmia, kun puolustusjärjestelmä hoitaa pöpöt pois.

Vierailija
10/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipidettä asiasta. Ilmeisesti asiasta ei ole 100% varmuutta.

Vierailija
11/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustin portatiiville ja vatsa toimi sitten reilusti. Suojautuminen oli käsihygienia. Tämä juuri ihmetyttää avopuolella. Miksei suojavaatemääräykset ole samat, kuin osastolla?

Vierailija
12/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on positiivinen tulos tullut, niin kuinka synnytyssairaalassa on asiaan suhtauduttu?

Vierailija
13/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli terve ja nuori voi olla myös MRSA-kantaja.. Itse kysymykseen: olen hoitanut raskausaikana. Sektio oli tiedossa mutta ei synnäriä kiinnosta.

Vierailija
15/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten jos mulla sairaanhoitajana MRSA todetaan?

Vierailija
16/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli terve ja nuori voi olla myös MRSA-kantaja.. Itse kysymykseen: olen hoitanut raskausaikana. Sektio oli tiedossa mutta ei synnäriä kiinnosta.

Jos synnärin suhtautuminen on tätä luokkaa, niin kaiketi kannattaa vain unohtaa koko juttu.

Vierailija
17/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄSIHYGIENIA on se avainsana

Vierailija
18/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten jos mulla sairaanhoitajana MRSA todetaan?

Mutta kiten ed. viesteistä selviää, niin ilmeisesti asia ei joka paikassa näin ole.

Vierailija
19/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti hoidin, kuten muitakin. ESBL, ja C-hepatiitti potilaita. Eikä meillä ainakaan ESBL potilaat missään eristyksessä ole, eikä käytetä suojavaatetusta. Eristys vain, jos epäily clostridiumista, norosta yms. Vatsatauti potilaita en suostunut hoitamaan raskauden aikana.

Vierailija
20/20 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2012 klo 21:54"]ei niistä välttämättä edes aina tiedetä. Se on valitettava totuus, et se siitä ilmoittamisesta. Kun MRSA epäillyistä suurin osa pääsee sairaalahoidosta kotiin ilman testausta. Kaikkia kontaminoituneita ei koskaan tavoiteta. Eli täällä joukossamme pyörivät. Kaikki hoitotyötä tekevät kantavat MRSA ajoittain limakalvoillaan.
[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme