Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lapsi päivähoidossa olla ulkona ilman

Vierailija
27.02.2012 |

valvontaa.Saako lapsia päästää ulos ennen kuin siellä on aikuista paikalla? Tai jättää isompia leikkimään keskenään kun muut menneet (aikuiset myös)sisälle.Tai yleensäkkin laittaa isompia (5.v)keskenään ulos,aikuiset ja pienemmät jää sisälle ja heitä vahditaan ikkunasta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää onko näihin sääntöihin tullut muutoksia jossain vaiheessa, kun mielestäni näin ei voi toimia.

Vierailija
2/9 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kai saa, Tanskassa on ihan yleinen käytäntö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on oltava yksi aikuinen. Hetkellisesti voi olla näin, esim. päästetään pari lasta oven viereen odottamaan, kun ovat jo pukeneet tai haetaan jokin juttu varastosta tai sisältä, mutta kyse siis vain pienestä hetkestä (pari minuuttia).

Vierailija
4/9 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on oltava yksi aikuinen. Hetkellisesti voi olla näin, esim. päästetään pari lasta oven viereen odottamaan, kun ovat jo pukeneet tai haetaan jokin juttu varastosta tai sisältä, mutta kyse siis vain pienestä hetkestä (pari minuuttia).

näin minäkin olen asian ymmärtänyt.

Vierailija
5/9 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sama määrä aikuisia, eli 1 seitsemää kohden, paitsi alle kolme vuotiaita saa olla yhtä aikuista kohden vain 4.

Ja ltolla saa olla 13 osapäiväeskariakohan se oli.

Mutta joka paikassa noita melkein rikotaan (toki hetkellisesti ulkoilussa saisi olla vähempi, kun osa vielä pukee loppuja)

Vierailija
6/9 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sittenhän sillä ei olisi merkitystä kun esim. harjoittelijan kanssa tai työllistetyn kanssa ei saa jättää yhtään lasta ilman vastuullista aikuista.

Eli, jos muutama lapsi voi olla hetkellisen yksin, niin miksi ei sitten ei-castuullisen kanssa.

Parissakin minuutissa voi sattua jotakin, ja vakuutuspapereissa kysytään kuka aikuinenoli tapahtumapaikalla...täytyy myös tehdä tarkka selonteko mitä tapahtui jne.

Itse otan ne muutamatkin mukaani vaikka kesken keinumisen tai leikin, jos olen viimeisenä ulkona yksin ja jollekin tulee esim. tarve vessaan.

En ohjeen mukaan jätä lapsia edes hetkeksi, riski kuitenkin olemassa että sisällä meneekin kauemmin kuin luullaan...

Vierailija
7/9 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako päästää vanhemmat lapset, esim. 3-4 vuotiaat ulos aitaamattomalle pihalle, ja pukea itse sillä aikaa nuoremmat ja itsensä?

Vierailija
8/9 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sittenhän sillä ei olisi merkitystä kun esim. harjoittelijan kanssa tai työllistetyn kanssa ei saa jättää yhtään lasta ilman vastuullista aikuista.

Eli, jos muutama lapsi voi olla hetkellisen yksin, niin miksi ei sitten ei-castuullisen kanssa.

Parissakin minuutissa voi sattua jotakin, ja vakuutuspapereissa kysytään kuka aikuinenoli tapahtumapaikalla...täytyy myös tehdä tarkka selonteko mitä tapahtui jne.

Itse otan ne muutamatkin mukaani vaikka kesken keinumisen tai leikin, jos olen viimeisenä ulkona yksin ja jollekin tulee esim. tarve vessaan.

En ohjeen mukaan jätä lapsia edes hetkeksi, riski kuitenkin olemassa että sisällä meneekin kauemmin kuin luullaan...

Vierailija
9/9 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukekaa ne lapset odottamaan tuulikaappiin, mutta laittakaa pipot päähän vasta ulos pihalle mentäessä! Lapset ovat kokoajan valvovan silmän alla. Ei ehdi tulemaan liian kuuma odottaessa. Pipot voi laittaa pienillä lapsilla huppuun odottaessa.

Olen nähnyt, että päiväkodissa laitetaan nykyään pipot päähän ja sitten hikoillaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi