Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vika meidän lapsissa on kun ne ei halua uida,ei luistella

Vierailija
27.02.2012 |

ei hiihtää, ei mitään. Sisällä haluaa vaan möllöttää. Ja kun ehdotan että lähdetäänpäs luistelemaan, niin EIIIIIIIIII. Pakottaa saa pihalle ylipäätään. Pakko sitten vaan komentaa ne ulos välillä, mutta sitten alkaa ovella hyppääminen heti " saako jo tulla sisälle" aaargh.

Onko kellään muulla näin?? Antakaa hyviä vinkkejä asian parantamiseksi

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on sosiaalisia olioita että jos kaveritkin vaan möllöttää ja pelaa, ei kukaan sinne luistelemaan yksin lähde. Tai sitten sun on mentävä mukaan.

Vierailija
2/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olivat pieniä, niin lähtivät mielellään aina joka paikkaan, nyt vanhin on seiskalla ja muut ala-asteella ja hirveää pakkopullaa kaikki liikkuminen. Edes laskettelu ei kiinnosta. Mä itse olen ollut lapsena tosi urheilullinen, mies on inhonnut kaikkea liikuntaa. Kaikki kolme tuntuvat perineen isänsä tässä asiassa.

Mua ahdistaa, kun kaikki lomat pitäisi vain möllöttää sisällä ja aina pitää tapella, että saa muut edes hetkeksi liikenteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko itse vietät aikaa ulkona ja noissa harrastuksissa?

Vierailija
4/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä ymmärrän lapsiani hyvin, olinhan minä itse lapsena samanlainen. Minusta se on vaan sitä että ei ole kovin liikunnallinen ja aktiivinen persoona kyseessä. Turha semmoista on muunlaiseksi yrittää pakottaa. Meillä ainakin saa sitten ihan rauhassa lukea kirjoja ja pelata pleikalla eikä yritetä väkisin pakottaa liikuntaan jota inhoavat.

Vierailija
5/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

möllöttää sisällä. En siis anna vaihtoehtoa. Menen itse heidän kanssaan ulos ja luistelemaan ja hiihtämään.

Näin siis ollaan tehty pienestä pitäen, ei mitään ongelmaa liikkumisen suhteen.

Vierailija
6/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim uimahalliin, luistelukentälle, hiihtoladulle. Perheen kolmesta lapsesta ehkä yksi suostuu joskus pakottamatta lähtemään luistelemaan, yhtä ei saa uimahalliin millään, yksi lähtee mielellään hiihtämään muut ei millään jne.

Kavereiden urheilemisista en tiedä, yleensä kavereiden kanssa kai vaan pelaisivat pleikkaa tms.

Ärsyttää niin kun joutuu aina pakottamaan. Kun olen sitä mieltä että kyllä nyt silloin tällöin pitää talvella luistella ja hiihtää kun on hyviä kelejä. ja joskus voi käydä uimahallissa että oppii uimaan.

ap

Vierailija
7/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkumaan, niin mä olin aina mukana. Nyt ovat jo siinä iässä ettei äidin kanssa kehtaa joka paikassa olla, joten ei sekään neuvo auta, että mene mukaan. Kaveritkaan eivät ole mitenkään liikunnallisia tai sitten harrastavat jotain veren maku suussa, joten sellaisen kanssa ei ole kiva tehdä mitään liikunnallista, kun pitää koko ajan kilpailla ja mennä täysillä.

Vierailija
8/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen mukavampaa on kuin lähteä hiihtämään tai vaikka uimahalliin. Luistimetkin löytyy ja yleensä luistelen itsekin kun lasten kanssa luistelemaan mennään. Samoin mies on urheilullinen mutta lasten kanssa ei kyllä urheile yhtään.

ap

Vierailija
9/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna heidän olla. Turha on pakottaa. Kaikki ihmiset eivät pidä liikunnasta. Tämä johtuu suureksi osaksi koululiikunnan ikuisita kilpailutilanteista ja pakosta. Olkoot sisällä. Oma äitini ei koskaan pakottanut mihinkään, ja olin kotona ja sisällä suurimman osan aikaan. Ei vain kiinosta.

Vierailija
10/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki lapset menee, jos joustaa yhdelle niin kohta kaikki rääkyy ettei tee sitä tai tota, syömisen kanssa sama; sinä päätät ja muut tulee perässä.

Valituksen jälkeen on sitten kivaa kuitenkin.

Minuakaan ei koskaan vanhemmat minnekään vieneet ja kateellisena seurasin naapureita jotka meni yhdessä.

Vierailija
11/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme ihan samanlaista "sohvaperunaa" tai no uimaan kyllä lähtevät kaikki aina ihan intopiukalla mut ulosmeno on jotain kamalan vastenmielistä...

En tiiä onko esikoisen vastarinnalla sit suurin vaikutus, et jos hän oliskin reipas niin olisko muutkin? Nyt menee muillakin heti vastaanpanemiseksi isoimman mallia seuraten... Huoh. Ärsyttää kun saa "sorkkaraudalla irrottaa" lapset pihalle ja luistimet jalkaan. Vinkkejä mullekin!

Vierailija
12/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim uimahalliin, luistelukentälle, hiihtoladulle. Perheen kolmesta lapsesta ehkä yksi suostuu joskus pakottamatta lähtemään luistelemaan, yhtä ei saa uimahalliin millään, yksi lähtee mielellään hiihtämään muut ei millään jne. Kavereiden urheilemisista en tiedä, yleensä kavereiden kanssa kai vaan pelaisivat pleikkaa tms. Ärsyttää niin kun joutuu aina pakottamaan. Kun olen sitä mieltä että kyllä nyt silloin tällöin pitää talvella luistella ja hiihtää kun on hyviä kelejä. ja joskus voi käydä uimahallissa että oppii uimaan. ap

lapset joutuu koneiden haltuun liiankin herkästi !""

eli eivät ossaa tehdä enää muuta.

eli nyt sevät säännöt, pelata saa vain tiettyinä päivinä ja tietyn ajan ;!

eikä tästä livetä

eli ulkoilua 2 tuntia per päivä ! halusi tai ei !

ja jos ei ulkoile ja liiku , ei myöskää pelaa pleikka tms !!

näin se mennee 2 tuntia liikuntaa PER PÄIVÄ , ja 2 tuntia maks elektroniikaa, eli tuo sisältää tv töllötyksen tietsikan ja ne pelit !!!!!!!!!!!!!!!

näin meillä, ja ei tartte houkuteella ulos, eikä etenkään uimaan, kun on lapsi tottunut vauvast asti liikkumaan ja nuttimaan liikunnasta moipuolisesti !

eli ap ota lapset haltuusi, SINÄ OLET VANHEMPI, joka sanelee perheessä säännöt .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi