Värjäättekö hiuksia raskauden aikana?
Itse en värjännyt eka raskauden aikana ja nyt kun toista kuumeillaan, olen lopettanut värjäyksen. Vähän kyllä tuntuu oudolta olla "väritön". Ja muutkin sen varmaan huomaa.
Kommentit (8)
Oma värini on maantienvaalea ja hiukset värjätty tummanruskeaksi. Ei kestänyt kantti antaa kasvaa 9 kk maantienväristä juurikasvua, joka näyttää lähinnä kaljulta joten värjäsin kuukausittain kuten yleensäkin.
värjäilyt kun aloin odottaa ensimmäistä. Pari värihuuhtelua oli pakko tehdä, koska värjätty hius oli niin paljon tummempi kuin oma juurikasvu. Vaalea väri kuitenkin on onneksi vähän vähemmän haitallista kuin tumma...
Nyt olen toista kertaa raskaana. Pohjalla on takaisin kasvatettu oma väri, joten värjäämiselle ei ole ollut tarvetta. Pari kertaa olen tehnyt vaaleita raitoja miedolla ekovärillä, mutta en laittanut sitäkään päänahkaan asti, joten tuskin tuosta mitään haittaa on. Ripsiä ja kulmakarvoja olen myös värjännyt muutaman kerran pikavärillä, joka pestään saman tien pois.
on että se on hyvä tekosyy olla välillä värjäämättä. Olen aika allerginen kaikelle ja päänahka kutisee.
ap
Asiaa kysyin muistaakseni helistin.fi:n kautta synnytyslääkäriltä ja tämä ei suositellut, koska tarkkaa tietoa hiusvärien vaikutuksesta sikiöön ei ole, joten suositus olla värjäämättä..
Mutta värjäsin kevytväreillä ettei tule näkyvää juurikasvua=voi värjätä puolet harvemmin
noin normaalisti. Nyt olen loppu metreillä raskaana ja tän raskauden aikana olen kerran värjäyttäny.
Nyt en sitten ole viittiny ja aatellu, että jos se kerta on vielä vaarallistakin niin antaapa olla.
Kolmesta ekasta raskaudesta en värjänny ollenkaan, koska silloin en sitä vielä harrrastanu muutenkaan. neljännen aikana taidettiin laittaa väriä kerran tai kaks.
Uskon ettei noi hiuslakatkaan ole kovin terveellisiä. Ei ilman raskauttakaan. Niitä pitäs vielä suihkutella niin, että henkeen menee. Kun käytän, niin kevyesti suihkautan ihan suoraan hiukseen. En koskaan suihkuttele kuin kampaaja.
en varmaan värjää kunnolla, kun en ole muutenkaan pitkään aikaan värjännyt. Oma väri ihan ok niin ei tarvitse kuin vähän sävytellä.
mainittakoon, että minulla on liuta allergioita, astma, atooppinen iho ym. kiroukset
lapsi on täysin terve 10-vuotias