Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en päässyt työpaikkahaastatteluun

Vierailija
27.02.2012 |

omassa työpaikassani oli juuri perustettu mielenkiintonen työtehtävä tullut hakuun, se olisi ollut todella mieluinen ja olisin päässyt etenemään urallani. Siihen tehtävään haki n. kymmenen ihmistä, ja minä en päässyt edes jatkohaastatteluun. Olin omasta mielestäni pätevin, persoonallisuudellani sopivin, eniten kokemusta omaavin. Kysymys kuuluukin, että kuinka tämän jälkeen saan motivoitua itseni jatkamaan työssäni, valinnat tehneet tietävät iskeneensä märän rätin naamalleni ihan varmasti.

Toki tiedän, että valinnan he tekevät omilla kriteereillään, halusivat jotain muuta kuin mitä olen. Miten tästä eteenpäin, itsetunto nollissa, itsesääli synkimmillään??? Olen pitänyt työpaikastani tosi kovasti, olisin niin toivonut että saa tuon paikan, tai että pääsisin edes jatkoon. Miten olette selviytyneet ja saaneet motivaatiota vanhaan työtehtävään ja firmaan??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka oli päättämässä jatkoonpääsijoistä? Oliko lähiesimiehesi siinä mitenkään? Jos oli, niin voisit keskustella ihan avoimesti hänen kanssaan, että mikä on hänen näkemyksensä, mitä tehtävään vaadittiin ja miten sinun osaamisesi ei nyt kohdannut siihen. Että missä voit jatkokehittyä ja voisiko työtehtäviäsi jotenkin suunnata enemmän intresseihisi tms.?

Vierailija
2/14 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samankaltainen kuin ap:lla mutta oma motivaationi katosi täysin ja tuntui juuri kuten ap sanoi, että märkä rätti olisi heitetty päin naamaa.

No minä ilmoitin pomolleni, että alan hakemaan uutta työtä saman tien ja sen myös tein, ja uusi paikka löytyikin nopeasti huomattavasti paremmalla palkalla, josta myös mainitsin pomolleni:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä sano etukäteen.

Toisaalta voit kyllä esimieheltäsi kysyä, miksi sinut ohitettiin niin totaalisesti. Mutta älä puhu uuden paikan hausta mitään. Sitten kun sanot itsesi irti niin ilmoitat.

Vierailija
4/14 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ollut paikkaan niin sopiva kuin luulit. Todennäköisesti et siis myöskään olisi viihtynyt tuossa tehtävässä niin hyvin kuin kuvittelet.

Sinuna juttelisin ihan avoimesti asiasta pomosi kanssa (jos hänellä voi ajatella olevan jotain käsitystä siitä paikasta) tai palkkausta hoitavan henkilön kanssa. Pyytäisin, että auttavat minua ymmärtämään, mistä siinä paikassa oli kysymys ja mistä syistä minua ei valittu haastatteluun.

Voi olla, että esille tulee yllättäviä seikkoja, joiden kuulemisen jälkeen et ole enää lainkaan pahoillasi paikan menetyksestä. Samalla voit keskustella pomosi kanssa myös omista uratoiveistasi, kertoa hänelle miksi pidit tuota paikkaa itsellesi niin hyvänä, ja kysellä josko hän osaisi neuvoa, miten pääsisit firmassa etenemään tähän toivoimaasi suuntaan.

Vasta sitten, jos tällaisessa keskustelussa selviää, että firmalla ei ole eikä tule olemaankaan tarjota mitään mielenkiintoista, alkaisin etsiä uutta työtä.

Vierailija
5/14 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä paikka olisi pitänyt antaa juuri sinulle? Etkö tajua, että on olemassa tuhansia ihan yhtä päteviä kuin sinä jotka ansaitsevat paikan ihan samalla tavalla? Ja mikä muuten estää hakemasta samanlaisia työpaikkoja toisen työnantajan palveluksesta?

Vierailija
6/14 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sellanen pomo jonka kanssa voi puhua, kannataa tuota hyödyntää

Yksi vaihtoehto on että märkä rätti heitettiin sun naamalle ihan tietoisesti. Sellastakin esiintyy. Mutta keskustelemalla selvinnee.

Vierailija
7/14 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain kerran erääseen työhön, johon minulla koulutus ja työkokemus. Motivaatio korkealla sillä olin valmis muuttamaan työn perässä. Matkasin 15min kestävän haastattelun takia 400km:n päähän. Minua ei valittu ja paikan sai eri koulutuksen ja kokemuksen omaava henkilö. Tosin hänelläkin kokemusta vastaavanlaisesta työympäristöstä, mutta ei juuri siitä työstä. Kesti 1,5kk ja minulle soitettiin sieltä, että nyt olisi työtä tarjolla. Muutin sitten tämän työn perässä, mutta aluksi pääsin vain tekemään yksitoikkoista ja tylsää työtä. Alunperin valittu henkilö pääsi vaativimpiin tehtäviin. Harmitti. Sitten meillä molemmilla oli määräaikainen työsuhde loppumassa. Hänestä tuli vakituinen työntekijä, minun sopimustani ei jatkettu. Katkeraksi vetää.

Vierailija
8/14 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jollakin on vain niin paljon enemmän tehtävässä vaadittavia asioita. Työpaikkailmoituksen vaatimukset täyttyivät täysin kohdallani. Nyt kuitenkin jatkoon pääsi monta sellaista, joilla niistä ei täyttynyt juuri mitään. Tässä tapauksessa kai tehtävään toivottiinkin erilaista,kuin mitä hakemuksessa ilmaistiin haettavan. Se toisaalta tuntuu aika väärältä sekin.

Ja sen takia loukkaa ja rajusti. Toisaalta itseään pitää arvostaa, ja tässä kohtaa ratkaisut täytyy tehdä...

Vierailija
9/14 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kurjaa luettavaa tuo sinun kohtalosi. Uskon, että sapettaa ja rajusti. Ei tuo lohduta, että sinullakin noin rankka kokemus, mutta voimia myös sinulle! Toivottavati jotain hyvää on tiedossa meille molemmille tulevaisuudelssa ja kaikella tarkoituksensa.

alkp

Vierailija
10/14 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisitte? Työpaikka olisi muuten kiva, työkaverit mukavat, mutta näin kävisi??

Vierailija
11/14 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehtoa kuin jatkaa työssä ja unohtaa ajan myötä tai hakea toinen työpaikka.

jos olisitte? Työpaikka olisi muuten kiva, työkaverit mukavat, mutta näin kävisi??

Vierailija
12/14 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitko kaikkien kanssa juttuun, pidettiinkö sinusta?

Voi olla, että henkilökemiat eivät osuneet yhteen. Halusivat ottaa sellaisen, jonka kanssa tulevat juttuun ja ehkä jonkun, joka ei ole niin itsevarma.

Vierailija
13/14 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkitsisi aina. Meidän työpaikalla on hyvin yleistä, että valitaan joku tuttu avoimeen paikkaan - ei väliä oliko kokemusta tai ei. Kierretään vaikka sääntöjä ja pykäliä, jotta saadaan se oma kaveri/perhetuttu nimitettyä avoimeen paikkaan. Hyviä esimerkkejä ovat sellaiset tapaukset, että esimiesasemaan (olipa se kuinka matalan tai korkean tason tahansa) nimitetään AINA mies, ei koskaan naista, vaikka päteviä olisi hakemassa. Luultavasti ap:n tapauksessakin kyse oli jostain tällaisesta tutunkaupasta.

Vierailija
14/14 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hitossa vedät pussillisen herneitä nenään ja lähdet saman tien oveta ulos.

Ehkä he hakivat uusia sävyjä, sinut on jo niin nähty. Lojaalisuus mittarissa, olit valmis aiheuttamaan heille lisävaivaa, vai olisiko sinulla ollut ehdolla, joku tekemään sinun töitäsi?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme