Mc Donalds mennyt ihan ala arvoiseksi!
Uskomatonta. Käymme todella harvoin mäkissä ja noissa pikaruokapaikoissa syömässä, mutta tänään kävimme hiihtoloman kunniaksi lasten kanssa. Lasten ateriat on muuttuneet pienemmäksi. Siis ranskalaiset ovat nykyään ihan olemattoman pienet. Enää ei saa sillä jäsenkortilla ilmaista sunday jäätelöä aikuisten aterian ja lastenaterian yhteydessä. Hampurilaiset ovat pienentyneet huomattavasti. Ostan aina mc feast aterian ja tuo hamppari oli kyllä todella pieni verraten siihen mitä on joskus ollut. Hinnat on kuitenkin nousseet. Muistan että aina ennen olen tullut ateriasta täyteen, nyt en tullut. Jäi kyllä tosi huijis fiilis. Päätimme että käymme jatkossa hesessä!
Oletteko muut huomanneet samaa? Minusta törkeää kun ottaa huomioon, että miten vähän ne loppupeleissä säästää, jos ranskalaisia esim annetaan vähemmän. Ranskalaiset tuskin maksavat heille kovinkaan paljon. Menettävätkö mielummin sitten asiakkaita, kun että pitäisivät ateriakoot normaaleina? Joskus olen huomannut kun ostan sunday jäätelön, että sitä kastikettakin on alettu pihistämään.
Huh huh. :(
Kommentit (55)
Ihan einesruokaa on useimmilla grilleilla tarjolla. Olen aikanaan ollut yhden kesän grilillä töissä.
-Sämpylät ovat niitä valmiita jotka säilyvät "ikuisesti"
-Hampurilaispihvinä on ns. einespihvi (kioskilla missä olin sai kyllä tilattua myös kokolihapihvillä hampurilaisen, mutta suurin osa otti "tavallisen" =einepihvi).
-Majoneesit ja muut muut soosit ovat valmiita eineksiä, ei todellakaan itse tehtyjä.
-Lisäksi ainakaan kyseisen kioskin omistaja ei ollut niin tarkka päiväyksistä, makkaraperunoiden joukkoon pilkottiin ne päiväykset ohittaneet makkarat mukaan.
Ja yleisesti ottaen jos ajatellaan Amarilloa ym. paikkoja S-paikkoja, niin ei niissä tehdä "mitään" itse. Käytetään puolivalmisteita, eineksiä, pakasteita jne. Mutta suurimmalle osalle kelpaa (ja kitisemättä maksetaan se 20€ hampurilaisesta) koska ei tiedetä paremmasta. Hyvää ruokaa saisi paljon edullisemmin, monessa pienessä lounaspaikassa esim. ruoka tehdään alusta alkaen itse ja on maukasta, mutta niissä usein tarjolla keittoja ym. ei hampurilaisia.
Yksi miten eron huomaa hyvin: tekee joskus itse kotona alusta alkaen hampurilasia, on HYVIÄ! :)
niin silti menemme mäkkäriin. Hesessä on vielä kalliimpaa ja heiltä ei taida saada mitään ateriaa ilman natriumglutamaattia jolle olen allerginen.
Mäkkärissä ties mistä. Me käymme Hesellä,jos käydään. Suositaan kotimaista!
Olen ollut kuusi kesää kahdella eri grillillä töissä ja kyllä molemmissa on ollut ihan 100% naudanlihapihvit, eikä mitään einespaskaa. Majoneesi sekoitettiin toisessa itse, ja päiväyksistä oltiin hyvinkin tarkkoina. Tuoreet salaatit ja tomaatit, ja ennenkaikkea alusta loppuun tilauksen jälkeen valmistettu ruoka, ei kuminen vartin seissyt mäkkimuona. Käyn edelleen grillillä jos roskaruokaa haluan, mäkissä viimeksi 2006, hesestä haen silloin tällöin salaatin.
Yleensä kun asioimme niin tilaamme autokaistalta. Sisällä on monesti aina joku nuorisoporukka mellastamassa ja vain aikaa kuluttamassa. Aterioiden kokoihin en osaa sanoa mitään mutta muuten tuntuu olevan vaikea saada kaikki mitä on tilattu. Kahdeksana kertana kymmenestä sieltä tilauksesta puuttuu jotain ja sitten kun tilaamme juuri usein autokaistalta niin yllätys odottaa vasta kotona. Kahdelle lapselle ja kakdelle aikuiselle tilauksessa tietysti on tavaraa vähän enemmän mutta ihan normaali perhekokohan se on. Milloin puuttuu ranskalaiset tai lasten aterian lelu. Ja mitä tulee perhekortin etuihin niin emme ainakaan viimeksi saaneet sundayta kun se oli kuulemma poistunut etuuksista. Kahvin/teen olisi saanut. Eli kiva sillointällöin syödä mutta kun saisi sitä mitä tilaisi.
Käydään usein. Mäkin lastenateria on halpa 2.65 ekeä.
Mikäli se ei riitä niin halvalla saa 2 euron hampurilaisia.
Hesessä lastenateria maksaa 5.70.
Hesessä on kallista.
Korjatkaa hinnat jos olen väärässä.
joten ap lapset voi syödä sen 2 ateriaa.
ihmisiä jos ei Big Mac ateria uppoa. Mä olen 48 kg luikku ja ihan hyvin uppoaa eikä tule edes ähky. Mulla tosin on muutenkin tapana syödä vain 3 * päivässä ja päivällisellä kunnon satsi ruokaa (aamulla ja lounaalla vain vähän) joten tottumusta löytyy.
Ihmiset syövät eri tavalla. Minäkin syön vaan 3 kertaa/päivässä, ja Mig Mag ateria uppoaa hyvin :)
Aamulla en syö mitään, juon lasin tuoremehua ja vettä.
Lounaalla jotain pientä, usein eilisen ruuan jämiä.
Iltapäivällä nälän mukaan hedelmän ja/tai voileivän.
Illalla kahdeksan maissa sitten illallinen, ja silloin syön kunnolla.
Mutta jotkut mässyttävät koko ajan, jos aamulla vetää kunnon aterian ja lounaalla samoin, välipalanakin "kunnon ruokaa" ja samoin illallisella, niin en ihmettele jos ei jossain välissä jaksa sitä Mäkkärin ateriaa kokonaan syödä...
Sinä joka haukuit Länsi-Vantaalaista Mäkkäriä,oliko kyseessä Myyrmannin mäkki? Siellä on hidas palvelu ja ruoka aika kuraa. Kaivokselassa taas oon ollut tosi tyytyväinen salaatteihenkin:)
Mä en ole tämän luettuani saanut Hesen ranskalaisia syötyä, kuvottaa pelkkä ajatuskin :(
Hesen ranskalaiset täynnä lisäaineita !!!! Paistoöljy: Rypsiöljy, antioksidantti (E304), vaahdonestoaine (E900). Ranskanperuna: peruna, kasviöljy, kuorrute (muunneltu perunatärkkelys, riisijauho, perunadekstriini, suola, nostatusaine (natriumdifosfaatti, ruokasooda), maltodekstriini, stabilointiaine (ksantaanikumi)). MÄKISSÄ vastaavat tiedot: Peruna, kasviöljy (rypsi- ja auringonkukkaöljy). pansuola
Ootkohan ennen syönyt big macin tai oliko hampparisi feast junior?
En oo ite huomannut että olis pienentyneet. Mäkki on paras ja kohtuuhintainen. Ite saatan ottaa esim. vain feast junior hampparin ja pienen juoman, yht. 3,20e Tällä rahalla saan hesestä kahvin ja jäätelön. Eli hese kiskoo ja hamppareissa ei ole kuin majoneesia.
käymme noin kerran kk:ssa ja mcD on meidän nykyvalinta, koska ranskalaiset on isot hampparitkin jees. Eivät oo mihinkään kutistuneet.
Hesen majoneesi on pahaa ja nykyisin niiden esisuolatut raa'aksi jätetyt ranskalaiset saa inhonväreet aikaan koko perheessä.
Mä olen 100+ kiloinen enkä koskaan oo vielä jaksanu mäkkärillä edes bigmac-ateriaa kokonaan. Aina jää vähintään kolmannes.
mutta käymmekin tosi harvoin Mäkkärissä, lähimpään on 130km matkaa. Muuten olen sitä mieltä, että annosten pienentäminen on hyvä trendi! Ruokaillessa ei tarvitse mättää kupua ähkytäyteen.
Kansamme on yhtä ylilihavaa kuin jenkit.
Ennen saatoin tehdä valinnan Hesen ja McDonaldsin välillä Mäkkärin eduksi sen perhekortilla ilmaiseksi saadun kahvin vuoksi.
Enää ei saa - ja valinta kohdistuu useimmin Heseen.
Miten voi olla mahdollista, ettei yli 100kg painava jaksa syödä yhtä kokonaista ateriaa?
Mun 13v laihan luikku poikakin syö sen ihan kevyesti.
Hesessä paremmat majoneesit. Mäkissä paremmat jälkkärit. Hesessä paremmat hampurilaiset.
Mä olen 100+ kiloinen enkä koskaan oo vielä jaksanu mäkkärillä edes bigmac-ateriaa kokonaan. Aina jää vähintään kolmannes.
Mieleesi ei sitten ole tullut tilata jotain pienempää ateriaa? Ostat tietäen, että heität kolmanneksen pois? Eikö tuo ole jo ruuankin haaskausta?
Ongelmahan näissä ketjujen ruuissa on suuri nopeitten hiilarien määrä suhteessa proteiiniin. Ranskalaiset ja sämpylä vie nälän vain hetkeksi ja lihaa on vähän. Semmosaen mäkkiaterian jälkeen on kohta taas nälkä.