Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko kestositeet hyviä? Miksi ovat, miksi eivät?

Vierailija
26.02.2012 |

Mitä merkkiä voit suositella?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kuin vaippa housuissa

kestopikkuhousunsuojat taas ovat ihan ihania. Minua kutittaa kaikki muut, iho menee verille ihan.

Minulla on Charlie Banana ja lunapads merkkisiä. Niiden tekeminenkään ei ole vaikeaa.

Vierailija
2/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielteistä: en pidä pyykinpesusta ylipääntänsä.

Merkkejä en osaa suositella. Kannatta ostaa erilaisista merkeistä yksi kappale ensin, niin sitten tietää mikä itselle sopii parhaiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani olen ostanut vihreästä variksesta.

Vierailija
4/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOsiaan ne ei kutita, eikä tule hiivatulehduksia. Ne on myös käytössä halvempia ja tietysti se ekologinen omatunto myös. Mökkioloissa (jossa me ollaan paljon) on helpompia kuin kertikset (joita ei voi laittaa kompostihuussiin). Tai no siis pussiinhan mä ne siellä kerään ja kai keräisin samoin kertisroskiksen, mutta jotenkin musta on miellyttävämpää kantaa kotiin pyykkipussia - joutuuhan ne vaatteetkin viemään pyykkiin - kuin roskapussia.

Huonoa on se, että kalsarien pitää olla aika istuvat, jotta nämä pysyvät paikallaan esim juostessa. Tavallisen kävelyn jne sietää kyllä vähän heppoisemmassa tai väljemmässäkin mallissa. Sloggit ja vastaavat on hyvät.

Mä olen tehnyt itse netistä löytyvillä ohjeilla, joten merkkiä en osaa suositella. Kannattaa testata eri materiaaleja ja imukerrosmääriä, niin välttää tuon edellä mainitun vaippaefektin - mulla ei ole sellaista.

Vierailija
5/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mam Ecofit -siteet on ollut parhaita. Ihanan pehmeitä eikä paljoo persettä kutita ja hikoiluta. Lisäksi hiivatulehduksen on voinut unohtaa.

Vähän se on vaippamainen. Mut kärsin ennemmin vaippamaisuudesta kuin kutinasta.

Vierailija
6/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu mukavilta ja ovat huomaamattomammat kuin tavallinen side. Eivät kutita tai ärsytä ihoa. Pyykkääminen ei ole ongelma, mutta ainakaan vielä en ole keksinyt järkevää tapaa säilyttää käytettyjä siteitä, lisäksi 60 asteen pyykkiä ei meillä niin kamalasti tule.

Jostain netistä noita tilasin, en nyt muista mistä. Otin paria eri kokoa, yhteensä minulla on siteitä muistaakseni 6, voisi olla enemmänkin mutta tilasin nuo ikään kuin testiksi.

Suosittelen, ei tarvitse ikinä huolehtia onko kotona siteitä vai ei, eivät ärsytä ihoa ja rahaakin säästyy :)

Vierailija
7/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu mukavilta ja ovat huomaamattomammat kuin tavallinen side. Eivät kutita tai ärsytä ihoa. Pyykkääminen ei ole ongelma, mutta ainakaan vielä en ole keksinyt järkevää tapaa säilyttää käytettyjä siteitä, lisäksi 60 asteen pyykkiä ei meillä niin kamalasti tule.

Jostain netistä noita tilasin, en nyt muista mistä. Otin paria eri kokoa, yhteensä minulla on siteitä muistaakseni 6, voisi olla enemmänkin mutta tilasin nuo ikään kuin testiksi.

Suosittelen, ei tarvitse ikinä huolehtia onko kotona siteitä vai ei, eivät ärsytä ihoa ja rahaakin säästyy :)

se vaippamainen olo ennemminkin tavallisten siteiden kanssa.

Vierailija
8/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIinä lämpötilassa veri lähtee irti. Kuumemmassa sen valkuaisaineet palavat kiinni kankaaseen. Sama pätee kaikkiin valkuaisaineita sisältäviin tahroihin.

Vaikka kyllä mäkin aika usein 60 asteessa pesen.

Säilytän käytetyt, perua odottavat siteet kangaspussissa pyykkikaapissa.

Vierailija
9/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIinä lämpötilassa veri lähtee irti. Kuumemmassa sen valkuaisaineet palavat kiinni kankaaseen. Sama pätee kaikkiin valkuaisaineita sisältäviin tahroihin.

Vaikka kyllä mäkin aika usein 60 asteessa pesen.

Säilytän käytetyt, perua odottavat siteet kangaspussissa pyykkikaapissa.

Mulle tuli siteiden mukana ohjelappunen, jossa käskettiin pesemään 60 asteessa. No, eipähän tarvitse tästä lähin kerätä väkisin lakanapyykkiä :P

Vierailija
10/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ostatte kestositeet ja -pikkuhousunsuojat? En välttis haluaisi tilata netistä vaan päästä hypistelemään niitä itse.

Vierailija
11/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin aloin käyttää kun olin ikävässä tulehduskierteessä. Auttoi siihen varmaan osana muidenkin juttujen kanssa mutta takaisin en vaihda enää. Minusta parasta on pitkä käyttöikä, joka siteillä on, ei tarvitse ostaa siteitä ja hengittävät hyvin.

Mielestäni Tirsokkaan siteet ovat ihania, tosin aika pienikokoisia. Itse käytän sitä isompaa yömallia päivällä. Niiden kuoseja katsoessa tulee iloinen olo (Muru kankaita).

Vierailija
12/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ehdoton alapään kanssa tekemisissä oleville siteille samoin alushousuille ja pyyhkeille. Pesen omiani välillä myös 95 asteen keittopesussa jolloin mukana voi olla myös meidän kestovaippoja ja kestonenäliinoja.

Huuhtelun tai liotuksen siteille voi ensin tehdä kylmällä vedellä, se irrottaa veren mutta itse en kyllä alkaisi pestä alushousuja yms. 40 asteessa. En varsinkaan jos taloudessa lapsia ja jotain heidän pyykkiä on samoissa pesuissa.

t: Tirsokas siteitä suositellut.

Vierailija
13/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää. Kuukuppi on tuonut niin paljon vapautta, että en voisi enää käyttää kestositeitä tai kertiksiä. Ei näitä voi edes verrata, sen verran helpompaa on elämä nyt kupin kanssa.

Vierailija
14/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisia.

Huonoa:

Ovat aika paksuja eivätkä tosiaan sovellu minkä tahansa alkkarien kanssa. Itse tosin käytän pikkuhousunsuojia, sillä en hormonikierukan takia tarvitse imevämpää. Muistaakseni nuo ostin Kestovaippakaupasta. Olen tehnyt myös itse. Pyykkiä on 5 hengen taloudessa muutenkin kasapäin, joten se ei tunnu missään.

Sille, joka halusi hypistellä itse :): Ruohonjuuressa saattaisi olla jotain merkkiä - en tosin ole varma.

Vierailija
15/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen siteet aina 40 asteessa, eikä niissä näy tahran tahraa. Ovat kaikki värillisiä, eri kuoseja.

Vierailija
16/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä alkkareista lasten vaatteisiin hyppää jos pesee 40C:ssa? Laitetaanhan sinne koneeseen pesuainetta, joka irrottaa tahrat, ja huuhteluvesi vie liat mennessään.

on ehdoton alapään kanssa tekemisissä oleville siteille samoin alushousuille ja pyyhkeille. Pesen omiani välillä myös 95 asteen keittopesussa jolloin mukana voi olla myös meidän kestovaippoja ja kestonenäliinoja.

Huuhtelun tai liotuksen siteille voi ensin tehdä kylmällä vedellä, se irrottaa veren mutta itse en kyllä alkaisi pestä alushousuja yms. 40 asteessa. En varsinkaan jos taloudessa lapsia ja jotain heidän pyykkiä on samoissa pesuissa.

t: Tirsokas siteitä suositellut.

Vierailija
17/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa pestä vähintään 60 asteessa.

T: sh

Vierailija
18/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kotimaisten valmistajien siteitä. Ovat olleet käytössä aika pitkään, ja sen käyttökokemuksen perusteella olen siirtynyt käyttämään kodin ulkopuolella kertakäyttöisiä. Kotona käytän kestositeitä, myös öisin. Mutta muualla on ollut kestositeiden kanssa ongelmana se, että ne valuvat taakse. Ja tämä tapahtuu jo kävelylenkillä, juoksemisesta puhumattakaan. Eli siinä mielessä vähän petyin niihin - mutta toisaalta kotona toimivat ihan hyvin. Itse tykkään myös kodin ulkopuolella kertakäyttöisistä, koska ovat huomaamattomampia.

Vierailija
19/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää positiivista.

Ei enää sitä muovin rapistelua vessassa.

Ei enää tulehduksia.

Ei enää ohivuotoja, yölläkään ei enää tarvitse nousta vaihtamaan.

Napakat pikkarit jalkaa, yöksi vaikka kahdet päällekkäin.

Mulla yhteensä 18 sidettä, joista kolme on yösiteitä, loput päiväsiteitä ja pari pikkuhousunsuojaa viimeiselle päivälle. Tuolla määrällä tulee pestyä sidepyykkiä kerran menkkojen aikana ja toinen koneellinen kun homma on ohi. Alusvaatteiden seassa pesen, kylmällä esipesulla. Kylmä esipesu irrottaa veren, sen jälkeen ohjelma jatkuu 60 asteen pesulla, ja puhdasta tulee.

Niin ja niitä suosituksia:

Charlie Banana on ihan kiva, pintakankaana fleece, joka kyllä nyppyyntyy. En tiedä kuinka kauan nuo pysyvät käyttökelpoisina. Lämmittävät kivasti näin talvella.

Onnikas on mun ehdoton suosikki, pintakankaana joku bambukangas, kivan ohuita ja pysyvät hyvin paikoillaan.

Mam ecofit on kerrassaan kamala viritys, kova kuin kivi ja menee pesussa ihan myttyyn. Näitä mulla on vain varavarasiteenä töissä.

Mulla on myös jostain pienestä verkkopuljusta tilattuja merkittömiä siteitä muutama, tosi hyviä, mutta en vaan muista mistä ne tilasin.

Vierailija
20/23 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-nettiputiikilla on hyviä.