Ajattelevatko naiset raiittiista miehestä
Heti, että tämä on tylsä tai entinen alkoholisti? Ehkä jopa uskovainen?
t. Paljon baarielämää aikanaan nähnyt ja siihen kyllästynyt 40v mies, joka harrastaa liikuntaa alkoholin sijaan.
Kommentit (36)
En mä ajattelisi mitään erityistä. Tiedän monia miehiä jotka käyttävät erittäin vähän alkoholia ja he ovat aivan tavallisia ei-uskovaisia miehiä. Absolutisteja eivät toki ole, saattavat ottaa terassilla oluen, viinilasin ruuan kanssa tai konjakkia kahvin kanssa. Mutta kännejä eivät juo, kuten en minäkään. En vain pidä kännissä olemisesta, minusta siinä ei ole mitään kummallista.
Ehkä jotkut nuoret naiset voivat. Jos kilometrejä on vähän mittarissa ja nähty sieltä toiseltakin puolelta elämää, niin tuskin ainakaan haitaksi on.
Olin kalsarikännejä harrastavan kanssa vuosikaudet naimisissa, eikä olisi yhtään haitaksi, vaikka mies ei joisi yhtään.
Ei tarkoita tylsyyttä tai uskiksena oloa.
Ikääkin vasta 36 vuotta itsellä
Samoin ajattelen kaikesta fanaattisesta suhtautumisesta mihin tahansa, esim. sokeriin, rasvaan, hiilihydraatteihin ym. Kännääviä miehiä en kestä, mutta nyt ei ymmärtääkseni puhuttu siitä.
Riippuu naisesta. Joillekin ensinnä tulevat mieleen nuo esittämäsi vaihtoehdot, joillekin jotain muuta. Väittäisin, että asia korreloi sen kanssa, juoko nainen itse alkoholia ja millainen oli se edellinen periaateabsolutisti, jonka on tavannut. Itse en käy baareissa tai yökerhoissa. (Harrastan myös reilussa määrin liikuntaa ja urheilua, jos se ketään kiinnostaa.) Pidän kuitenkin ruuanlaitosta, hyvästä ruuasta ja hyvistä juomista. Alkoholilliset juomat ovat juomia muiden joukossa. Juon niitä, koska ne maistuvat hyvältä ja sopivat hyvin joihinkin ruokiin sekä toimivat hyvin ruuanlaitossa. Minusta on ihan mukavaa olla silloin tällöin hieman hiprakassa, mutta se ei ole minulle välttämätöntä tai erityisen merkityksellistä, eikä syy siihen, miksi juon alkoholia. Koska itselleni on ilmiselvää, että alkoholia ei nautita humaltumisen vuoksi, vaan juomana muiden joukossa, samoista syistä kuin niitä muitakin, mies, joka ei juo alkoholia periaatteesta laisinkaan tekee saman vaikutelman kuin mies, joka ei esimerkiksi syö punaisia ruokia tai juo kuumia juomia lainkaan, ihan vaan periaatteesta. Eli vähän lapsellisen ja oudon.
Mun mies ei juo ja on uskis.Hän ei ole ollenkaan tylsä,päinvastoin.Lisäksi hän on komea ja hyväluonteinen.Että vielä nykypäivänäkin uskiksen perikuvana pidetään tylsää ja harmaata ihmistä.Harmillista..Tuntemani uskikset ovat kyllä kaikkea muuta kuin tylsiä ja harmaita.Mutta ne jolla tämä ennakkoluulo uskiksista on,yllättyisivät tosi paljon,kun usko paljastuisi näitten kohdalla.
Sängyssä urhelija parempi, mutta mentaalipuolella ongelmia voi olla helpommin. Sopivasti alkoholia käyttävä on turvallisempi valinta.
mutta parisuhde-mielessä tulisi ehkä mieleen, että paheksuukohan minun (vähäistä) alkoholinkäyttöäni.
mutta kun alkaa olla 45v. mittarissa huomaan, ettei itseänikään enää baarimeininki ja juominen kiinnosta. Liikunta sekä elämän pienistä asioista nauttiminen sitäkin enemmän.
Haluaisin silti uskoa olevani ihan hauskaa seuraa.
ja jos muiden juominen ei ole ongelma, mitään nalkutusta muiden juomisesta en jaksaisi. Itse en juurikaan juo.
Mä tunnen monia miehiä jotka eivät juo, tosin oman isäni ikäluokasta.
ihmiset ei kyllä ole lainkaan hauskaa seuraa, paitsi jos on itsekin humalassa, jolloin kuollut oravakin on hauskaa seuraa.
Tässä maassa aivan tarpeeksi kännääviä nähneenä ja sellaisen kanssa kasvaneena, myöhemmin vielä toisen kanssa asuneena, raitis olisi hyvä!
Siis ei haittaa, jos mies juo joskus. Vielä kolmekymppisenä olisin katsonut todella kieroon. En enää.
Itse juon joskus.
Kyllähän se alkoholi tuhoaa aivosoluja ja on haitaksi terveydelle, vaikka ei humaltuisikaan. Pidätkö outona ihmistä, joka välttää vaikkapa rasvaisia ja sokerisia ruokia ja juomia, koska ne ovat epäterveellisiä? Mulla on ainakin tuo on syynä juomattomuudelle, vaikka kyllä mustakin on hiprakassa kivaa. Se vaan myös sitten laskee mielialaa pitemmällä aikavälillä.
Se, että alkoholi tuhoaa aivosoluja, on osoitettu myytiksi. Jopa pitkän linjan puistokemisteillä on sama määrä aivosouja kuin täysraitiilla verrokilla, niiden toiminta vaan ei ole samaa. Aivosolut eivät tuhoudu, vaan runsas ja pitkäaikainen alkoholinkäyttö vaikeuttaa viestiyhteyksiä niiden välillä. Kohtuukäyttäjällä viestiyhteydet hidastuvat vain humalassa ja palautuvat ennalleen humalatilan päätyttyä. Jos pysyy systemaattisesti parin annoksen puitteissa, edes noita tilapäisvahinkoja ei synny. Näillä näkymin kohtuukäytön terveysvaikutukset aivoille ovat pikemminkin positiiviset, koska pitkäaikainen kohtuukäyttö näyttää alentavan todennäköisyyttä sairastua dementiaan tai alzheimerin tautiin.
Mitä kysymykseesi tulee, yleisesti ottaen kohtuus on mielestäni hyvä elämänfilosofia. En haluaisi elää ihmisen kanssa, joka suhtautuu mihinkään asiaan liioitellusti - mässäillen tai askeettisesti - ilman syytä. Jos ihminen ei koskaan syö esimerkiksi jälkiruokaa, vaaleaa leipää, juustoa, kahvia, grilliruokaa, kastiketta yms, koska ne ovat epäterveellisiä (eikä hän joudu välttelemään niitä esimerkiksi kolesteroliarvojen tai muiden seikkojen takia) hänessä on minusta jotain vikaa. Jos ihminen ei esimerkiksi automatkalla voi syödä ABC:lla/huoltoasemalla yhtikäs mitään, koska siellä ei ole tarjolla lainkaan terveellisiä vaihtoehtoja tai syö pitkin hampain ja valittaa asiasta koko ruokailun ajan (nähty ja koettu), häenllä on ongelma. Terveellinen elämä on hyvä, mutta kaikkea kohtuudella.
Minulla on mainittu urheilutausta ja olen toki tuntenut reilun joukon ihmisiä, jotka elävät askeettisella ravinnolla esimerkiksi kausipainoon päästäkseen tai maksimoidakseen harjoittelun hyödyt ja kohtaavat elämässään jatkuvasti noita ABC- ja muita kriisejä. Samasta syystä minulla on kokemuksia valitettavan monista, joiden terveellinen ruokavalio muuttuu lennosta ortoreksiaksi. Ymmärrän kumpaakin ryhmää, mutta en ymmärrä enkä etenkään halua tapailla ihmistä, joka valitsee äärimmäisyyden rajoitteet ihan vaan koska sattuu huvittamaan. Äärimmäisyys alkoholin suhteen ei tietty ole yhtä rajoittavaa kuin joidenkin muiden asioiden suhteen, mutta minusta oireellista silti.
Ymmärrän toki, jos ei halua juoda alkoholia, koska siitä tulee huono olo. En minäkään juo täyslaktoosista maitoa tai syö kokonaista raakaa porkkanaa, koska niistä tulee ikävä olo. Ymmärrän jos alkoholiin liittyy traumoja. Ymmärrän lääkitykset, raskauden, kilpaurheilun, työn vaatimukset jne. Mutta en ymmärrä ihmisiä, jotka tekevät asioista itselleen ongelmia vain koska voivat.
Kyse on siitä, että ihmisillä, jotka ilman järkevää syytä tekevät äärimmäisiä valintoja joillakin elämänalueilla, on taipumus tehdä samantyyppisiä äärivalintoja tai syyllistyä samantyyppiseen mustavalkoiseen ajatteluun muuallakin elämässään. Mustavalkoinen ajattelu kuuluu minusta lapsuuteen ja teini-ikään ja ääri-ihmisen kanssa on vaikeaa elää ja olla, jollei itse jaa juuri samoja äärimmäisyyksiä.
ja jos muiden juominen ei ole ongelma, mitään nalkutusta muiden juomisesta en jaksaisi. Itse en juurikaan juo.
Mä tunnen monia miehiä jotka eivät juo, tosin oman isäni ikäluokasta.
Ei juomattomuus este olisi. Mukavahan se on, kun mies ei ole kännissä, ainakaan usein. Moralisointia en jaksaisi. Itseasiassa nyt kun mietin, en tunne kuin yhden absolutistin, joka on ok muiden juomisten kanssa, eikä niuhota.
Olen itse aika liikunnallinen, mieskin saisi olla. Liika juominen ja urheilu ei oikein taas noin oman ikäisteni(38+) kohdalla toimi kauhean hyvin. Toki poikkeuksia on, harvassa kuitenkin.
Mun ystävä 40+ ei halua ollenkaan viinaa enää, vaikka kait se joskus kuitenkin ottaa kännit. Se on se pikkupullo ja sit se loppu siihen.
Mun eno - nyt jo vanha - oli kova juhlimaan nuorena. Viinaa meni ja varmaan oli naisiakin (oli kyllä naimisissa), mutta tiettyyn ikään tullessa se lopetti kaiken juomisen ja sanoi, että viina ei enää sovi hänen kropalleen.
Ehkä miehetkin käyvät jonkun vaihdevuosikauden läpi ja aineenvaihdunta muuttuu. Tai sitten on kännissä tehnyt niin paljon tyhmiä juttuja, että on tullut aika lopettaa ne kaikki ja käyttäytyä miehen arvolle sopivasti.
Nostan hattua kaikille miehille, jotka eivät ole dokuja ja käyttävät alkoholia järkevästi. Ei tartte olla abosolutisti - oikeastaan se voisi kertoa jonkinlaisista alkoholiin liittyvistä mahdollisista ongelmista.
Eikä liikuntaa tartte ottaa alkoholin sijaan. Ne ovat kaksi eri asiaa, jotka eivät liity oikeastaan toisiinsa. Terveisiin elämäntapoihin liittyy alkoholin kohtuukäyttö ja liikunta. Kohtuumäärä kumpaakin voi olla parempi terveydelle kuin äärimmäisyyksiin meno.
Ei ole merkitystä, kunhan viina ei mene ohi muiden asioiden, vaikkei joisi mitään, sekin ok.
se alkoholi tuhoaa aivosoluja ja on haitaksi terveydelle, vaikka ei humaltuisikaan. Pidätkö outona ihmistä, joka välttää vaikkapa rasvaisia ja sokerisia ruokia ja juomia, koska ne ovat epäterveellisiä? Mulla on ainakin tuo on syynä juomattomuudelle, vaikka kyllä mustakin on hiprakassa kivaa. Se vaan myös sitten laskee mielialaa pitemmällä aikavälillä.