Näin voit jättää aamupalan väliin kokonaan
Siirrä päivän lämmin ruoka iltaan juuri ennen nukkumaan menoa. Täydellä vatsalla on mukava mennä nukkumaan. Ja se on sitäpaitsi elimistön kannalta hyvä. Ja yllätys yllätys, aamulla ei ole nälkä yhtään. Voit syödä 'aamupalan' päivällä.
Ja näin sait tiputettua yhden ruokailun pois, ja elimistökin tykkää.
En ymmärrä sitä virallista suositusta ahtaa hiilaria maha täyteen aamulla. Siitä ei seuraa kuin KAMALA nälkä jo ennen puolta päivää.
Kommentit (13)
Eivät pysty mittenkään perustelemaan miksi koira pärjää yhdellä aterialla mutta ihmisen pitäisi rasittaa elimistöä 24h
Sillähän voi olla vaikka miten kiljuva nälkä, mutta raukka ei osaa sanoa eikä pääse itse jääkaapille. Yhtä hyvin voit väittää, että koira pärjää viikon yhdellä aterialla.
Siksi illalla ei saa syödä paljoa.
Ja ne lääkkeet on otettava ruuan kanssa. Olen joskus kokeillut ilman ruokaa ja seurauksena on ripuli. Siksi aamupala minulle pakollinen, ainakin yksi leipäpala.
Mitä enemmän syön illalla ja varsinkin mitä myöhemmin, sitä kovempi nälkä aamulla.
Syön illalla normaalisti iltaruuan n. klo 17 ja ehkä jotain pientä iltapalaa lasten kanssa.
Ei minulla ole aamulla yhtään nälkä. Joskus syön töissä jonkun hedelmän klo 10, usein kuitenkin syön ensimmäisen kerran vasta lounaalla.
ja miksi pitäis jättää yks ateria pois?
mitä enemmän aterioita pitkin päivää, sen parempi.
aamulla aivan järkky nälkä riippumatta siitä, kuinka hirveästi olen illalla ruokaa mahaani tukkinut.
Ihmiset on tässäkin erilaisia. Toisille aamiainen ei luonnostaan maistu ja heille sen pois jättäminen on varmasti hyvä päätös. Mulle taas päivä ei käynnisty ilman aamupalaa, sillä olen aamuisin aina todella nälkäinen. Tosin hiilaria en mahaani laita paljoa aamulla enkä muulloinkaan.
päivällinen kahdeksan aikaan illalla ja aamupala seitsemän maissa arkipäivisin. Mitä vikaa on aamupalan syömisessä?
fysiologia toimii! Kannattaa jättää kusipäiset ideat ihan vain omaan tietoon.
riippuu ihan siitä mitä ruokaa sattuu syömään. Söin aikaisemmin aamuisin kaurapuuroa ja viimeistään parin tunnin päästä vatsa kurni. Nykyään syön aamulla viherpirtelöä, jossa on myös erilaisi siemeniä ja öljyä, eikä nälkä todellakaan tule nopeasti.
Oo just se päivän tärkein ateria?
...eli aloin syödä aamulla kunnolla: munakasta tai viili+mysli ja täyslihaleikelettä pari siivua ja kahvin sekaan reilu lusikallinen kookosöljyä.
Sitten töissä lounaalla salaattia jokoa lihalla, kalalla tai juustolla.
Kotona sitten normaalia kotiruokaa siinä 17 maissa, reilusti.
Illemmalla enää kupillinen kaffetta kookosöljyllä ja ILMAN mitään pullaa tai keksiä.
Samalla heivasin lähes kaiken sokerin ruokavaliostani, tilalle täysrasvaiset maitotuotteet.
Tällä setillä ei enää tarvi iltaisin töllöä katsellessa miettiä mitä sieltä jääkaapista vielä kaivaisi, kun ei enää ole mitään ihme mielitekoja.... eli iltanapostelu kuriin syömällä kunnolla.
Siksi illalla ei saa syödä paljoa.
Vatsa lepää juuri koska sinne ei koko ajan ahdeta ruokaa. Nämä 'useita pieniä aterioita pitkin päivää' koulukunnan edustajat on ihan pihalla. Eivät pysty mittenkään perustelemaan miksi koira pärjää yhdellä aterialla mutta ihmisen pitäisi rasittaa elimistöä 24h
vaikka syökin usein pieniä aterioita.
Esim. pääasiassa hedelmiä ja marjoja, ehkä vähän idätettyä viljaa sisältävä aamiainen, välipalajuoma, kasvislounas, välipalajuoma, päivällinen - rytmillä meno ei rasita ihmistä 24 h....
Lihansyöntihän sitä elimistöä vasta rasittaakin.