Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro painosi, pituutesi ja tavallisen päivän ruokailusi.

Vierailija
15.11.2005 |

Pyydän tätä siksi, että mulla on varmaan jotenkin häiriintynyt ruokailutottumus. Syön ehkä liikaa, liian harvoin ruokailut yms. Painan 110 kg ja pituutta 165 cm. Lihomiseni on alkanut kolme vuotiaana eli olen tavallaan kasvanut tähän väärin syömiseen. Kertokaa te muut painonne ja ruokailunne, niin voin niiden perusteella yrittää korjata omaa elämääni!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aamupalana luonnojugurttia + banaani, kahvia

- lounas työpaikan lounasruokalassa; liha/kalaa/kanaa, kasviksia paljon, leipää ja jälkiruoka (kiisseli, rahka tms.)

- välipalana jugurtti/banaani tms. Joskus sorrun töissä johonkin makeaan, suklaapatukkaan tms.

- kotona päivälliseksi kotiruokaa, kiusausta, pastaa, keittoa tms.

- iltapalaksi pari voileipää juustolla, leikkeleellä ja kasviksilla.

Viikonloppuisin sitten herkuttelen vähän enemmän eli perjantaina teemme aina iltaisin jotain vähän rasvaisempaa, pizzaa, mexikolaista tms. Lauantaisi panostamme ruoanlaittoon ja silloin mulla on karkkipäivä ja saatan vetäistä helposti 300 - 400 g karkkia illalla. Ja punaviiniä kuluu viikonloppuisin. Viikonloppuaamuisin aamupalatkin ovat vähän tuhdimpia.

Arkiruokailu on siis kohdallaan, viikonloppuisin menee ruokailun osalta joskus överiksi.

Vierailija
2/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla juon kahvit ja syön pari leipäsiivua voimariinilla päällystettynä

Lounaaksi kaura-tai 4 -viljanpuuroa

Välipalaksi kahvia ja leipää.

Päivälliseksi keittoa, pata- tai kastikeruokaa

Iltapalaksi kahvi ja voileipää, jugurttia/viiliä

Lisäksi tulee aika usein iltasella herkuteltua, kun lapset ovat nukkumassa eli karkkipussi tai suklaalevy keskellä viikkoa tulee syötyä usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin sitten herkutellaan usein pizzalla ja karkkipussi kuuluu viikonlopun ruokalistaan. Lisäksi joka viikonloppu menee pari olutta tai pari lasillista viiniä.

Vierailija
4/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oon syönyt näin:

-aamupala: 2 ruisleipää, päällä margariiniä, kalkkunaleikettä ja kevyt juustoa. 2dl rasvatonta jogurttia

-lounas: 2 perunaa,jauhelihakastiketta ja porkkanaraastetta. 2dl maitoa.

-2 kuppia kahvia 4 palaa suklaata

-päivällinen: riisiä, kalkkunasuikalekastiketta ja raejuustoa. 2dl maitoa.

-2 mandariiniä

-kuppi kahvia ja 4 palaa suklaata

Ja näitten lisäksi syön luultavasti iltapalaksi yhden ruisleivän, jonka päällä samat systeemit kuin aamulla.

Vierailija
5/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla yleensä munakokkelia, munia ja pekonia tai turkkilaista jogurttia, marjoja ja keitetty kananmuna.

Päivällä yleensä joku ruokaisa salaatti, esim. salaattia, kurkkua, tomaattia, purjoa, raejuustoa, katkarapuja, kananmunaa ja majoneesi- tai sitruuna-öljykastike

Päiväkahvin kanssa yleensä ei mitään, joskus pari a-luokan nakkia, pähkinöitä, 70% suklaata tai kainuun leipäjuustoa

Päivälliseksi jotain vihannes-lihalaatikkoa (moussaka, kaalilaatikko, kesäkurpitsapaistos) tai kalaa/kanaa/lihaa, lämpimiä kasviksia ja salaattia.

Iltapalaksi taas turkkilaista jogurttia ja marjoja tai marjarahkaa tms.

Minullakin oli ennen vaikeuksia hallita syömistä, nykyinen ruokavalio toimii tosi hyvin.

Vierailija
6/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla:

Pari leipää päällysteineen, teetä mysliä ja jogurttia

Lounas tietty vaihtelee

Spagettia, hunajakanaa, nakkikeittoa, mitä milloinkin

Välipalaksi useimmiten kolme näkkäriä päällysteineen tai mysliä aika usein myös hedelmiä joita myös pitkin päivää

Meillä syödään illallista eli n kuudelta ihan kunnon ruoka ja usein paistetaan myös takkamakkaraa.

Nyt tällähetkellä popsin maustettuja lohkoperunoita chilikastikkeella.

Minulla on aika vilkas aineenvaihdunta joten voin herkutella aika vapaasti. =)

Vierailija
7/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Aamulla en syö mitään, koska en jaksa nuosta niin aikaisin että ehtisin syödä jotain. Vettä saatan vähän juoda.

-N. klo:11.330 syön jotain tavallista kotiruokaa, jota tehdään myytäväksi työpaikkallani asiakkaille. Yleensä se on perunamuusia pihvi/nakkeja/suikalelihaa, keitto tai kiusaus. Juomaksi otan vettä, lisäksi syön pari palaa sekaleipää jossa päällä keijua.

-Iltaruuaksi syön makaronia/perunoita ja kalaa/lihaa/kanaa.

-Iltapalaa harvemmin syön.

Juomana mulla on yleensä aina vesi ja sitä juonkin päivän aikana lähemmäs kaksi litraa.

Vierailija
8/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aamupala: Cornflakes + kauramaito ja jotain porkkanaa tai jotain hedelmää

- lounas töissä: Liha/kala/kana/, riisi/pasta, salaattia+kastiketta

- välipala: jotain pientä, esim hedelmää, kahvin kanssa keksiä tms, vähän leipää salaatin/kurkun tms kanssa

- Päivällinen esim makaronilaatikko/riisi+kana/joku keitto tms, salaatti/joku omatekemä mehu

- illalla hedelmää/puuroa/tms

En syö lainkaan maitotuotteita (oon allerginen maidon proteiinille), en syö ruista (vatsa ei kestä) enkä muutenkaan paljon viljaa, en syö perunaa.

joskus harvoin herkuttelen hesessä... lempiruokaa kaikki kiinalainen ja itämainen.

En tykkää hirveesti makeesta, karkkia syön pari kertaa viikossa vähän.

Vierailija
9/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

painonhallinta on helpompaa kun syö usein pieniä aterioita. Jos syö harvoin ja paljon, niin tulee syötyä helposti liikaa kun on liian nälkä.

Vierailija
10/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu: puuroa 3dl, mehua lasi

lounas: siskonmakkarasoppaa lautasellinen, 2 ruisleipää, juustoa, pikkuporkkanoita

välipala: 2 palaa vaaleata leipää

päivällinen : esim kastiketta ja nuudeleita, tai sitten esim 3 voileipää kinkulla

iltapala: vielä ruisleivän pala tai kaksi, vain margariinia päällä

lisäksi

1.5 litraa pepsi maxia, kourallinen karkkia tai popkorneja litra tai jotain vastaavaa. Pitsaa tms kerran viikossa. Suklaata viikossa ehkä 2 fasun patukkaa tai kismettiä

Pituus 169cm paino 100 kiloa

laskennallisesti saan kilokaloreita päivässä )lasken tietokoneohjelman kanssa) noin 2000 ja syön liian vähän hedelmiä ja kasviksia . Ei mene mulla jakeluun miten mä olen niiiiin lihava

Vierailija
11/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän ruoka: banaani, kahvia sitäkin enemmän.

Normaalisti saatan syödä lämpimän aterian päivässä, mutta pidän " paastopäiviä" kuten tänään, että työllä ja tuskalla hankitut hoikat mitat säilyisivät.

Vierailija
12/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin keväällä painoa 14 kiloa mutta tähän on jämähdetty=)

aamupala: kaurapuuroa, marjoja, lasi rasv. maitoa, ruisleipä, margariinia, kalkkunaleike ja salaatinlehti

lounas: edellisen päivän " jätöksiä" , eli kevyttä kotiruokaa. Jos ei ole jäänyt tähteeksi, syön pari ruisleipää ja salaattia.

päiväkahvilla korkeintaan kaksi vehnäkorppua (tähän on ollut vaikeinta tottua, ennen tuli aina tähän aikaan herkuteltua)

päivällinen: tavallista kotiruokaa, esim. jauhelihakeittoa, perunaa ja lihakastiketta, kinkkukiusausta ym. pari leipää ja salaattia, raastetta

iltapala: rasvatonta jugurttia ja marjoja tai hedelmiä

Ruuanlaitossa olen karsinut kovat rasvat minimiin ja yritän välttää piilorasvoja. Sokeria tulee kyllä vedettyä, mutta sitä palaakin nykyään ihan kiitettävästi.

Viikonloppuisin monesti meilläkin repsahdetaan herkuttelemaan, syödään pizzaa, karkkia ja limua. Mutta huomattavasti vähemmän kuin aikaisemmin.

Vierailija
13/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis vertaan allaolevaan viestiin. Jos söisin tuota ruokaa yhden päivän ajan, niin tämä olisi minun määrä:

aamulla puuroa 2 dl, mehua lasi

lounaaksi soppaa lautasellinen, pikkuporkkanoita, ehkä yksi leipä

ei välipalaa muuta kuin kahvia

päivällinen puolikas lautasellinen ko ruokaa

iltapala yksi leipä.

Juon myös pepsi maxia ja syön karkkia liki päivittäin. Mutten useinkaan sipsejä enkä popkorneja enkä suklaata niiden rasvan vuoksi. Pitsaa kerran viikossa.

Olen 176 cm ja painan 64 kg.

Vierailija:

Aamu: puuroa 3dl, mehua lasi

lounas: siskonmakkarasoppaa lautasellinen, 2 ruisleipää, juustoa, pikkuporkkanoita

välipala: 2 palaa vaaleata leipää

päivällinen : esim kastiketta ja nuudeleita, tai sitten esim 3 voileipää kinkulla

iltapala: vielä ruisleivän pala tai kaksi, vain margariinia päällä

lisäksi

1.5 litraa pepsi maxia, kourallinen karkkia tai popkorneja litra tai jotain vastaavaa. Pitsaa tms kerran viikossa. Suklaata viikossa ehkä 2 fasun patukkaa tai kismettiä

Pituus 169cm paino 100 kiloa

laskennallisesti saan kilokaloreita päivässä )lasken tietokoneohjelman kanssa) noin 2000 ja syön liian vähän hedelmiä ja kasviksia . Ei mene mulla jakeluun miten mä olen niiiiin lihava

Vierailija
14/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli oman painoon mukautetun kalorikulutuksen pitäisi olla 2555kcal ja laihduttaessa 2000 kcal. Näitä laskureita on mm kutri.netin sivuilla ja sydäntautiliiton sivuilla. Liikun ihan reippaasti ja tämä kalorikulutus on laskettu kevyttä tyätö tekevälle ei liikkvualle ihmiselle.

Ruokien energiamäärät lasken seuraavassa: laita googleen haku: EnergyNet ja haettavaksi suomenkielisiä sivuja. Siellä on virtuaaliravintola, todella kätevä palvelu.

Mulel on turha tulla kenenkään sanomaan, että joakinen kuluttaa samalla tavalla, että syöt vain liikaa. Mun ruumiinlämpökin on 35.5 ja on laskettu että jokaienn asteen nousu lisää energiankulutusta 30 prosentilla!!!

Vierailija
15/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli oman painoon mukautetun kalorikulutuksen pitäisi olla 2555kcal ja laihduttaessa 2000 kcal. Näitä laskureita on mm kutri.netin sivuilla ja sydäntautiliiton sivuilla. Liikun ihan reippaasti ja tämä kalorikulutus on laskettu kevyttä tyätö tekevälle ei liikkvualle ihmiselle.

Ruokien energiamäärät lasken seuraavassa: laita googleen haku: EnergyNet ja haettavaksi suomenkielisiä sivuja. Siellä on virtuaaliravintola, todella kätevä palvelu.

Mulel on turha tulla kenenkään sanomaan, että joakinen kuluttaa samalla tavalla, että syöt vain liikaa. Mun ruumiinlämpökin on 35.5 ja on laskettu että jokaienn asteen nousu lisää energiankulutusta 30 prosentilla!!!

Vierailija
16/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

päivän ruoka: banaani, kahvia sitäkin enemmän.

Normaalisti saatan syödä lämpimän aterian päivässä, mutta pidän " paastopäiviä" kuten tänään, että työllä ja tuskalla hankitut hoikat mitat säilyisivät.

Vierailija
17/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla maitokahvi, pala leipää juustoviipaleella, lasi tuoremehua.

Lounaaksi paistettua riisiä, lihapullia, paistettuja vihanneksia, vähän salaattia ja avokado. Kaksi kuppia teetä ja vähän tuoremehua.

Kahvin kanssa yksi suklaapatukka.

Töistä lähtiessä vielä pala tummaa suklaata.

Kotiin tultua kamala nälkä, ainakin kuusi palaa setsuurileipää, päällä juustoa. Juomaksi kuumaa mehua.

Illalla syön vielä vähän pastaa, avokadoa ja kookosmaidossa haudutettua curry-possupataa.

Ruokajuomana vesi sitruunalla höystettynä.

Tavallisesti juon vielä lasin punaviiniä. Suklaan sijasta saatan syödä myös hedelmäpatukoita, mutta jotain nostetta tarvtisen iltapäiväkahvin kanssa.

Yritän syödä joka päivä ainakin vähän salaattia, juureksia ja hedelmiä, mikä näin talvella on välillä vaikeaa. Limua en juo lainkaan.

Vierailija
18/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalasti ylipainoa, en edes halua ajatella indeksiä...

Aamupala: ruispala, kuppiteetä+yksi tl sokeria, kevytmaitoloraus

Lounas: mitä kouluruokailussa yleensä, 2-3perunaa, liha (tänään 3kpl broileri lihakebakoita), runsaasti salaattia, pari näkkäriä, 2lasia rasvatonta maitoa.

päivällinen tulee skipattua usein...

Illalla sama kuin aamupala

Päivällä kahvia makeutusaineella.

Vierailija
19/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: Paketti pekonia, purkki kermaa

Lounas: Pari porsaanlihapihviä ja kasviksia

Välipala: Kermaviili ja marjoja

Päivällinen: Vielä yksi pihvi ja kasviksia, majoneesia

Iltapala: Pino meetvurstia ja juustoa. Juustoleipä. Maustamaton jugurtti. Kaksi kananmunaa.

Mitat: 162cm/46kg

Vierailija
20/45 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön tajuttomasti lihaa ja kasviksia + pastaa

3 pikku lenkkiä päivässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän