Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normi kotiäidin päivä?

Vierailija
24.02.2012 |

Mua on alkanu nyppii yks tuttu, kun hän joka jumalan perjantai möykkää fb:ssä kun pitää imuroida, mopata, pyyhkiä pölyjä, pestä pyykkiä ja silittää, käydä kaupassa, laittaa ruokaa ja hoitaa lapsia. Siinähän se päivä sit menikin.

Ja porukka kuorossa säestää et kuinka sä jaksat ja jäihän sulle vartti ennen nukkumaanmenoa omaa aikaa.

Siis hä. Eiks toi oo ihan normi kotiäidin arkea? Imuroinnissa menee max puoli tuntia, moppaus ja pölyt toinen puoli tuntia. Pyykkikoneen lataa parissa minuutissa ja ripustaa kuivumaan 10 min. Tunnissa silittää jo aikas paljon rytkyä. Ruuan laitto puolesta tunnista tuntiin, täyden huomion vaativaa aikaa paljon vähemmän.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääliähän saa kerjäämällä!

En mä vaan jaksas meuhkata,kun se on kuitenki ihan jokapäivästä lapsiperheessä tuo siivous,pyykinpesu,ruoanlaitto...

Vierailija
2/5 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samankaltainen tuttu ja miehelle oli suuri järkytys kun yks kerta mentiin kuulutetun siivouspäivän jälkeen kylään. Keittiön pöytä oli niin täynnä muruja ja tahmaisia klönttejä että ihan teki pahaa. Samoin vessassa en kyennyt käymään kun potassa ties kuinka vanhat tavarat ja lisää löytyi pöntöstä. Pölyä ei kyllä näkynyt missään :)

Mutta niin se fb muuttaa elämän paremmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kämpän koosta. Ei meidän 200neliöistä okt:a imuroida puolessa tunnissa..

Vierailija
4/5 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuskin sinäkään siellä 200 neliön linnassa saat koko päivää näihin kulumaan?

Vierailija
5/5 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä urheilen/lenkkeilen koirani kanssa tunnin päivässä. Meillä ei tarvitse siivota jokapv, katsokkus meillä lapset siivoaa itse omat jälkensä, ei ihme että plösöillä kotiäideillä menee kaikki aika paapattamisee ja läskeilyy ku tehdään kaikki puolesta. Meillä hoidetaan myös parisuhdetta. Käydään kerran vk:ssa mieheni kanssa leffassa/ystävillä tms about ja teen samalla keikkatyötä sivussa. Minulla on muutakin elämää, kuin äitiys ja pystyn järjestämään itselleni ja miehelleni kahden keskistä aikaa unohtamatta ystäviäni. Meillä isovanhemmat hoitaa innolla ja pitää huolen, että jaksetaan ja saadaan tehdä omia juttuja ja et suhde säilyy kirkkaana. Hyvinvoivat ja energiset vanhemmat ovat hyväksi lapselle. On ihan oma valinta, mihin aikaa käyttää ja mihin penskansa kasvattaa. Kotipiikana saa olla vaikka koko elämä, jos lapsien perässä siivoillaan aina jälkiä yms. Käyn silloin tällöin tyttöjen kanssa bailaamassa ja huolehdin myös ulkonäöstä, mieheni suorastaan ei pysty pitää näppejä erossa musta ;) koko perheemme on onnellinen.