Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Synnytyksen alkuoireet?

15.11.2005 |

Elikkäs mitä oireita teillä ollut ennen synnytystä? Olis ihan kiva vähän seurailla omaa tilaa. Eka laps tuli kynnistyksellä joten osaa oikein arvioida tilannetta sen suhteen. Nyt rv 37+1 ja viikossa vauva laskeutunut alas ja alaselkä on kipeä. SUpistuksia on paljon mut kivuttomia... Etuajassa siis tuli esikoinen ja lapsvesien meno oli syy käynnistykseen...

Olo on vaan jotenkin outo, siks kyselen näitä oirejuttuja!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni maha vähän sekaisin siinä lopussa. Viimeisinä viikkoina myös valkovuodon määrä oli paljon runsaampaa. Synnytystä edeltävänä yönä oli parin tunnin ajan kipeitä supistuksia (kävin illalla saunassa). Kivut tuntuivat selän puolella, aiemmin mahan puolella - vastasynnyttänyt siskoni sanoikin, että lähtö on lähellä, kun kivut siirtyvät selkään.

Päivällä sitten supistukset rauhottui. Maha oli löysällä, sain juosta tiuhaan vessassa. Illansuussa kipeitä supistuksia ja vauva syntyi kahden maissa yöllä.

Vierailija
2/11 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistukset alkoivat 8 aamulla heti 5 min välein ja illalla syntyikin pieni poika. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli arvioimassa sen kokoa ja asentoa vatsan päältä. Ja illalla olin tosi väsynyt, eikä ruoka maistunut. Nukuin illalla aika paljon, luulin että johtui vain siitä että oli ollut rankka päivä. Mutta yöllä alkoi supistukset, joita aluksi luulin vain alaselkäkivuksi... Mulla kun esikoinen syntyi käynnistyksen jälkeen sectiolla, eikä ollut aikaisempaa kokemusta siitä millaiselta alkavat supistukset tuntuvat, esikoisen kohdalla supistukset oli todella rajuja heti käynnistyksestä (kalvojen puhkaisu).

Supistuksia tuli ja ne alkoivat säännöllistyä. Ja synnytystapa-arviosta seuraavana aamuna syntyi vauva. En tiedä oliko tuolla kandien " kopeloinnilla" osaa tai arpaa, ehkä vauva vain halusi syntyä juuri tuona päivänä : )

Vierailija
4/11 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunsin selvän painontunteen alapäässä, liikkuminen oli vaikeampaa kuin ennen. Vauva kai siirtyi lähtökuoppiin. Kivuliaita supistuksia ei ollut oikeastaan koko odotusaikana. Pari päivää ennen synnytystä vatsa oli koko ajan pinkeenä harjoitussupistuksista. Itse synnytys sitten käynnistyi vesien menolla.

Tsemppiä synnytykseen!!

Vierailija
5/11 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on yksi takanapäin ja ei ollut ensioireita. limatulppa irtosi ensimmäisen kovan supistusken aikana ja siitä se lähti. 4 tunnissa oli ohi. pieniä kivuttomia supistuksia oli ollu vkosta 26 lähtien mutta nekin loppui kun jäin töistä pois.

Aamulla oli ollut neuvola ja olin sillon ihan kiinni vielä mutta pehmeä. päivä meni ihan normaalisti. risiiniöljyä otin illalla ja seksi otti tosi kipeää. =)

Vierailija
6/11 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla onkin vasta yksi synnytys takana. Minulla kuitenkin synnytys alkoi aika yllättäen n. viikko ennen laskettua aikaa. Vauva ei ollut kiinnittynyt, eikä kohdunsuu yhtään auki, enkä ollut tuntenut yhtä ainoaa supistusta missään vaiheessa raskautta. Sitten niitä vain alkoi yhtenä iltana hiljalleen tulla. Ensin tuskin havaittavasti, mutta alusta saakka aika säännöllisesti. Tuosta ekasta supistuksesta noin vuorokauden kuluttua lasketaan synnytyksen " virallisesti" käynnistyneen.

Jotenkin mieleeni on kuitenkin jäänyt pari päivää ennen supistusten alkamista. Muistan olleeni silloin ihan poikkeuksellisen onnellinen ja hyväntuulinen ja tosi pirteä. Kävimme miehen kanssa mm. museossa, minne olimme varmaan 2 vuotta suunitelleet menevämme, mutta emme olleet koskaan aikaisemmin saaneet aikaiseksi mennä :) . Nyt jälkikäteen olenkin lukenut, että juuri ennen synnytystä erittyy poikkeuksellisen paljon endorfiineja, jotka usein tekevätkin tulevan synnyttäjän olon erityisen mukavaksi.

Vierailija
7/11 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mulla ainakin tosi oksettava olo ja mitään ei tehny mieli syyä. Ja rupes heikottamaan. Sama oli molempien lasten syntyessä. Sitten alkoikin supistelutkin. Mutta onneksi oli siivouspäivä tässä jälkimmäisen kohdalla niin imuroidessa saivat supparitkin lisäpotkua. Joten ei muuta kun siivoomaan kun alkaa tuntua että taitaa olla lähtö edessä. Siitä parin tunnin päästä sairaalassa 8cm auki :)

Vierailija
8/11 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toissa päivänä, lisääntynyttä valkovuotoa on ollut jo parisen viikkoa ja tänään pöksyistä löytyi pari tippaa verta sekä rusehtavaa limaista vuotoa. Eli kai ne nämä on... :) Raskausviikkoja nyt 40+4, eikä synnärin kätilön mukaan ole vielä tarvetta käydä tarkistaan tilannetta. Käynnistysaika varattiin ensi perjantaille, mutta kätilö arveli, että tulen kyllä ennen sitä synnyttämään. Saas nähdä, jännää on.

Vierailija
9/11 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin selviä osia siitä. Neuvolantäti oli varma, että synnytän etuajassa, koska kohdunsuu oli myös lyhentynyt ja myös pitkään useampia cm. auki. No tyttö lähti sitten syntymään 42+0 eli noin 1kk sen jälkeen kun nlatäti oli ennustuksensa tehnyt. (Seuraavana päivänä olisi käynnistetty.)

Lisäksi olin käynyt useammin yliaikaiskontrollissa, jossa tutkimukset tehdään tarkoituksella vähän ronskimmin, jos ne laittaisivat synnytyksen käyntiin. Supistellut oli jo raskauden puolivälistä.

Loppujen lopuksi synnytys käynnistyi vesien menolla, jonka jälkeen noin tunnin kuluttua (peräruiskeen jälkeen) alkoivat kunnon supistukset. Tyttö (esikoinen)näki päivän valon alle 5:ssä tunnissa. Onnea matkaan!

Vierailija
10/11 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa ennen synnytystä (rv 36) tuli reilusti limaa eli ilmeisesti se limatulppa. Sitten alkoi tosi runsas vetinen valkovuoto. Kävinkin jo äitiyspolilla tarkistuttamassa ettei ole lapsivettä. Kaksi päivää ennen synnytystä tuli rusehtavan punaista vuotoa. Sitten pojan syntymäpäivää edeltävänä aamuna meni lapsivedet osin ja tuntia myöhemmin alkoi supistelut, jotka olivat selvästi voimakkampia kuin sitä enn 18 viikkoa jatkuneet supparit. Seuraavana päivänä rv 38+2 aamuyöllä sitten syntyikin ihana poikamme.

Vierailija
11/11 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdunsuu oli ollut jo kaksi viikkoa ennen synnytystä sentin verran auki viimeisessä äitiysneuvolan lääkärissä.