Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi prinsessan nimi kerrotaan jo huomenna vaikka

Vierailija
23.02.2012 |

se kuitenkin kastetaan?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei lapsella ole nimea. Miten sitten Suomessa? "Pekkaset lahtivat poikavauva kainalossa".

Vierailija
22/33 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, likan tekonimi vaihtui parin päivän ikäisenä.

En ole koskaan ymmärtänyt miksi nimeä hyssytellään kuin valtiosalaisuutta.

Hitto oma siskokaan ei kertonut kersojensa nimiä etukäteen..ja sitten olisi pitänyt olla jotenkin otettu kun lapsi sai toiseksi nimeksi minun 2. nimen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsella pitää olla nimi tiedossa siinä vaiheessa kun poistutaan sairaalasta. Sairaala ilmoittaa sen nimen viralliseen rekisteriin. Kastaa voi sitten myöhemmin jos haluaa.

Ainakin itse olen saanut lapun, johon piti pistää lapselle nimi. Tällä "tekonimellä" lapis kulki sairaalassa.

Vierailija
24/33 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen panttaaminen on meidän tapa, kaikki ei halua niin tehdä mutta mitä sitten?

Vierailija
25/33 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan...tämä on sisäpiirin tietoa.

Vierailija
26/33 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsella pitää olla nimi tiedossa siinä vaiheessa kun poistutaan sairaalasta. Sairaala ilmoittaa sen nimen viralliseen rekisteriin. Kastaa voi sitten myöhemmin jos haluaa.

Ainakin itse olen saanut lapun, johon piti pistää lapselle nimi. Tällä "tekonimellä" lapis kulki sairaalassa.

ollut mitään hätäkastenimeä tai tekonimeä synnyttämään mennessä.

Vierailija
27/33 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessähän on vanha perinne. Ruotsissa kuninkaalliset saavat itse päättää lapsen nimen toisin kuin esimerkiksi Tanskassa. Kuitenkin, nimi pitää olla valmiina jo synnytysvuoteelle mentäessä.

Vierailija
28/33 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketään kiinnostaa?

Vierailija
29/33 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ensimmäisen pojan nimestä on päätetty perinteiden mukaisesti. Tosin vain ekasta nimestä, ne muut voi päättää.

"Nimi Christian on annettu prinssin isoisoisoisän kuningas Kristian X:ltä mukaan ja noudattaa Tanskan kuningashuoneen perinnettä nimetä joka toinen hallitsija Fredrikiksi ja joka toinen Kristianiksi. Nimi Valdemar juontuu 1300-luvulla hallinneesta kuningas Valdemar IV Attertagista ja on yleinen Tanskan hovissa toisena nimenä. Henri taas on prinssi Christianin isoisän prinssi Henrikiltä, kuningatar Margareetan puolison mukaan ja John prinssin toisen isoisän, prinsessa Maryn isän John Donaldsonin mukaan. Hallitsijaksi noustessaan prinssi ottanee nimen Christian XI."

Mitenköhän on jos saa vain tyttöjä? Saako heidät nimetä miten vain?

Vierailija
30/33 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskan kruununperimys on suosinut miehiä 2009 asti ja siksi ollut tarkempaa miten perillien nimetään-se kun oli miltei aina poika.

Vierailija
31/33 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskan kruununperimys on suosinut miehiä 2009 asti ja siksi ollut tarkempaa miten perillien nimetään-se kun oli miltei aina poika.

kun ei ollut veljiä eli siinä mielessä sitä mietin.

Vierailija
32/33 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä tulee.. niin täällä ruotsissa on tapana sanoa nimi heti ja kasteella ei ole niin kiire. Keskimääräisesti lapset ovat n. vuoden ikäisiä kun ne kastetaan.

Vierailija
33/33 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukunimi. Ensi viikon ajan voi vielä veikata puhelmitse puuttuvia nimiä. Todennäköisesti tulee vielä 4 nimeä sen yhden lisäksi. Joten nyt linjat kuumiksi ja arvailemaan.