Herään ajoittain siihen, että kuulen selvästi kun joku
kuiskaa kovaa "äiti". Saatan kuulla äänen kerran vielä hereillä ollessani. Menen lasten huoneeseen katsomaan onko jokin hätä, mutta kaikki nukkuvat. Aamulla kun kysyn asiasta, kukaan lapsista ei ole nähnyt pahaa unta tms.
Pelottavaa!!
Kommentit (33)
Nuo tuntemukset ja äänet ovat teidän oman mielenne tuotetta. Ilmiö on kohtalaisen tavanomainen unen ja valveen rajamailla; ääniä kuullessanne luulette olevanne täysin hereillä, mutta ette tosiasiassa ihan vielä ole.
Olen kokenut niitä itsekin, ja täytyy myöntää, että ne voivat olla todella pelottavia. Kerran kuulin kammottavaa vihamielistä naurua jostakin ihan läheltä. Ääni oli soinniltaan jotenkin outo ja epäinhimillinen.
Onneksi kissani nukkui vieressäni, eikä se reagoinut mitenkään. Ajattelin, että jos sänkyni vieressä olisi jokin kummitus, olisi kissa taatusti aistinut sen myös.
Se, mikä ap:n kokemuksessa on todella mielenkiintoista, on sana jonka hän kuulee. "Äiti". Miksi mielesi luo sen saman sanan kerta toisensa jälkeen? Tuntuuko sinusta, että lapsesi ovat vaarassa? Onko meneisyydessäsi/nykyisyydessä jotakin äitiyteen liittyvää, jonka olet kokenut ahditavaksi?
luultavasti se on vain sitä että lapsesi huutavat koko päivävän äiti sitä, äiti tätä, äiti äiti äiti.. ja tietysti olet unessakin valmiustilassa menemään hätiin jne. uneen ja heräämiseen liittyviä harhoja noi vaan on. ei vaikuta yhtään kummalliselta mun mielestäni.. omituista että porukka on taas ihan liekeissä vetämässä tähänkin jotain henkiä ja kummituksia.. hohhoijaa.
Nuo tuntemukset ja äänet ovat teidän oman mielenne tuotetta. Ilmiö on kohtalaisen tavanomainen unen ja valveen rajamailla; ääniä kuullessanne luulette olevanne täysin hereillä, mutta ette tosiasiassa ihan vielä ole.
Olen kokenut niitä itsekin, ja täytyy myöntää, että ne voivat olla todella pelottavia. Kerran kuulin kammottavaa vihamielistä naurua jostakin ihan läheltä. Ääni oli soinniltaan jotenkin outo ja epäinhimillinen.
Onneksi kissani nukkui vieressäni, eikä se reagoinut mitenkään. Ajattelin, että jos sänkyni vieressä olisi jokin kummitus, olisi kissa taatusti aistinut sen myös.
Se, mikä ap:n kokemuksessa on todella mielenkiintoista, on sana jonka hän kuulee. "Äiti". Miksi mielesi luo sen saman sanan kerta toisensa jälkeen? Tuntuuko sinusta, että lapsesi ovat vaarassa? Onko meneisyydessäsi/nykyisyydessä jotakin äitiyteen liittyvää, jonka olet kokenut ahditavaksi?
luulette olevanne täysin hereillä, mutta ette tosiasiassa ihan vielä ole.
tämä pätkä ei nyt ihan vissiin toimi..
tai en minä ainakaan tunne/luule olevani mitenkään hereillä kun ovikello soi.
Mullakin on sellaisia kummallisia unessa kuultuja juttuja, joita ei ole oikeasti tapahtunut. Lienee aika tavannomaista.
Ja mä olen kuullut omaa nimeäni kutsuttavan...spookia:(
joo.. taatusti olis aistinut... no hyvä ettei kummituta ollut.
Nuo tuntemukset ja äänet ovat teidän oman mielenne tuotetta. Ilmiö on kohtalaisen tavanomainen unen ja valveen rajamailla; ääniä kuullessanne luulette olevanne täysin hereillä, mutta ette tosiasiassa ihan vielä ole. Olen kokenut niitä itsekin, ja täytyy myöntää, että ne voivat olla todella pelottavia. Kerran kuulin kammottavaa vihamielistä naurua jostakin ihan läheltä. Ääni oli soinniltaan jotenkin outo ja epäinhimillinen. Onneksi kissani nukkui vieressäni, eikä se reagoinut mitenkään. Ajattelin, että jos sänkyni vieressä olisi jokin kummitus, olisi kissa taatusti aistinut sen myös. Se, mikä ap:n kokemuksessa on todella mielenkiintoista, on sana jonka hän kuulee. "Äiti". Miksi mielesi luo sen saman sanan kerta toisensa jälkeen? Tuntuuko sinusta, että lapsesi ovat vaarassa? Onko meneisyydessäsi/nykyisyydessä jotakin äitiyteen liittyvää, jonka olet kokenut ahditavaksi?
Minä olen kans kuullut yhden kerran sellaisen omituisen tosi nopean vihamielisen naurun. Olin tosin hereillä ja keskityin lukemaan kirjaa. En ole kertonut kenellekään asiasta. Se oli pelottava! Kuului ihan korvan vierestä.
että kummitukset ovatkin paaaaljon uskottavampi selitys...
Googlaa huviksesi valveuni.
luulette olevanne täysin hereillä, mutta ette tosiasiassa ihan vielä ole.tämä pätkä ei nyt ihan vissiin toimi..
tai en minä ainakaan tunne/luule olevani mitenkään hereillä kun ovikello soi.
Mutta selvyyden vuoksi:
Kannattaa vaikka googlata "valveuni", ennen kuin tyrmää sen. Vai näkymätön mieskö se sitä ovikelloa rimputti?
Terkuin Kyökkipsykologi
Käyn kaikki huoneet läpi, mutta aina kaikki nukkuu.
Hieman aavemaiselta se tuntuu.
Se on niin "elävä" koputus, että siihen aivan kuin säpsähtää...
kuulen kans tota ovikellon soimista,ei tosiaan oikeesti soi.Mieli tekee tepposia joskus joku juttu näistä oli.
ovikellon soimisesta! Minä kuulen sitä kanssa joskus ja olen luullut olevani maailman ainoa ihminen, joka sitä kuulee!
Minä kuulen ovikelloa, koputusta ikkunassa, puhetta.. On pelottavaa.
Mä herään silloin tällöin ovikelloon joka ei todellakaan ole oikeasti soinut! Usein sillon kun ollaan lasten kanssa keskenään kotona ja mies on yövuorossa!! Se on todella pelotavaa. Aika paha tuo ap:n äiti-kuiskaus! Hui!
se on liittynyt varmaan uneen.
Ehkä pahempi on se että olen herännyt et joku tökkää mua kylkeen. Se on ihan selvästi tuntuvaa ja säikähdän hirveästi. Näin pari kertaa. Ja ihan yksin oon ollut molemmilla kerroilla kotona. Vieläpä päivällä.
eli olen herännyt ovikelloon tai koputukseen jota ei ole tapahtunut oikeasti, samoin olen herännyt sanaan äiti tai siihen että joku puhuu vieressäni ja kukaan ei oikeasti ole sanonut mitään.
Todella häiritsevää mutta kiva kuulla että muillakin on tällaista.
siihen kun kuulin että joku avasi huoneeni oven ja kovalla äänellä kuiskaten sanoi nimeni.
Ei sitä koskaan pelännyt, nyt vanhempana ruvennut miettimään,et mitähän hittoa.
Ja äitini tai kukaan ei ollut koskaan ovellani käynyt, kun aamuisin kyselin asiasta.
Vaikuttaa todella mielenkiintoiselta! :)