Vauvan syntymä ja facebook
mua suututtaa kun jotkut kirjoittelee fb:seinälle onnitteluja tai jopa ilmoituksen että nyt se on syntynyt jo ennenkuin äiti itse on ilmoittanut asiasta fb:ssä. eikö tuon ilon voisi jättää vauvan saaneelle itselleen?!
minä ainakaan en puhu vauvsta mitään fb:ssä ennenkuin äiti on itse saanut ilouutisensa sinne kirjoitettua. vasta sitten onnittelut.
Kommentit (41)
tämä on raivostuttavaa! Muutamat ovat kirjoittaneet vauvan saaneen seinälle jotakin tyylillä "onnea vielä tätäkin kautta!" ennen kuin ko. henkilö on edes itse julkistanut uutista. Pitää oikein korostaa sitä, että hei minä olen niin spesiaali, että minäpäs tiesin ensimmäisenä, huomaatteko kaikki? Niin tökeröä!!!!
Kun minä olin synnärillä, kaverini teki päivityksen jossa ilmoitti asiasta :O Ei nyt niin, että "maija on synnärillä", mutta kuitenkin niin, että kaikki yhteiset tutut ymmärsivät. Ja sitten kommentoivat tälle kaverilleni. Eli kaverini sai huomion minun synnytyksestäni. Porukka siis kirjoitteli kaverini päivitykseen "tsemppaa/onnittele maijaa puolestani" jne. En ihan tyl
tämä on raivostuttavaa! Muutamat ovat kirjoittaneet vauvan saaneen seinälle jotakin tyylillä "onnea vielä tätäkin kautta!" ennen kuin ko. henkilö on edes itse julkistanut uutista. Pitää oikein korostaa sitä, että hei minä olen niin spesiaali, että minäpäs tiesin ensimmäisenä, huomaatteko kaikki? Niin tökeröä!!!!
Kun minä olin synnärillä, kaverini teki päivityksen jossa ilmoitti asiasta :O Ei nyt niin, että "maija on synnärillä", mutta kuitenkin niin, että kaikki yhteiset tutut ymmärsivät. Ja sitten kommentoivat tälle kaverilleni. Eli kaverini sai huomion minun synnytyksestäni. Porukka siis kirjoitteli kaverini päivitykseen "tsemppaa/onnittele maijaa puolestani" jne. En ihan tyl
tykännyt.
kun kaveri kävi kirjottaa seinälle että kuopus on syntynyt. (Silloin ei saanut vielä asetuksia niin että näkyy vain mulle)
Loukkaannuin siis siksi että kuopus joutui synnyttyään happikaappiin ja oli todella sairas (kaveri tiesi tämän) :(
Olipa kiva sitten kun kaikki kyselee seinällä koska pääsette kotiin ja miksi vauva jäi sairaalaan kun ite pääsin jo toisena päivänä kotiin.
Huomionhakuahan tuo on, että toisten uutisia mässäillään. Mulla on pari tällaista fb-tuttua, ja ovat kyllä livenäkin juuri sellaisia että katsokaa kaikki MINUA. Tämä "onnea vielä tätäkin kautta" ja "Ihanaa, vihdoin tätä saa hehkuttaa!" -ilmiö esim. raskausuutisten kohdalla facessa on niin läpinäkyvää "mäpäs tiesin ennen teitä muita, lällällää". Hiekkalaatikkotouhua.
mua raivostutti kakkosen syntymän jälkeen, kun fb-seinä oli täynnä onnitteluja, ja tasan yhdet näistä kavereista oli saannut tekstarilla tiedon. Koskaan en virallisesti julkistanut tietoa, että vauva oli syntynyt ja poistin kommentoimatta jokaisen onnitteluviestin.
pakkoko siellä facebookissa on olla? sitä saa mitä tilaa.
spekulointia fbkavereiden kirjoittamisista.. en voi kun sanoa että sulla on liian pieni maailma jos se on fb:n ympärillä :(
Mulla siskoni jakoi omalla seinällään tiedon lapseni mitoista ensimmäisenä.
Jälkikäteen pyysi anteeksi, vaikka mua ei haitannut yhtään! Miksi mua haittaisi? Onnitteluja tuli tekstareilla ja kukkakimpuilla sen tiedostamisen jälkeen, ja arvaatte varmaan että mulle sairaalaan, ei siskolleni?
Ootte varmaan ottanu ton fb:n vähä liian henkilökohtasesti, kyse ei kumminkaan ole nettisivustoa ihmeellisemmästä. EN mä ainakaan jonku päivityksistä jaksa loukkaantua huoh
Olet meidän kaikkien muiden yläpuolella! Olet yli-ihminen! Vau!
spekulointia fbkavereiden kirjoittamisista.. en voi kun sanoa että sulla on liian pieni maailma jos se on fb:n ympärillä :(
Jälkikäteen pyysi anteeksi, vaikka mua ei haitannut yhtään! Miksi mua haittaisi? Onnitteluja tuli tekstareilla ja kukkakimpuilla sen tiedostamisen jälkeen, ja arvaatte varmaan että mulle sairaalaan, ei siskolleni?
Ootte varmaan ottanu ton fb:n vähä liian henkilökohtasesti, kyse ei kumminkaan ole nettisivustoa ihmeellisemmästä. EN mä ainakaan jonku päivityksistä jaksa loukkaantua huoh
saako esim mummi kirjoittaa että minusta tuli mummi???
saako esim mummi kirjoittaa että minusta tuli mummi???
tämä on mielestäni ihan ok. Minun äidilläni on joku 20 kaveria ja heistä suurin osa on tätejäni ym. Eli tieto ei menisi minun kavereilleni.
Mutta kavereideni asia ei todellakaan ole ruveta julkistamaan minun asioitani facebookissa!
Olet meidän kaikkien muiden yläpuolella! Olet yli-ihminen! Vau!
Jos haluat asian niin ilmaista. Teidän armoksennekin voitte minua kutsua jos haluatte.
En vain käsitä miten facebookista voi suuttua? Eikö teillä ole puhelimia mihin ystävänne viestittävät onnittelut? Tai jotka tulevat paikan päällä käymään ja onnittelemaan?
Se kuulostaa siltä että teillä ei ole muuta sosiaalista elämää kuin fb kun siitä jaksatte suuttua.
''Vie äidin onnittelut'' No LOL! Luulis että jengi onnittelis teitä päin naamaakin kun sitä pienokaista näkee. Ai niin mutta eihän teil oo IRL niitä kavereita.
Pieni maailma, pienet murheet. Avatkaa silmät, täällä maailmassa on niin paljon suurempiakin ongelmia kuin se että onnittelut meneekin Maijan tekemän julkaisun alle (vaikka sinun seinä onkin)
Kuulin lapsen syntymästä jo textarina vauvan isältä ja sitten vielä isä julkisti FB:ssa syntymän.
Tämän jälkeen onnittelin äidin seinälle uudesta tulokkaasta.
Ei kyllä suoraan sanoen tullut edes mieleen, että se olisi jotenkin tökeröä :( nyt huonolla omallatunnolla...
mua ei kukaan onnitellut fb:ssä. eivät kommentoineet edes vauvan kuvaa kun sen laitoin.. eivätkä tulleet katsomaan vauvaa, tai kyselleet kuulumisia. luulin että ne ihmiset on ystäviäni, mutta ketään ei oikeasti kiinnostanut pätkääkään :(
Minua ei kyllä haitannut ne onnittelut siellä omalla seinällä yhtään, päinvastoin.
Kaiken huippu kuitenkin oli kun isoisä päätti paljastaa nimenkin FBssä kaikkien luettavaksi ennen aikojaan.
Sekään ei kyllä maata kaatanut koska emme kuulu kirkkoon emmekä viettäneet ristiäisiä, mutta silti.
mua hirvittää, että kaverini laittavat sinne seinälleen lapsen syntymäajan ja koko nimen niihin pysyviin tietoihin. Siihen vois oikeastaan lisätä myös sen lapsen sotun loppusosan sitä päivää odotellassa, kun joku haluaa näitä tietoja käyttää väärin. Ihan kaikkea ei lapsestaan tarvi julkiseen levitykseen laittaa.
Mistä voi edes tietää haluaako kyseinen henkilö fb:ssä koko tietoa jakaa?
Mistä voi edes tietää haluaako kyseinen henkilö fb:ssä koko tietoa jakaa?
Onneksi itselleni kukaan ei möläytyksiä harrastanut, mutta itsekin olen niitä todistanut ja aina on harmittanut sen puolesta, jonka uutiset joku on halunnut oma-aloitteisesti jakaa.
On äidin ehdoton yksinoikeus julkistaa lapsen syntymä ystävilleen. Törkeetä varastaa häneltä se hetki!
juuri niin. mutta monet varastaa.. pahoin pelkään että näin käy minunkin kohdalla kun vauvani syntyy.. suututtaa jo valmiiksi..
Muokkaa sivusi asetukset niin, että seinällesi kirjoittavien tekstit näet ainoastaan SINÄ! Siitäs saavat, ilonpilaajat!
tämä täytyy tehdä..
Vauvan syntymä on iloinen asia ja outoa märehtiä jostain naamakirja-hierarkiasta varsinkin jos jompi kumpi vanhemmista on jo kertonut ilouutisen maailmalle!