Vaikka me matkustellaan ihan vaan kreikassa ja mallorcalla jne
niin tuota matkaoppaita kun kattelee bulgariasta, niin täytyy sanoa, että SINNE mä en kyllä menis matkalle. Ankeeta, eikä mitään erityistä. Ilmastokaan ei mitenkään niin lämmin esm. syksyllä. Ankeeta, tosi ankeeta.
Kommentit (6)
Tosin tykkään myös Kreikan Rodoksesta.
Espanjan kohteet myös huippuja.
Bulgariassa on koettu SB monta kertaa ja nyt on jo Kultahietikolle varattu matka.
Ja olen menossa tänäkin kesänä vielä SB:lle.
Turkin Alanya on kesämme uusi kokeilu.
Itse en tas lainkaan tykkää kaukomaan kohteista. Ne ei oo mun juttu. Mut ne jotka niistä tykkää niin jees niille.
Eiköhän jokainen meistä valitse ne kohteet, joita itseään miellyttää.
paljon muutakin kuin nuo rannikon turistirysät. En minäkään sinne lähtisi ensimmäisenä, mutta sisämaahan vuoristoon ja pikkukyliin tekisi mieli päästä tutustumaan ajan kanssa.
Harvassa köyhässä maassa on mitään. Kauniit ilmat tuolla
Huomauttaisin myös, että Matkaoppaat kuvattu Sunny Beachilla, Bulgariassa on paljon muutakin.
Sunny beach on paikka, johon tietty ihmisporukka menee koska sinne tehdään halpoja matkoja. Känniääliöt örveltävät halvan viinan voimalla jne. Jos valitsee muun kohteen Bulgarista, niin meininki on ihan erilainen, esim. Nessebarissa joka lähellä Sunnu Beachia.
Hyvä keino viettää mukava loma (koskee melkein mitä tahansa kohdetta) on myös se että valitsee kalliimman hotellin.
Totuus on se, että ne kännäävät brittiläiset ja etuilevat venäläiset ym. ovat 99% niissä halvoissa hotelleissa. Jos maksaa vähän enemmän, niin iso osa "ongelmista" poistuu sillä.
Bulgarian hintataso on edullinen, eli se parempi hotelli ei edes paljoa enempää kustanna.
Ja minullekaan Bulgaria ei ole mikään unelma kohde, mutta siellä olen erittäin onnistuneen loman viettänyt! :) Paljon olen matkustanut, ja on aika ankeaa sanoa ettei johonkin maahan koskaan voisi jonkun tv ohjelman vuoksi mennä. Esim. Turkki on ihan erilainen jos menee Kippis baarin kulmilta johonkin ihan muualle :)
jos näytettäisiin vaan niitä fiksuja, kielitaitoisia ja hyvinkäyttäytyviä turisteja?
Mutta vakka kantensa valitsee, matkaillessakin.